تغییری که در فیلمنامه‌ی Rogue One ایجاد شد

15 March 2017 - 23:59

بزرگترین و پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۱۶ برای آمریکا Rogue One: A Star Wars Story بود که توانست در داخل آمریکا بیش ار ۵۰۰ میلیون دلار فروش داشته باشد. کرت ادواردز (Gareth Edwards)، کارگردان Rogue One: A Star Wars Story، موفق به انجام کاری شد که حتی جورج لوکاس هم موفق به انجام آن نشده بود؛ ساخت فیلم پیش درآمدی برای فرانچایز جنگ ستارگان که مورد قبول طرفداران باشد. در ادامه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

یکی از بزرگترین دلایل موفقیت گرت ادواردز این بود که فرمول‌های کلاسیک جنگ ستارگان را با عناصر جدید ترکیب کرده بود. البته یکی از مهمترین تغییرات Rogue One این بود که شروع همیشگی فیلم‌های جنگ ستاگران که با موسیقی مورد علاقه‌ی جان ویلیامز (John Williams) و حروف خاطره انگیز آبی و سیاه از این فیلم حذف شده بود. این اولین فیلم لایو اکشن از جنگ سارگان بود که شروع‌های محبوب جنگ ستارگان را نداشت و سریع وارد درگیری‌ها شد.

در هنگام توسعه‌ی فیلم حدس و گمان‌های زیادی درباره‌ی آغاز Rogue One به شکل کلاسیک جنگ ستارگان وجود داشت و دلیل این موضوع این بود که داستان این فیلم خارج از خط اصلی خانواده‌ی اسکایواکر بود. گرت ادواردز به تازگی بیان کرده است که در ابتدا فیلمنامه به طوری نوشته شده بود که نوشته‌های کرال (crawl) جزئی از آن بودند.

گری ویتا (Gary Whitta) هنگام نوشتن فیلمنامه برای بار اول یک متن برای کرال (شروع‌های مخصوص فرانچایز جنگ ستاگران) نوشته بود و برای حذف شدنش باید او را اذیت کنید. من اعتقاد دارم که این متن هنوز جایی در فضا وجود دارند و باید از ناسا کمک بخواهیم تا با تلسکوپ‌های خود آنها پیدا کنند؛ پس بیایید با کمک هم برای این کار پول جمع کنیم.

یکی از طرفداران که علاقمند بود که بداند ویتا چه چیز نوشته بود سوال پرسید که امکانش وجود دارد این متن در دسترس عموم قرار گیرد؟ البته او با جواب منفی روبرو شد و ویتا بیان کرد که با این که او نویسنده‌ی متن است، ولی لوکاس فیلم مالک آن است.

منبع: screencrush

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.