اولین واکنش فراستی بعد از اسکار درباره «فروشنده»| نظرم بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود!

28 February 2017 - 18:05

پس از کسب دومین اسکار سینمای ایران توسط اصغر فرهادی، برخی از صفحات اجتماعی به بازخوانی صحبت‌های مسعود فراستی در مورد فیلم «فروشنده» پرداختند.

با گذشت یک روز از موفقیت «فروشنده» در اسکار ۲۰۱۷، یک مصاحبه صوتی از مسعود فراستی منتشر شده که در آن تاکید می‌کند که نظرش درباره فیلم اصغر فرهادی همانی است که قبلا اعلام کرده بود. او همچنین تاکید می‌کند که نظرش هرگز تغییر نمی‌کند و حق همیشه با او است!

«ما قبل بد در همه زمینه‌ها» و «فاجعه در زمینه کارگردانی» واژه‌هایی بود که مسعود فراستی در برنامه «هفت» علیه فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی استفاده کرد. این منتقد همچنین در آن قسمت از برنامه «هفت» اعلام کرد که اگر شخص دیگری جای اصغر فرهادی، فیلم «فروشنده» را ساخته بود، او را هو می‌کردند!

اما با گذشت چند ماه از اظهار نظرات مسعود فراستی و بهروز افخمی علیه «فروشنده» در برنامه «هفت»، آخرین ساخته سینمایی اصغر فرهادی بعد از موفقیت در جشنواره کن، اسکار بهترین فیلم خارجی زبان ۲۰۱۷ را هم دریافت کرد.

پس از کسب دومین اسکار سینمای ایران بسیاری از سینماگران به اصغر فرهادی تبریک گفتند و از این موضوع ابراز خوشحالی کردند. در این بین برخی رسانه‌ها که از گذشته نشان داده بودند دل خوشی نسبت به موفقیت‌های اصغر فرهادی ندارند و از هر فرصتی برای حمله به این کارگردان پرافتخار سینمایی استفاده می‌کنند، باز هم بر سر مواضع قبلی خود ایستادگی کردند و سعی کردند با سیاسی خواندن اسکار ۲۰۱۷، موفقیت این کارگردان را زیر سوال ببرند!

اما امروز در یک اتفاق جالب، فایل صوتی از مسعود فراستی در برخی رسانه‌ها از جمله «انتخاب» منتشر شده که در آن این منتقد صحبت‌های جالبی در مورد فیلم اصغر فرهادی پس از کسب جایزه اسکار مطرح کرده است.

در ابتدای این فایل صوتی مسعود فراستی درباره موفقیت فیلم «فروشنده» در اسکار می گوید:

من همچنان معتقدم که نقدم برای «فروشنده» کاملا درست است و مواضعم راجع به این فیلم همان است.

در ادامه این فایل صوتی، خبرنگار از این منتقد سینمایی می پرسد آیا شما واقعا فکر می‌کنید که از داوران آکادمی اسکار بالاتر هستید؟ که فراستی پاسخ می‌دهد:

 نظر من همین است! این که نظرم بالاتر از آن‌ها هست یا نیست! این نظر من است… به عنوان یک ایرانی این نظر من است! من نظرم عوض بشو نیست! بدتر می‌شود که بهتر نمی‌شود!

فراستی در باره کنایه برخی سینماگران به او پس از موفقیت فیلم «فروشنده» در اسکار ۲۰۱۷ می گوید:

بذار (کنایه) بزنند تا ابد! حق همیشه با من است!

این منتقد در پاسخ به این پرسش که آیا صحبت های شما خودخواهانه به نظر نمی‌رسد؟ می‌گوید:

 چرا خودخواهانه به نظر می رسد، من از خودم خیلی مطمئن هستم…

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • afson01 says:

    اقای حاجی زاده میشه نظرتون رو راجب به آقای فراستی بگید
    چون از نظر بنده ایشون منتقد بسیار عالی با دانش زیاده و نظرم خیلی به ایشون نزدیکه
    نظرشون دریلره فروشنده نه فقط نظر خودش بلکه بیشتر ایرانی هاست

  • mmdnmvr says:

    در اینکه فراستی با prejudice نمره داده شکی نیست ولی به نظرم فروشنده واقعاً مضخرفه.
    کلاً اسکار چیز مزخرفیه، اینکه your name رو حتی نامزد نکردن واقعاً مسخرست.