اشتباه بی سابقه در معرفی بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۷

27 February 2017 - 22:00

مراسم اهدای جوایز اسکار از نظر همگان اعتبار بسیاری در هالیوود دارد. ۸۹ سال است که این مراسم اجرا می‌شود و امسال آبرو و اعتبار این آکادمی یک‌باره از بین رفت. شهرت و محبوبیت آکادمی اسکار، وقتی اشتباه بزرگی در معرفی بهترین فیلم سال رخ داد، و به جای معرفی برنده، نام فیلم دیگری به اشتباه اعلام شد، به شدت زیر سؤال رفت. در حالی نام فیلم La La Land به‌عنوان برنده‌ی بهترین فیلم اسکار ۸۹ اُم اعلام شد که اما استون (Emma Stone) جایزه بهترین بازیگر زن، دیمین شزل (Damien Chazelle) جایزه بهترین کارگردان را گرفته بودند و این فیلم در زمینه موسیقی متن، فیلم‌برداری و طراحی صحنه نیز جوایزی را دریافت کرده بود و تماشاچیان این برنامه و حضار منتظر بودند تا نام برنده حساس‌ترین بخش مراسم خوانده شود. با سینماگیمفا همراه باشید.

وارن بیتی (Warren Beatty) و فی داناوی (Faye Dunaway) بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ اسکار را با اعلام نادرست برنده رقم زدند. داناوی نام فیلم La La Land را به‌عنوان فیلم برنده اعلام کرد و وقتی بازیگران، کارگردان و عوامل این فیلم روی صحنه حاضر شدند تا جایزه را دریافت کنند مشخص شد که فیلم Moonlight (مهتاب) برنده اصلی این بخش است. این اشتباهی نیست که بتوان گفت رایج و معمول است. این تنها آبروریزی تاریخ اسکار است. خاطیان این اتفاق تعدادی از افراد حراست هستند که وظیفه‌ی مدیریت برنامه بر عهده آنها بود.

در واقع این وظیفه‌ی کمپانی PwC (پرایس واترهاوس کوپرز) است تا آرای اسکار را بشمارد و امنیت را برقرار کرده و و برندگان هر سال را تأیید کند. تنها به یک دلیل کسی نمی‌تواند آنلاین به نتیجه اسکار دست پیدا کند چون تنها دو نفر در دنیا هستند که زودتر از بقیه می‌دانند برنده کیست و هر دوی این افراد اعضای PwC هستند. ممکن است این دو نفر را با کیف دستی که با دستبند به مچ دستشان بسته شده، روی فرش قرمز دیده باشید.

وارن بیتی اظهار داشت که تنها چیزی که باعث این اشتباه شد این بود که پاکت بهترین بازیگر زن بجای بهترین فیلم به آنها داده شده بود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.