باکس آفیس هفته: از صدر نشینی Hidden Figures تا موفقیت La La Land

17 January 2017 - 21:00

بالاخره پس از چند هفته‌ی متوالی صدرنشینی فیلم محبوب و پرطرفدار Rogue One: A Star Wars Story، بالاخره با اکران فیلم‌های جدید این فیلم جایگاه ویژه خود را در جدول از دست داد. این هفته جدول پرفروش‌ترین فیلم‌ها دچار تغیرات زیادی شده است و فیلم‌های زیادی هم به اکران رسیده‌اند. با این وجود، فیلم Hidden Figures که هفته‌ی گذشته رقابت سختی با جنگ ستارگان داشت، این هفته صدرنشین باکس آفیس شده است. برای مشاهده کامل با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

در این هفته فیلم Hidden Figures توانست با فروش بسیار خوب ۲۰٫۴ میلیون دلاری خود، جایگاه نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا را از آن خود کند. البته این آمار مربوط به سه روز این هفته است و به نظر می‌رسد این فیلم تا دوشنبه بتواند فروش خود را به ۲۵ میلیون دلار افزایش دهد. در این صورت، فروش داخلی Hidden Figures «افراد پنهان» در آمریکا نزدیک به ۶۰ میلیون دلار تا پایان دوشنبه خواهد رسید.

تغییرات جدول فقط به رتبه‌ی نخست آن خلاصه نشده است. بلکه در مکان‌های بعدی هم شاهد تغییراتی خواهیم بود. جایگاه دوم لیست باکس آفیس در اختیار فیلم تحسین‌ شده‌ی La La Land «لا لا لند» است. این فیلم که در مراسم‌های زیادی به ویژه مراسم گلدن گلوب خوش درخشید و همچنین یکی از شانس‌های اصلی اسکار است، توانست در سه روز این هفته به میزان ۱۴٫۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. این هفته، ۳۳۳ سالن به تعداد سالن‌های نمایش دهنده‌ی فیلم لا لا لند اضافه شد و در مجموع در ۱۸۴۸ سالن به نمایش درآمد. به همین خاطر، شاهد افزایش فروش ۴۳٫۱ درصدی نسبت به هفته‌ی گذشته بودیم. انتظار می‌رود با احتساب فروش روز دوشنبه، فروش فیلم در این هفته به ۱۷ میلیون دلار برسد. اگر چنین اتفاقی بیافتد، فروش داخلی فیلم La La Land «لا لا لند» نزدیک به ۸۰ میلیون دلار خواهد شد که آمار بسیاری خوبی برای این فیلم است. البته این فیلم در آینده هم فرصت دارد تا آمار فروش خود را بهبود بخشد. همچنین این فیلم در این هفته در بازارهای بین‌المللی هم ۱۷٫۸ میلیون فروش داشته است. از جمله نکات قابل توجه فروش بین‌المللی لا لا لند در این هفته این است که این فیلم که به تازگی در انگلستان اکران شده، توانست با فروش ۷٫۳ میلیون دلاری پرفروش‌ترین فیلم هفته در انگلستان شود. اکنون فروش بین‌المللی این فیلم ۵۴٫۸ میلیون دلار است. در نتیجه، فروش جهانی و کلی فیلم La La Land «لا لا لند» در سراسر دنیا به ۱۳۰ میلیون دلار رسید. البته، «لا لا لند» هفته‌ی آینده در کشورهای دیگری نظیر برزیل، فرانسه، ایتالیا، بلژیک و سوئد اکران خواهد شد. پس دور از انتظار نیست که این فیلم تحسین شده در هفته‌های آینده فروش بهتری را در سراسر جهان کسب کند، به خصوص با نزدیک شدن به مراسم اسکار و اعلام نامزدهای آن این احتمال بیش‌تر وجود خواهد داشت.

رتبه‌ی سوم جدول در اختیار انیمیشن Sing است که همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد. این انیمیشن با فروش ۱۳٫۸ میلیون دلاری در این هفته، جایگاه خود را همچنان حفظ کرده و جلوتر از Rogue One قرار گرفته است.

فیلم Rogue One: A Star Wars Story که چند هفته‌ای صدر جدول را در اختیار خود گرفته بود، این هفته به مکان چهارم سقوط کرده است. این فیلم با فروش ۱۳٫۷ میلیون دلاری این جایگاه را به دست آورد. لازم به ذکر است که فروش این نسخه فرعی از سری جنگ ستارگان، در این هفته با ۳۷٫۶ درصد کاهش فروش مواجه شده است.

مکان پنجم جدول پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس این هفته در اختیار یکی از فیلم‌های تازه اکران است. فیلم The Bye Bye Man در نخستین هفته‌ی اکران خود توانست به میزان ۱۳٫۳۸ میلیون دلار فروش داشه باشد. انتظار می‌رود با فروش روز دوشنبه، فروش این فیلم به ۱۵ میلیون دلار هم برسد. نکته‌ی قابل توجه این است که بودجه‌ی ساخت فیلم The Bye Bye Man فقط ۷٫۴ میلیون دلار بوده است. این یعنی فروش هفته‌ی اول این فیلم، حدوداً دو برابر بودجه‌ی ساخت آن بوده است. همچنین این اثر در بازارهای بین‌المللی هم فروش ۱٫۳ میلیون دلاری را تجربه کرد. البته The Bye Bye Man در هفته‌ی آینده در کشور‌های دیگری نظیر برزیل، مکزیک، ایتالیا، آلمان و اسپانیا هم اکران خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است که این فیلم امتیاز C را در سایت CinemaScore کسب کرد.

رتبه‌ی بعدی لیست در اختیار فیلم Patriots Day است. این فیلم توانست در سه روز این هفته ۱۲ میلیون دلار فروش کند و در مکان ششم جدول قرار گیرد. این فیلم که در هفته‌ی گذشته فقط در هفت سالن به نمایش درآمده بود، این هفته تعداد سالن‌های خود را به ۳۱۲۰ سالن رساند. انتظار می‌رود که با احتساب فروش روز دوشنبه، این فیلم به میزان ۱۴ میلیون فروش کند. البته می‌توان حتی انتظار بیش‌تر از آن هم داشت.

همچنین فیلم Monster Trucks که توسط شرکت پارامونت تولید شده است، توانست با فروش ۱۰٫۵ میلیون دلاری در جایگاه هفتم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا قرار گیرد. البته این احتمال وجود دارد که با فروش روز دوشنبه، فروش این فیلم به ۱۴ میلیون دلار هم برسد. فیلم Monster Trucks از دیدگاه مخاطبان در سایت CinemaScore امتیاز خوب A را کسب کرد. قابل توجه است که ۶۰ درصد مخاطبان این فیلم زیر ۲۵ سال سن داشته‌اند و به فیلم امتیاز +A‌ را داده‌اند. از بین مخاطبان فیلم، ۴۷ درصد زن و ۵۳ درصد مرد‌ بوده‌اند. اکنون باید شرکت پارامونت به فروش هفته‌های آینده این فیلم امید داشته باشند.

همچنین در این هفته فیلم Monster Trucks در ۱۷ بازار بین‌المللی توانست ۴ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش کلی خود را به ۱۴،۷ میلیون دلار برساند.

دیگر اثر جدید این هفته یعنی فیلم Sleepless، در سه روز توانست با فروش ۸٫۴۶ میلیون دلاری خود، رتبه‌ی هشتم این لیست را تصاحب کند. انتظار داریم که فروش این فیلم در چهار روز این هفته، ۱۰ میلیون دلار باشد. Sleepless از دیدگاه مخاطبان در سایت CinemaScore توانست امتیاز +B را به دست بیاورد.

فیلم Live by Night ساخته شده توسط بن افلک این هفته از لیست ده فیلم پرفروش باکس آفیس خارج شد و در مکان یازدهم قرار گرفت. این فیلم توانست این هفته فروش ۵٫۴ میلیون دلاری را تجربه کند.

همچنین فیلم Silence «سکوت» مارتین اسکورسیزی این هفته ۶۹۶ سال به تعداد سالن‌های خود اضافه کرد و مجموعاً در ۷۴۷ سالن به نمایش درآمد. با توجه به افزایش تعداد سالن‌ها، Silence «سکوت» در سه روز این هفته ۱٫۹ میلیون دلار فروش کرد. انتظار می‌رود که فروش این فیلم در چهار روز، به ۲٫۳ میلیون دلار برسد.

با وجودی که در این هفته Rogue One: A Star Wars Story نتوانست جایگاه هفته‌های گذشته‌ی خود را حفظ کند و با کاهش فروش مواجه شد، اما رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. این فیلم با فروش ۱۳٫۷۵ میلیون دلاری خود در این هفته، به تنها فیلم اکران شده در سال ۲۰۱۶ تبدیل شد که توانسته از مرز ۵۰۰ میلیون دلار فروش داخلی عبور کند. اکنون Rogue One با عبور از «در جستجوی دوری» به برترین فروش داخلی بین‌ فیلم‌های اکران شده در سال ۲۰۱۶ تبدیل شد.

در بین استودیوهای، Lionsgate به لطف فروش بسیار خوب فیلم لا لا لند، توانست برترین عملکرد را در این هفته داشته باشد و پس از آن هم استودیو ۲۰th Century Fox و Buena Vista به ترتیب در مکان‌های بعدی هستند.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

screenshot_Tue_Jan_17_19.30.04

لیست برترین ناشرهای این هفته:

screenshot_Tue_Jan_17_19.31.40

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

 هفته‌ی آینده یکی از دیگر فیلم‌های شرکت پارامونت یعنی فیلم  xXx: The Return of Xander Cage با بازی ون دیزل و همچنین فیلم Split در سینماها اکران خواهند شد. هر دو فیلم در ۳۰۰۰ سالن سینما به نمایش در خواهند آمد. همچنین دو فیلم جدید دیگر هفته‌ی آینده یعنی فیلم‌های The Founder و The Resurrection of Gavin Stone در ۱۰۰۰ سالن سینما اکران خواهند شد. همچنین علاوه بر این، اکران فیلم ۲۰th Century Women در هفته‌ی آینده گسترده‌تر خواهد شد. در نهایت، قرار است هفته‌‌ی آینده فیلم Trespass Against Us با بازی مایکل فاسبندر به صورت محدود در سینماها اکران شود.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.