دلیل نفرت برت رتنر از سایت Rotten Tomatoes چیست؟

26 March 2017 - 09:00

با این که هنوز خیلی زود است که بخواهیم برت رتنر (Brett Ratner) را جزئی از بهترین کارگردانان هالیوود بدانیم، ولی او در سی سال گذشته عملکرد خوبی در هالییود داشته و هنوز در حال پیشرفت است. برت رتنر بیش از هرچیزی برای مجموعه فیلم‌های Rush Hour «ساعت شلوغی» شناخته شده است که جکی چان (Jackie Chan) و کریس تاکر (Chris Tucker) ستاره‌ی ان هستند. رتنر هر سه فیلم این رفانچایز را کارگردانی کرده است و هر سه هم فیلم فروش خوبی داشتند. بحث برانگیزترین کار رتنر هم فیلم  X-Men: The Last Stand «مردان ایکس: آخرین ایستادگی» که چند نفر از شخصیت‌های اصلی بدون دلیل کشته شدند. در ادامه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

رتنر همیشه رک و راست صحبت کرده که این موضوع اکثر مواقع به نفعش نبوده است، این بار او در مصاحبه‌ای با سایت اینترتیمنت ویکلی (EW) درباره‌ی سایت راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes) صحبت کرده است.

در این دوره بدترین چیزی که در فرهنگ سینما داریم راتن تومیتوز هست… و من فکر می‌کنم این سایت پایان کار ما خواهد بود. من برای منتقدین فیلم ارزش و احترام زیادی قائل هستم. وقتی که من کوچک بودم نقد فیلم واقعاً یک هنر محسوب می‌شد.

در گذشته شما می‌توانسیتد نقد‌های پالین کیل (Pauline Kael) را بخوانید، ولی الان دیگر اینطوری نیست در واقع امروزه همه چیز در یک نمره خلاصه می‌شود. عددی که نشان دهنده‌ی نقدهای مثبت در ماقبل نقدهای منفی است. حالا چیزی که مهم است نمره‌ی راتن تومیتوز هست و این موضوع ناراحت کننده است. به نظر من نمره پایین راتن تومیتوز درباره‌ی فیلم بتمن علیه سوپرمن نگاه افراد را نسبت به فیلمی بسیار موفق عوض کرد.

سایت راتن تومیتوز هم طی بیانیه‌ای جواب این رتنر را داده است.

در راتن تومیتوز ما باور داریم که نقدهای فیلم خیلی مهم و با ارزش هستند و ما تلاش می‌کنیم کار را برای طرفداران راحت‌تر کنیم و به آن‌ها این اجازه را بدهیم که به صدها نقد حرفه‌ای درباره‌ی فیلم‌ها و سریال‌ها مختلف در یک جا دسترسی داشته باشند. امتیاز راتن تومیتوز که نتیجه‌ی نقدهای مثبت درباره‌ی یک فیلم است به طرفداران در انتخاب خود کمک می‌کند. البته ما فکر می‌کنیم که این امتیاز تنها نقطه‌ی آغاز برای آن‌ها هست و خودشان هستند که باید در این باره فکر کنند و نظرات خود را در میان بگذارند.

نظر شما چیست؟ به نظر شما حق با برت رتنر است؟ نظرات خود را با ما در میان بگزارید.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • kami says:

    Rotten tomatoes به فیلمای که پیش زمینه سیاسی اجتمایی نداره نمره پایین میده.بتمن علیه سوپرمن و ایرون فیست بد بودن ولی نه در این حد…

  • Hanna says:

    من ترجیح مى. م با امتیاز مردم برم. حداقل من همین ٨٢،٪‏ از Iron Fist لذت بردم. نمى دونم مشکل منتقدها باهاش چى برده در این حد. اما بت من علیه سوپر من جدا با هر معیارى فیلم بسیار بدى بود. من شخصا تو قسمت هاى احساسى آخرش که در مورد مادراشون حرف زدن اینقدر خندیدم که نزدیک بود از سالن بکننم بیرون. بدترین دیدوگ هاى تاریخ سینماى کمیک است یپ و البته بخش اعظم سینما تو همین فیلم بود.