در تازه‌ترین قسمت «هفت»| از کنایه‌های لیلا اوتادی تا نظر فراستی درباره تغییر مدیریت سازمان سینمایی

11 March 2017 - 11:23

آخرین قسمت برنامه سینمایی «هفت» در سال ۹۵ شب گذشته در بامداد جمعه ۲۰ اسفندماه با اجرای بهروز افخمی روی آنتن زنده شبکه سه سیما رفت.

  • افخمی: جز متانت و احترام از آقای ایوبی ندیدیم
بهروز افخمی در ابتدای برنامه «هفت» در واکنش به تغییر رئیس سازمان سینمایی گفت: یکی از مهمترین اتفاقات هفته گذشته کناره‌گیری آقای دکتر ایوبی از مدیریت سازمان سینمایی بود که به نظر من اتفاق خوشایندی نبود. من از ایشان جز متانت، مهربانی و احترام به همه فیلمسازان و دست اندرکاران سینمای ایران ندیدم و فکر می کنم اگر انتقادی هم به ایشان بود از همین زاویه بود که سعی می‌کردند همه را راضی نگه دارند و با همه خوب بودند.
وی افزود: آقای حیدریان نیز در شرایط کنونی بهترین گزینه برای مدیریت سازمان سینمایی است و مطمئنم ایشان کاملا بر کار خود مسلط هستند و حتما دوره خوبی در انتظار سازمان سینمایی ایران خواهد بود. علی‌ ای‌حال «صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت».
  • اوتادی: نه پدر تهیه کننده دارم نه مادر کارگردان!
در ادامه برنامه لیلا اوتادی، بازیگر سینما و تلویزیون میهمان «هفت» بود و درخصوص حضور در عرصه بازیگری گفت: من سینما را بدون هیچ پشتوانه خانوادگی شروع کردم. روابط موروثی در سینما نیز مانند همه مشاغل وجود دارد و افراد بیشتر به فرزندان خود نقش می‌دهند! اما من نه پدر تهیه‌کننده و نه مادر کارگردان دارم و تا اینجا با تلاش خود پیش آمدم.
وی افزود: در ایران برخلاف دنیا عموما برای بازیگران جوان خانم نقش‌های خوب نوشته نمی‌شود. برای خانم‌های مسن نقش‌های بهتری وجود دارد. من همیشه می‌گویم اتفاقا پیری در سینمای ایران خوب است و امیدوارم زودتر به سنی برسیم که نقش های خوب برای ما نوشته شود.
  • یک «خانم کوچولو» مافیای سینمای ایران شده است!
این بازیگر سینمای ایران درخصوص مافیای بازیگری در سینمای ایران گفت: در سینمای ایران چند نفر به عنوان راس هرم مافیا وجود دارند که سعی می‌کنند عوامل را آن‌گونه که می‌خواهند بچینند. این اصولا درباره تهیه‌کنندگان نیست و دو سه نفر بازیگر مرد و اخیرا یک خانم کوچولو مافیای سینمای ایران شده‌اند! برای من بسیار عجیب است که چطور یک خانم جوان در سن و سال من می‌تواند این چنین کست بچیند و عوامل جلو و پشت دوربین را تعیین کند!
وی افزود: من با مسئله که تنها ۵ نفر هستند که از یک فیلم به فیلم بعدی می روند مخالفم. معتقدم این شیوه انتخاب عوامل سبب می شود مردم کم کم خسته شوند. درصورتی که شکستن نقش ها برای هم بازیگران و هم مردم جذاب خواهد بود.
  • تهیه‌کنندگی خلاق در سینمای ایران
در ادامه برنامه سیدمحمود رضوی، تهیه کننده سینما درخصوص تهیه کنندگی خلاق در سینمای ایران میهمان «هفت» شد و در این خصوص گفت: سینما برای من فرای سرگرمی یا هنر، به عنوان یک رسانه است. ظرفی است برای انتقال پیام. این پیام هم به عنوان شعار طرح نمی‌کنم.
وی افزود: من به یک فهم حداقلی رسیدم که در چه زمینه‌هایی خلا وجود دارد. در بازاری که همگی در آن مشغول فعالیت‌اند، من چیز زیادی نمی‌توانم در آن ایجاد کنم و سعی می کنم به سراغ عرصه های رها شده بروم. در اواخر دهه ۶۰ فیلم هایی با مضامین و فرم های خاص تولید می شد که برای آن صف‌های بسیاری نیز شکل می گرفت. آیا نمی‌توان در همان مضامین با فرمول های به روز شده فیلم‌های جدید ساخت و دوباره مخاطبان را به سمت آن‌ها کشاند؟
  • هادی حجازی‌فر، جمشید هاشم‌پور دهه ۹۰
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» گفت: در «ماجرای نیمروز» به نسبت «سیانور» یک قدم رو به جلو داریم و آن «قهرمان» است. این «قهرمان» نیز چند سالی بود که در سینمای ایران فراموش شده بود. هادی حجازی‌فر برای نسل جوان یک اسطور شده است و همان رفتاری را در قبال آن می‌کنند که ۲۰ سال پیش برای جمشید هاشم‌پور می‌کردند!
وی ادامه داد: انرژی جوانانه‌ای که در بهروز شعیبی و محمدحسین مهدویان است انگیزه اصلی هر تهیه‎کننده‎ای برای خلق یک کار فوق‌العاده است. کار‌کردن با کارگردانی که تمام تجربه‌هایش را کرده و انگیزه‌ای برای خلق یک اتفاق تازه ندارد، سخت است.
  • نقیبی: استقبال سینماگران از آقای حیدریان را نمی‌فهمم!
در ادامه مسعود فراستی و خسرو نقیبی به نقد فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» و اتفاقات پیش آمده در یک سال اخیر سینمای ایران پرداختند.
خسرو نقیبی در این زمینه گفت: سال اول و دوم دولت، سال‌های ناثباتی و سیاست‌های دولت قبل بود. اما بنظرم در جشنواره گذشته یعنی سی و چهارم که اکران امسال را شکل داد، ۱۲-۱۳ فیلم موفق داشتیم که حاصل تثبیت دولت برای سرمایه‌گذاران بود و همین میزان دیده‌شدن و فروش فیلم‌ها، دیگران را به طمع انداخت تا بلیت‌ها را گران کنند!
وی ادامه داد: جشنواره امسال حاصل سیاست‌های سال چهارم دولت است که به تعبیر دقیق‌تر خود آقای ایوبی گفتند «آتشی انداختم و رفتم» یعنی همه چیز سوخت!
نقیبی با بیان آنکه استقبال سینماگران از آقای حیدریان را نمی‌فهمم، گفت: ما یک دوره مدیریت ایشان را دیدیم. آن دوره آمدند تا فضا را بسته تر کنند تا از آن گشایش سیاسی بگذریم. و فکر می‌کنیم در فرصت باقیمانده نیز شاهد تنگ‌شدن بیشتر فضا باشیم! و بنظرم شبکه نمایش خانگی شبکه اصلی عرضه آثار سینمایی شود.
  • نظر مسعود فراستی درباره تغییر در مدیریت سازمان سینمایی
در ادامه مسعود فراستی گفت: من فکر می‌کنم آقای حیدریان از آقای ایوبی بهتر است چون اهل دیالوگ است. آقای ایوبی بشتر اهل مونولوگ بود و با اطرافیان خود دیالوگ می‌کرد!
وی با بیان آن‌که جشنواره امسال زنگ خطر جدی برای سینمای دولتی بود، گفت: فکر می‌کنم هرکسی هم غیر آقای ایوبی بود احتمال آن می‌رفت که جشنواره‌ای به این شکل برگزار کند. چون مشکل از زیرساخت‌هاست. این ساختار جواب نمی‌دهد. دوستان باید با شجاعت و برنامه‌ریزی این ساختار غلط دولتی را تغییر دهند!
وی نهایتا گفت: امیدوارم در سال ۹۵ جنبه نقدپذیری در سینمای ایران جدی‌تر شود چون امروز این ظرفیت در میان سینماگران ما بسیار کم است.
برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی هر هفته جعمه شب‌ها روی آنتن زنده شبکه سه سیما می‌رود.
منبع: فردانیوز

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.