معرفی ویژه برنامه‌ها و سریال‌های تلویزیون در نوروز ۹۶

10 March 2017 - 10:53

ویژه برنامه‌های نوروزی، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیون، از جمله بخش‌های پرطرفدار رسانه ملی در ایام نوروز هستند.

دراین گزارش به ویژه برنامه‌ها، سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی نوروز۹۶ رسانه ملی و جزئیات آن‌ها اشاره می‌کنیم که تا لحظه گردآوری، حاوی جدیدترین و کامل‌ترین اطلاعات مربوط به برنامه‌های تلویزیون درایام نوروز است.

شبکه یک

ویژه برنامه تحویل سال این شبکه به تهیه‌کنندگی آقای «احسان ارغوانی» است ولی تا این لحظه تکلیف اجرای آن مشخص نشده است؛ این برنامه با دعوت از مهمانان و هنرمندان گوناگون شب و روز عید به صورت زنده پخش خواهد شد. ویژ برنامه «سین مثل سریال» پس از مدتی غیبت امسال هم با اجرای آقای «محمد سلوکی» به منظور انتخاب مجموعه‌های برتر تلویزیون پخش خواهد شد.

سریال نوروزی شبکه یک «علی البدل» به کارگردانی آقای «سیروس مقدم» و تهیه کنندگی خانم «الهام غفوری» است که به صورت شبانه ساعت۲۲ پخش خواهد شد. مجموعه «علی البدل» با حضور بازیگرانی چون آقایان و خانم‌ها مهدی هاشمی، احمد مهرانفر، ناهید مسلمی، محسن تنابنده. مهدی فخیم زاده، هادی کاظمی، گوهر خیراندیش، محمود جعفری، حسین محب اهری و فروغ قجابگلی تولید شده است.

امسال هم شبکه یک در قالب برنامه مستند یک به پخش ۱۵مستند جدید می‌پردازد. ۱۵فیلم سینمایی جدید محصول ایران و سینمای بین الملل هر روز ساعت۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

شبکه دو

ویژه برنامه تحویل سال این شبکه به تهیه‌کنندگی آقای «مسلم آقا جان زده» و اجرای آقای «پژمان بازغی» است که احتمال حضور یک مجری دیگر هم وجود دارد، این برنامه که شب و روز عید به صورت زنده به روی آنتن می‌رود، با حال و هوای برنامه «محله گل وبلبل» خواهد بود.

سریال تلویزیونی عیدانه این شبکه «مرز خوشبختی» به کارگردانی آقای «حسین سهیلی‌زاده» و تهیه‌کنندگی آقای «مهران رسام» در ایام عید هر شب ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. آقایان و خانم‌ها، پوریا پورسرخ،‌ امیرحسین آرمان، مهدی سلوکی و شهرزاد کمال زاده از بازیگران این مجموعه هستند.

امسال پس از دوسال غیبت، مجموعه «کلاه قرمزی» باز هم هرشب در ایام تعطیلات مهمان خانه‌های مردم خواهد بود و عروسک‌های جدیدی نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد. مجموعه «محله گل وبلبل» ویژه ایام نوروز هر روز ساعت ۱۸:۴۰ ازشبکه دو پخش می‌شود و بازیگران جدیدی چون آقایان «اکبرعبدی» و «ارژنگ امیرفضلی» نیز به آن اضافه خواهند شد.

در ایام تعطیلات نوروز، حدود ۳۰ فیلم سینمایی و انیمیشن و ۱۵ اثر مستند جدید، در ساعات ۸ و ۱۷ از این شبکه پخش خواهد شد.

شبکه سه

ویژه برنامه تحویل سال شبکه ۳ مثل سال‌های گذشته برعهده آقای «احسان علیخانی» خواهد بود که در قالب برنامه«سه ستاره» شب و روز عید به صورت زنده از این شبکه پخش می‌شود.

سریال نوروزی این شبکه «خانه ما» به کارگردانی آقای «سامان مقدم» در ۶۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای تولید شده و بینندگان شبکه سه سیما علاوه بر ایام نوروز می‌توانند این مجموعه را تا پایان اردیبهشت‌ماه هرشب ساعت ۲۰:۴۵ دنبال کنند. آقایان و خانم‌ها، فرهاد آئیش، گوهر خیراندیش، آزاده صمدی، رؤیا تیموریان، ویشکا آسایش و پژمان جمشیدی از بازیگران این مجموعه هستند.

این شبکه هرشب یک فیلم سینمایی جدید پخش خواهد کرد که از آن‌ها می‌توان به «جیسون بورن» با بازی مت دیمون، «ربوده شده» با بازی لئام نیسون، «ببرخیزان، اژدهای پنهان۲» با بازی دونی ین، «سن آندریاس» با بازی دواین جانسون، «طرفدار» با بازی شاهرخ خان، «گزارش ویژه» با بازی شون پن، «مجرج» بابازی کوین کاستنر، «سرقت» با بازی آل‌پاچینو و «رسوایی آرمسترانگ» اشاره کرد.

از دیگر برنامه‌های نوروزی شبکه۳ می‌توان مهمان ما باشید، زمانی برای خندیدن، ایران، آقای گزارشگر، زیباتر از زندگی، به روز، سمت خدا و خانه‌ما اشاره کرد.

شبکه چهار

شبکه چهار نیز سریال خارجی «دوران کهن» را برای پخش در نظر گرفته است. این سریال در سال ۲۰۰۸ نامزد دریافت جایزه بهترین سریال و بهترین جلوه‌های ویژه از مجموع جوایز بفتا شد. این مجموعه هر شب ساعت ۲۰ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. نغمه‌ها، چشم شب روشن و نوروز فرحان از جمله برنامه‌های نوروزی این شبکه هستند.

شبکه چهار سیما برای نوروز ۹۶، چهارده فیلم سینمایی از آثار برتر سینمای جهان را در قالب برنامه «گیشه» برای مخاطبان پخش می‌کند. «مردی که بی‌نهایت را می‌شناخت»، «صفحه حوادث».

«برف شکن» با بازی کریس اونز، «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» بازی هالوک بیلگینر و میلیسا سوزن (نامزد دریافت اسکار بهترین گریم، برنده ۶جایزه اروپایی و نامزد جایزه گویا برای بهترین فیلم اروپایی)، «هتل بوداپست» به کارگردانی وس اندرسون و بازی رالف فاینس (برنده ۴جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم، بهترین طراحی صحنه، بهترین گریم و بهترین طراحی لباس در اسکار ۲۰۱۶)، «به ترتیب خروج از صحنه»(نامزده برد ۱۰جایزه اروپایی)، «آواز غروب»(برنده جایزه بهترین جلوه‌های فیلم بفتا و نامزد دریافت ۱۰ جایزه دیگر)، «نهم آوریل» (نامزد ۲جایزه در جشنواره روبرت)، «روز ملی»، «سیارک»، «آدمکش»(نامزد جایزه بفتا برای بهترین فیلم غیرانگلیسی)،«بوگوی»، «مریخی»(نامزد ۷جایزه اسکار، برنده جایزه گلدن گلوب برای بهترین جلوه‌های ویژه و نامزد دریافت ۱۶جایزه دیگر)، «مدیترانه »(نامزد دریافت جایزه منتقدین جشنواره کن) فیلم‌های این شبکه هستند.

شبکه نمایش

شبکه نمایش سیما در ایام نوروز بیش از ۶۰ فیلم سینمایی پخش خواهد کرد که ۳۰ فیلم سینمایی آنها برای اولین بار دوبله و از تلویزیون پخش خواهد شد.

فیلم‌های سینمایی جدید شبکه نمایش در سه باکس سینمای هند، سینمای ملل و سینمایی جذاب به‌ترتیب در ساعات ۱۹ و ۲۱ و ۲۳ پخش خواهد شد.

سینمای ملل هر شب ساعت ۲۱ در ایام نوروز از شبکه نمایش پخش خواهد شد و فیلم‌هایی از سینمای فرانسه، انگلستان ، کره جنوبی، ژاپن، فنلاند، نروژ، دانمارک ، استونی، اسپانیا و هنگ کنگ در آن پخش خواهد شد. فیلم‌های تحسین شده‌ای چون «من دانیل بلیک» آخرین فیلم کن لوچ و ۱۹۴۴ و «ماجراجویی دونارک» و «معدن» از جمله فیلم‌های سینمای ملل شبکه نمایش در ایام نوروز خواهند بود. «ریشه‌ها»، «وال استریت» الیور استون، «سیکاریو» و «تولد یک ملت» در ایام نوروز ساعت ۲۳ از شبکه نمایش پخش خواهد شد.

نسخه قدیمی فیلم وال استریت که به افشاگری فساد در وال استریت آمریکا در دهه ۹۰ میلادی می‌پردازد، توسط الیوراستون ساخته شده و برای اولین بار از شبکه نمایش پخش خواهد شد. فیلم تولد یک ملت، که جوایز متعدد بین‌المللی گرفته و منتخب جشنواره ساندس بوده نیز در جدول نوروزی شبکه نمایش قرار دارد، این فیلم روایتگر قیام منجر به شکست سیاهان علیه استثمار سفیدپوستان در آمریکاست . سیکارو فیلم تحسین شده دیگری که به فساد سیا و اف بی ای در ترانزیت مواد مخدر در مکزیک می‌پردازد، فیلم دیگر شبکه نمایش برای نوروز است.

«پزشک جانشین» (فرانسه)نامزد جایزه بهترین بازیگرمرد جایزه سزار فرانسه و نامزد بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم ادینبورگ. «تخفیف»(فرانسه)جایزه بهترین فیلم از نگاه بینندگان جشنواره دی آنگلومه فرانسه ازدیگر فیلم‌های نوروزی شبکه نمایش است.

منبع: روزنامه صبح‌نو

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.