باکس آفیس هفته: Split همچنان صدرنشین است

30 January 2017 - 20:14

هفته‌ی گذشته شاهد اکران فیلم‌های جدیدی بودیم که در بین آن‌ها، فیلم Split «شکاف» توانست بهترین فروش را داشته باشد. این هفته هم این روند ادامه یافت و فیلم‌های بسیاری از جمله Resident Evil: The Final Chapter «رزیدنت ایول: قسمت پایانی» و A Dog’s Purpose «هدف یک سگ» در سینماها اکران شدند. این امر باعث شد تا رقابت در بالای جدول بین فیلم‌های جدید و قدیمی افزایش یابد. برای مشاهده گزارش کامل باکس آفیس این هفته، با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

فیلم Split «شکاف» در هفته‌ی گذشته توانست با رقابت با حریفان خود صدر نشین شود. با این وجود، «شکاف» این هفته هم موفقیت بسیار خوب خود را تکرار کرد و توانست با فروش ۲۶٫۲۶ میلیون دلاری خود، پرفروش‌ترین فیلم‌ این هفته‌ی آمریکا شود. این فیلم در این هفته ۱۶۱ سالن به تعداد سالن‌های خود در سینما اضافه کرد اما با کاهش فروش ۳۴ درصدی نسبت به هفته‌ی قبل مواجه شد. این یعنی علی‌رغم کاهش فروش این فیلم نسبت‌ به هفته‌های گذشته، دیگر آثار جدید این هفته نتوانسته‌اند جایگاه Split «شکاف» را به خطر بیاندازند.

فیلم سینمایی Split «شکاف» در بازار بین‌المللی هم موفق ظاهر شد. این فیلم توانست در این هفته در ۳۱ بازار بین‌المللی به میزان ۱۴٫۸ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش بین‌المللی خود را به ۲۳٫۷ میلیون دلار برساند. از جمله‌ فروش خوب این فیلم در کشورهای دیگر، می‌توان به فروش در کشور‌های آلمان و اسپانیا به ترتیب به میزان ۲٫۶ میلیون دلار و ۲٫۱ میلیون دلار اشاره کرد. این فیلم در دو کشور آلمان و اسپانیا پرفروش‌ترین فیلم هفته بود. به این ترتیب، در فروش جهانی و کلی این اثر تاکنون ۱۰۱٫۷ میلیون دلار است. این درحالی است که بودجه‌ی ساخت فیلم فقط ۹ میلیون دلار بوده است. به نظر می‌رسد فروش‌ خیره‌کننده‌ی Split «شکاف» برای شرکت یونیورسال و همچنین ام. نایت شامالان (M. Night Shyamalan)، کارگردان فیلم، موفقیت ویژ‌ه‌ای را به ارمغان آورده است.

در جایگاه دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس، فیلم A Dog’s Purpose «هدف یک سگ» قرار گرفته‌است. این فیلم در هفته‌ی نخست اکران خود دچار جنجال‌هایی شد که البته توانست در نهایت چیزی که انتظار می‌رفت را نشان طرفداران بدهد. فیلم A Dog’s Purpose در ۳۰۵۹ سالن سینما به نمایش درآمد و از مجموع این سالن‌ها توانست به فروش ۱۸٫۳۸ میلیون دلاری دست یابد. مخاطبانی که روز اول فیلم را مشاهده کردند، از نتیجه‌ی کار راضی بودند و در سایت CinemaScore به این فیلم امتیاز A‌ دادند. همین امر می‌تواند به فیلم کمک کند تا در هفته‌‌های آینده بتواند به فروش ۶۱ میلیون دلاری برسد. بودجه‌ی ساخت این فیلم ۲۲ میلیون دلار بوده است که فروش فیلم در هفته‌‌های آینده می‌تواند به راحتی از این رقم بالاتر هم رود.

آمار مخاطبان این فیلم به این صورت است که ۵۶ درصد از مشاهده‌کنندگان فیلم زن و ۴۴ درصد آن‌ها مرد بوده‌اند. در این بین، ۵۳ درصد بالای ۱۳ سال داشته‌اند. همچنین ۴۷ درصد از مخاطبان، همراه خانواده به دیدن این فیلم آمده بودند.

در مکان سوم جدول پرفروش‌ترین‌های این هفته، فیلم  Hidden Figures «افراد پنهان» قرار دارد. این فیلم که در گذشته برای دو هفته‌ توانست صدرنشین باشد، این هفته هم جایگاهش در باکس آفیس تغییر نکرده و در مکان سوم قرار گرفته است.  Hidden Figures «افراد پنهان» توانست در این هفته ۱۴ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی خود در آمریکا را به ۱۰۴ میلیون دلار برساند. این آمار نسبت به بودجه‌ی ۲۵ میلیون دلاری ساخت فیلم، بسیار موفقیت آمیز است.

یکی از موردانتظارترین فیلم‌ها به خصوص برای دوست‌داران صنعت‌ بازی‌های رایانه‌ای فیلم Resident Evil: The Final Chapter «رزیدنت ایول: قسمت پایانی» بوده است. نسخه‌ی جدید این اثر در این هفته اکران شد. آخرین قسمت سری فیلم‌های رزیدنت ایول در ۳۱۰۴ سالن سینما اکران شد و توانست در هفته‌ی اول عرضه‌ با فروش ۱۳٫۸۵ میلیون دلاری در جایگاه چهارم لیست قرار گیرد. این فیلم با اختلاف فروش بسیار کمی در این هفته پایین‌تر از Hidden Figures «افراد پنهان» دیده می‌شود. البته فروش فیلم چندان امیدوارکننده نبوده است. Resident Evil: The Final Chapter «رزیدنت ایول: قسمت پایانی» در بین تمامی قسمت‌های سری، پایین‌ترین فروش در هفته‌ی اول اکران را تجربه کرده‌است. تا قبل از اکران این قسمت، فیلم نخست این مجموعه که در سال ۲۰۰۲ اکران شده بود، با فروش ۱۷٫۷ میلیونی در هفته‌ی آغازین ضعیف‌ترین فروش در بین فیلم‌های مجموعه بوده‌است.

Resident Evil: The Final Chapter ششمین فیلم از سری فیلم‌های قدیمی رزیدنت ایول است که بر اساس یک بازی رایانه‌ای بسیار معروف و محبوب با همین نام ساخته شده است. البته، این فیلم با وجود فروش نه چندان خوب در آمریکا، توانست در ۴۲ بازار بین‌المللی فروش بسیار خوب ۶۴٫۵ میلیون دلاری را تجربه کند. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی این فیلم تا به حال به میزان ۷۸٫۳۵ میلیون دلار بوده است. همچنین شرکت سونی ادعا می‌کند که فروش کلی سری فیلم‌های رزیدنت ایول، به بیش‌ از ۱ میلیارد دلار رسیده‌است.

Resident Evil: The Final Chapter «رزیدنت ایول: قسمت پایانی» در سایت CinemaScore از دیدگاه مخاطبان امتیاز B‌ را دریافت کرده‌است. ۵۶ درصد مخاطبان این فیلم مرد و ۴۴ درصد آن‌ها زن بوده‌اند که از این بین ۴۵ درصد زیر ۲۵ سال داشته‌اند. این فیلم در هفته‌های آینده فرصت دارد که فروش داخلی خود را بهبود ببخشد.

هفته‌ی گذشته با اعلام نامزدهای جوایز اسکار مشخص شد که فیلم تحسین‌شده‌ی La La Land «لا لا لند» موفق با ثبت رکورد جدیدی به نام خود شده است. این فیلم که در اسکار ۲۰۱۷ در ۱۴ بخش مختلف نامزد شده است، همچنان سعی می‌کند تا خود را در بین پنج فیلم پرفروش باکس آفیس نگه‌ دارد. در این هفته ۱۲۷۱ سالن سینما به سالن‌های نمایش دهنده‌ی فیلم لا لا لند اضافه شدند که تعداد کل سالن‌های فیلم را به ۳۱۳۶ عدد می‌رساند. فیلم La La Land «لا لا لند» توانست در این هفته ۱۲ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی خود را به ۱۰۶٫۵ میلیون دلار برساند. همچنین در بازارهای جهانی هم این فیلم عملکرد خوبی از خود نشان داد و موفق شد تا از بین ۷۳ بازار مختلف، ۲۳٫۴ میلیون دلار فروش داشته باشد. اکنون میزان فروش بین‌المللی این فیلم ۱۱۷ میلیون دلار است. با توجه به این آمار، در حال حاضر فروش کلی و جهانی فیلم بسیار زیبای «لا لا لند» به ۲۲۳ میلیون دلار رسیده است.

جایگاه دهم جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس‌ آفیس، در اختیار فیلم Gold با بازی متیو مک‌کانهی است. این فیلم در هفته‌ی نخست خود در ۲۱۶۶ سالن سینما اکران شده است. فروش فیلم آنگونه که انتظار می‌رفت نبود اما با این وجود، این فیلم توانست در هفته‌ی نخست خود ۳٫۴۷ میلیون دلار فروش کند. Gold «طلا» در سایت CinemaScore از دیدگاه مخاطبان فیلم توانست امتیاز -B را کسب کند. به این ترتیب، انتظار می‌رود که فروش فیلم در بازار داخلی به حدود ۱۰ میلیون دلار برسد.

بسیاری از نامزدهای اسکار امسال در خارج از ده فیلم پرفروش این هفته دیده می‌شوند. این هفته فیلم Hacksaw Ridge «ستیغ اره‌ای» تعداد سالن‌های نمایش دهنده‌ی خود را به ۵۰۲ سالن رساند و با افزایش ۴۳۱ درصدی مواجه شد. «ستیغ اره‌ای» در این هفته ۴۱۵ هزار دلار فروش کرد و فروش داخلی خود را به ۶۵٫۹ میلیون دلار رساند. در کنار لا لا لند، فیلم Arrival «ورود» بیش‌ترین گسترش اکران را در این هفته داشت. این فیلم در این هفته تعداد سالن‌های خود را به ۱۲۲۱ سالن رساند و موفق شد به میزان ۱٫۴۷ میلیون دلار فروش کند. این فیلم در حال حاضر ۹۷٫۳ میلیون دلار فروش داخلی داشته است.

همچنین Moonlight «مهتاب»، یکی از دیگر نامزدهای اصلی اسکار امسال، توانست این هفته با گسترش اکران خود، ۱٫۵ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی خود را به ۱۷٫۷ میلیون دلار برساند.

 لازم به ذکر است که در بین دیگر فیلم‌های جدید اکران شده در آمریکا، فیلم ایرانی فروشنده ساخته‌ی اضغر فرهادی دیده می‌شود. فیلم فروشنده که توسط Cohen Media در آمریکا انتشار یافته است، توانست در ۳ سالن سینما حدود ۷۱ هزار دلار فروش کند. این یعنی تقریباً به ازای هر سالن سینما، ۲۳٫۶ هزار نسخه فروش کرده است.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

screenshot_Mon_Jan_30_20.08.44

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده سومین فیلم از فرنچایز The Ring «حلقه» با نام Rings «حلقه‌ها» توسط شرکت پارامونت در ۲۸۰۰ سالن سینما اکران خواهد شد. The Space Between Us «فاصله‌ی بین ما» دیگر فیلم مطرح هفته‌ی بعد است که توسط شرکت STX در ۲۸۰۰ سالن سینما به اکران خواهد رسد.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.