نویسنده‌ی The Exorcist، ویلیام پیتر بلتی، درگذشت

15 January 2017 - 17:00

لیستی از بهترین آثار تاریخ ژانر وحشت وجود ندارد که که فیلم The Exorcist «جن گیر» در آن وجود نداشته باشد. فیلم The Exorcist «جن گیر» در سال ۱۹۷۳ به کارگردانی ویلیام فریدکین (William Friedkin) بر اساس رمانی به همین نام ساخته شده و به وسیله‌ی ویلیام پیتر بلتی (William Peter Blatty) نوشته شده بود. در آن سال فیلم The Exorcist «جن گیر» توانست جایزه‌ی اسکار بهترین فیلمنامه را نیز دریافت کند. متاسفانه دیروز خبری مبنی بر فوت ویلیام پیتر بلتی در سن ۸۹ سالگی منتشر شد که باعث ناراحتی جامعه‌ی سینما شده است. در ادامه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

ویلیام فریدکین در این باره صحبت کرده است. شما می‌توانید صحبت‌های ایشان را در ادامه بخوانید.

با این که همه ویلیام پیتر بلتی را با فیلم جن گیر می‌شناسند، ولی او به عنوان یک فیلمساز و نویسنده کارنامه‌ی موفقی از خود به جا گذاشته است. او برای بار دیگر در سال ۱۹۹۰ به فرانچایز جن گیر بازگشت و فیلم Exorcist III: Legion «جن گیر ۳: لژیون» را ساخت. نام لژیون از کتاب بلتی برداشته شده بود که داستان فیلم اقتباسی از آن بود.

دیگر اثر بلتی The Ninth Configuration است که در سال ۱۹۸۰ ساخته شده و سورئالی درباره‌ی یک تیمارستان روانی بود. با این که بلتی بیشتر برای کارهایش در ژانر وحشت شناخته می‌شد، ولی او حتی بر روی یک فیلم کمدی که دنباله‌ی فیلم the Pink Panther «پلنگ صورتی» به نام A Shot in the Dark «تیری در تاریکی» نیز کار کرده است. شاید شما بلتی را برای فیلم جن گیز بشناسید، ولی کارنامه‌ی هنری او قطورتر از آن است که شما فکرش بکنید. جای بلتی در بین ما خالی خواهد بود.

منبع: screencrush

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.