تصمیم ریدلی اسکات برای ادامه فرنچایز Alien چیست؟

11 March 2017 - 14:00

استفاده از عبارت «پر فراز و نشیب» برای توصیف فرنچایز Alien «بیگانه» به خوبی حق مطلب را در مورد فیلم‌های آن ادا نمی‌کند. جدای از فیلم اوریجینال علمی‌تخیلی-ترسناک ریدلی اسکات (Ridley Scott) در سال ۱۹۷۹ که کماکان بسیاری آن را ستایش می‌کنند و دنباله شایسته جیمز کامرون (James Cameron) در سال ۱۹۸۶ که بسیاری آن را فراتر از یک دنباله می‌دانند، مابقی فیلم‌های این فرنچایز عمدتا ضعیف بوده و حرفی برای گفتن نداشته‌اند. شماره‌ی سوم «بیگانه» به کارگردانی دیوید فینچر (David Fincher) قربانی کیفیت تولید ضعیف خود شد و منتقدان Alien: Resurrection «بیگانه: رستاخیز» را در بهترین حالت فیلمی صرفا سرگرم کننده و در بدترین حالت، غیرضروری قلمداد کردند. با سینماگیمفا همراه باشید.

خوشبختانه پس از عدم موفقیت مجموعه فیلم‌های Alien vs. Predator «بیگانه مقابل غارتگر» ریدلی اسکات بار دیگر تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۲ با عنوان Prometheus به این فرنچایز بازگردد و آن را در مسیر مناسب خود قرار دهد. با اینکه فیلم نتوانست رضایت تمام طرفداران پر و پا قرص این دنیا را جلب کند اما عملکردی مناسب در گیشه داشت و توانست با بودجه ۱۳۰ میلیون دلاری، به فروشی ۴۰۳ میلیون دلاری دست پیدا کند. این موفقیت سبب شد تا استودیوی فاکس چراغ سبز را برای ساخت دنباله با عنوان Alien: Covenant «بیگانه: پیمان» به اسکات نشان دهد. آخرین شماره این سری قصد دارد خلا زمانی موجود بین فیلم‌های Prometheus و فیلم اوریجینال «بیگانه» را پر کند، جایی که پس از «پیمان» سه فیلم دیگر نیز در ردیف ساخت قرار دارند.

در مصاحبه اخیر اسکات با Sydney Morning Herald، این کارگردان در مورد آینده فرنچایز و حضور خود در آن گفت:

اگر شما واقعا از این فرنچایز خوشتان می‌آید، من می‌توانم به راحتی شش تای دیگر هم بسازم. به هیچ وجه از این فرنچایز جدا نخواهم شد. به هیچ وجه.

فیلم Alien: Covenant در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال آینده راهی سینماها خواهد شد.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.