جان هرت، بازیگر سرشناس انگلیسی، در سن ۷۷ سالگی درگذشت

30 January 2017 - 10:00

طبق خبر منتشر شده در سایت THR، جان هرت (John Hurt) بازیگر مشهور انگلیسی در سن ۷۷ سالگی درگذشت. در سال ۲۰۱۵ پزشکان تشخیص دادند هرت مبتلا به سرطان پانکراس است اما هنوز مشخص نیست که این بیماری دلیل اصلی فوت وی باشد. هرت در همان سال نشان شوالیه را از ملکه انگلیس دریافت کرد. وی دارای دو فرزند پسر می‌باشد. با سینماگیمفا همراه باشید.

هرت در سال ۱۹۴۰ در شهر کوچکی به نام چسترفیلد، واقع در دربی شر انگلیس متولد شد. وی در میان سه فرزند خانواده هرت، کوچک‌ترین عضو بود. مادر هرت، مهندسی بود که به طور تفریحی بازیگری هم می‌کرد و پدرش ریاضی دان و وکیل بود. در دوران کودکی سخت گیری‌های زیادی نسبت به هرت می‌شد به این صورت که وی اجازه‌ی رفتن به سینما یا بازی با کودکان همسایه را نداشت. وی در سن هشت سالگی به مدرسه مذهبی فرستاده شد، جایی که با دیدن بازی الک گینس (Alec Guinness) در نمایش الیور توییست (Oliver Twist) عاشق بازیگری شد. در سن ۱۲ سالگی والدینش مدرسه‌اش را عوض کردند. پدر و مادر هرت با بازیگری وی مخالفت کرده و سعی کردند وی را متقاعد کنند معلم هنر شود. هرت قبل از رفتن به آکادمی سلطنتی برای تحصیل در رشته هنرهای دراماتیک، دیپلم خود را به‌عنوان معلم هنر گرفت.

وی حرفه بازیگری را در سال ۱۹۶۰ با ایفای نقش اصلی فیلم A Man for All Seasons (مردی برای تمام فصول) آغاز کرد. این هنرمند سرشناس انگلیسی برنده دو جایزه گلدن گلاب برای دو فیلم Midnight Express (قطار سریع‌السیر نیمه شب) و The Elephant Man (مرد فیل نما) شد که فیلم دوم نامزد دریافت جایزه اسکار نیز گردید. وی همچنین در فیلم Alien (بیگانه) ایفای نقش کرد. وی بعداً این نقش را در فیلم کمدی Spaceballs (توپ‌های فضایی) به کارگردانی Mel Brooks (مل بروکس) تکرار کرد. هرت پیش از این در فیلم History of the World Part 1 (تاریخ جهان: بخش اول) با بروکس همکاری داشته است. وی در سال ۱۹۸۴ نقش صدراعظم ساتلر را در فیلم V for Vendetta بازی کرد.

هرت در سالهای اخیر در سه مجموعه از فیلم‌های Harry Potter (هری پاتر) نقش اولیوندر را بازی کرد و نقش پزشک جنگ را در سریال Doctor Who (دکتر هو) بر عهده داشت. وی همچنین سابقه بازی در Hellboy (پسر جهنمی) و Snowpiercer (برف شکن) را در کارنامه خود داشت. هرت در صداپیشگی نیز فعالیت داشته است. وی صداپیشگی شخصیت آراگورن در انیمیشن The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌هاهازل در Watership Down و اژدهای بزرگ در مجموعه تلوزیونی Merlin را برعهده داشته است.

That Good Night, Damascus Cover, My Name is Lenny, Darkest Hour آخرین فیلم‌های آماده‌ی اکران وی هستند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.