۱۳ فیلم عالی برای مشاهده در فصل فیلم‌های تابستانی (غیر بلاک‌باستر)

5 April 2017 - 17:01

فصل بلاک باسترهای تابستانی به زودی فرا خواهد رسید که به نظر می‌رسد هر سال زمان آغاز آن به جلوتر کشیده می‌شود. اگرچه تعدادی از این بلاک باسترها به واقع جذاب و فوق‌العاده به نظر می‌رسند اما برای بسیاری از طرفداران این فیلم‌ها به زودی تکراری شده و جذابیت خود را از دست می‌دهند. در واقع این بخش کوچک از سینمادوستان به دنبال داستان‌های اوریجینال اما جذاب و درگیر کننده هستند که لزوما نیازی به بوجه بالا برای ساخت ندارند.

خوشبختانه برای همین دسته از طرفداران، فیلم‌هایی وجود دارند که براحتی می‌‌توانند با داشتن داستان اصیل و منحصر به فرد و با داشتن کاراکترهای جذاب و دوست داشتنی، از پس کار برآیند. از فیلم‌های اکشن با بودجه‌ی کم تا اقتباس‌های پر سر صدا از آثار نویسندگان بزرگ و از طنزهای تاریک تا محصولات اوریجینال شبکه نتفلیکس، ۱۳ فیلم معرفی شده در این لیست می‌توانند برای کسانی که از مشاهده بلاک باسترهای پر سر و صدای تابستانی خسته شده‌اند، نقش گزینه جانبی را داشته باشند. با ما همراه باشید.

  1. Colossal «عظیم الجثه»

تاریخ اکران: ۱۸ فروردین

داستان: زنی شکست خورده با مشکلات شخصی فراوان به نام گلوریا با بازی ان هتوی، به شهر مادری خود باز می‌گردد و در طی فعل و انفعالاتی متوجه اتفاقی عجیب می‌شود. او این توانایی را دارد که حرکات یک هیولای کایجو را که به یکی از شهرهای کشور کره جنوبی حمله کرده‌است کنترل کند.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: برای شروع ایده داستان کاملا جذاب و دیوانه وار است و جزو یکی از اصلی‌ترین محصولات ممکن در سال‌های اخیر به شمار می‌آید. به علاوه، Colossal توسط ناچو ویگالوندو نگاشته و کارگردانی شده‌است و نقدهای منتشر شده برای آن در فستیوال‌‌های مختلف همگی فیلم را به خاطر داشتن ایده اوریجینال و لحن تاریک به همراه بازی عالی هتوی ستایش کرده‌اند. با عرضه بیش از تقاضای فیلم‌هایی که با بودجه بالای خود می‌توانند بخش عمده‌ای از شهر را نابود کنند، مشخصا نمایش فیلمی با همان درون مایه اما در مقیاس کوچکتر و با بودجه پایین جذاب و تازه خواهد بود.

  1. Atomic Blonde «بلاند اتمی»

تاریخ اکران: ۶ مرداد

داستان: اتفاقات فیلم در سال ۱۹۸۹ و در شهر برلین جریان دارد، جایی که مامور سازمان MI6، لورین بروتن با بازی شارلیز ترون به همکاری ماموری از آلمان به نام دیوید پرسیوال با بازی جیمز مک‌آوی ماموریت دارد قتل مشکوک یکی از ماموران مخفی همان سازمان را مورد بررسی قرار دهد. یکی از ویژگی‌های خاص این فیلم خشونت بسیار بالای آن است.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: چون در این فیلم برای اولین بار شاهد همکاری شارلیز ترون با یکی از کارگردانان فیلم جان ویک، دیوید لیچ خواهیم بود. فیلم همچنین از مجموعه‌ای از بازیگران خوب در نقش‌های جانبی استفاده کرده است. جان گودمن، ادی مارسن، سوفیا بوتلا و توبی جونز از جمله بازیگران حاضر در این فیلم هستند. همچنین با توجه به تریلر منتشر شده از این فیلم، سکانس‌های اکشن فوق العاده به نظر می‌رسند و اگر این موضوع برایتان کافی نیست، باید بدانید که نقدهای منتشر شده برای فیلم در فستیوال SXSW مثبت هستند و به طور خاص بازی عالی ترون را به همراه کارگردانی بدون نقص لیچ در سکانس‌های اکشن مد نظر قرار داده‌اند.

  1. The Circle «دایره»

تاریخ اکران: ۸ اردیبهشت

داستان: مِی هالند با بازی اما واتسون کارجوی جوانی در بخش تکنولوژی است که موفق می‌شود در یکی از کمپانی‌های بزرگ اینترنتی به نام The Circle استخدام شود. او پس از استخدام شدن به این موضوع پی می‌برد که بنیان گذار کمپانی، ایمون بیلی با بازی تام هنکس، قصد دارد به واسطه محصول جدید خود، به بخش‌هایی از حریم خصوصی زندگی مشتریانش به صورت غیرقانونی دست پیدا کند.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: The Circle از رمان موفق دیوید ایگرز با همین نام اقتباس شده‌است و از بازیگرانی عالی از جمله جان بویگا، کارن گیلن، الار کولترین، پاتون اوسوالد و بیل پکستون (آخری بازی خود)  در کنار واتسون و هنکس استفاده می‌کند. کارگردانی کار بر عهده جیمز پانسولد قرار دارد که در گذشته فیلم‌های ستایش شده‌ی The Spectacular Now و The End of the Tour را ساخته است. به علاوه تاکید این رمان بر روی اهمیت حریم خصوصی افراد یکی از ویژگی‌هایی است که در دوران حال حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

  1. Logan Lucky «لوگان خوش شانس»

تاریخ اکران: ۲۷ مرداد

داستان: دو برادر احمق و ساده لوح به نام‌های جیمی با بازی چنینگ تیتوم و کلاید لوگان با بازی آدام درایور تلاش می‌کنند با عملی کردن نقشه‌ی سرقتی بزرگ از مسابقات سالانه نسکارِ کوکاکولا، بختِ بد خود را برای همیشه تغییر دهند.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: این فیلم اولین بازگشت استیون سودربرگ پس از آخرین فیلمش با عنوان Side Effects در سال ۲۰۱۳ به سینما است، در نتیجه طبیعی است که بسیاری از سینما دوستان کنجکاو باشند که اولین پروژه سودربرگ پس از بازنشستگی به چه صورت خواهد بود. سابقه عالی این کارگردان نیازی به توضیح بیشتر ندارد، در نتیجه بهتر است به معرفی بازیگران حاضر در این پروژه بپردازیم. در کنار تیتوم و درایور، دنیل کریگ، هیلاری سوانک، کاترین واترستون، رایلی کیو، کیتی هولمز، ست مک‌فارلین، سباستین استن و مِیکون بلیر در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد. تصاویر لو رفته از صحنه‌های فیلم‌برداری نشان دهنده لحن سبک و طنز فیلم است.

  1. Snatched «ربوده شدگان»

تاریخ اکران: ۲۲ اردیبهشت

داستان: امیلی با بازی ایمی شومر به تازگی از یک رابطه عاطفی خارج شده‌است، در نتیجه تصمیم می‌گیرد به همراه مادر خود با بازی گلدی هان به آمریکای جنوبی سفر کند. اندکی پس از رسیدن به مقصد، این دو خود را در موفقیتی خطرناک می‌یابند و تبع آن توسط باندی خلافکار ربوده می‌شوند. فیلم نشان دهنده تلاش این دو برای فرار از این موقعیت خواهد بود.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: اگر از طرفداران ایمی شومر و سبک طنز او نیستید باید گفت که این نوشته به احتمال زیاد تاثیری بر روی شما نخواهد داشت اما در غیر اینصورت باید گفت که در صورت انتخاب این فیلم برای تماشا، اوقات خوبی در انتظار شما خواهد بود. یکی از اتفاقات جالب همکاری زوج شومر و هان با یکدیگر است مخصوصا این که هان در ۱۵ سال گذشته در هیچ فیلمی بازی نکرده است. در کنار این موضوع باید گفت که رابطه این دو با یکدیگر در مقابل دوربین و پشت آن عالی است و باید آنها را زوج ایده آل برای این فیلم تلقی کنیم. نویسندگی این پروژه با همکاری ایمی شومر و کیتی دیپولد (The Heat و Ghostbusters) صورت گرفته است و جاناتان لوین (۵۰/۵۰ و The Night Before) آن را کارگردانی کرده‌است.

  1. Wind River «رودخانه ویند»

تاریخ اکران: ۱۳ مرداد

داستان: افسر محیط بانی، کوری لمبرت با بازی جرمی رنر در طی یکی از گشت‌های خود جنازه‌ای را در کنار رودخانه عنوان فیلم پیدا می‌کند. نتیجه این اتفاق همکاری او با یک مامور تازه کار FBI به نام جین بنر با بازی الیزابت اولسن است. تلاش آنها برا پیدا کردن قاتل در آب و هوای خشن ایالت وایومینگ اتفاقات جالب فیلم را رقم خواهد زد.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: Wind River توسط نویسنده معروف این روزهای هالیوود تیلور شریدن کارگردانی شده‌است. او در گذشته فیلم نامه عناوینی چون Sicario و Hell or High Water را نگاشته است که برای فیلم دوم نامزدی جایزه اسکار را در سال جاری به دست آورد. نقدهای منتشر شده برای این فیلم در فستیوال فیلم سان دنس در اکثر موارد مثبت بوده و کارگردانی شریدن را به همراه لحت تاریک و تعلیقی آن و بازی عالی رنر ستایش کرده‌اند. اگر دوست ندارید در تاریخ ۱۳ مرداد فیلم The Emoji Movie را مشاهده کنید، بهترین گزینه جایگزین برای شما رودخانه ویند خواهد بود.

  1. Rough Night «شب سخت»

تاریخ اکران: ۲۶ خرداد

داستان: پنج دوست صمیمی دانشگاهی (اسکارلت جوهانسون، کیت مک‌کینون، جیلیان بل، ایلنا گلیزر و زوئی کراویتز) پس از ده سال بار دیگر یکدیگر را ملاقات کرده و قرار می‌گذارند به یاد دوران دانشگاهی، شبی دیوانه وار را سپری کنند. این شب دیوانه وار یک جنازه بر روی دست آنها می‌گذارد و آنها را مجبور به پیدا کردن راهی برای ازبین بردن آثار جرم می‌کند.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: این فیلم اساسا ریبوتی بر فیلم کلاسیک Very Bad Things در سال ۱۹۹۸ است با این تفاوت که بازیگران اصلی در این فیلم زن هستند. این فیلم رده سنی بزرگسالان را خواهد داشت و از مجموعه عالی از بازیگران بهره خواهد برد. نویسندگی و کارگردانی کار بر عهده دست اندرکاران ساخت فیلم طنز Broad City خواهد بود. به علاوه در فیلم  Very Bad Things در نهایت تمام شخصیت‌ها بر علیه یکدیگر عمل می‌کنند اما در این فیلم تمام شخصیت‌ها در اتفاق مذکور با یکدیگر شریک هستند. تلاش آنها برای رهایی از این مخمصه، تجربه‌ای لذت بخش را برای مخاطبان رقم خواهد زد.

  1. The Book Of Henry «کتاب هنری»

تاریخ اکران: ۲۶ خرداد

داستان: فیلم داستان پسری کم سن و سال به نام هنری کارپنتر با بازی جیدن لایبرهر و برادر کوچکترش پیتر با بازی جیکوب ترامبلی را دنبال می‌کنند، جایی که آنها تلاش می‌کنند با کمک مادرشان سوزان با بازی نائومی واتس نقشه‌ای سخت را برای نجات دختر همسایه‌شان، کریستسنا با بازی مدی زیگلر از دست پدرخوانده شیطانی‌اش با بازی دین نوریس عملی کنند.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: کارگردان فیلم Jurassic World، کالین تروروف قبل از کارگردانی اپیزود نهم فیلم جنگ ستارگان، کارگردانی این فیلم کم بودجه را بر عهده دارد. این درام ۱۰ میلیون دلاری در کنار داستان درگیر کننده از بازیگرانی چون سارا سیلورمن و لی پیس استفاده کرده‌است و فیلم نامه آن توسط نویسنده مشهور کتاب‌های مصور، گرگ هورویتز نگارش شده است. فضای تاریک فیلم و اتفاقات دراماتیک آن از جمله نقاط قوت آن به شمار می‌آیند اما قرار گرفتن تاریخ اکران آن در بین بلاک باسترهای The Mummy و Transformers: The Last Knight کار را کمی برای آن سخت می‌کند. به منظور موفقیت در گیشه فیلم بایست چیزی فراتر از یک درام در مورد کودک آزاری را به نمایش بگذارد.

  1. فیلم کاترین بیگلو در مورد شهر دیترویت

تاریخ اکران: ۱۳ مرداد

داستان: جزئیات بسیار کمی در مورد داستان این فیلم انتشار یافته است؛ تنها این موضوع مشخص شده‌است که فیلم در دوران شورش‌های داخلی شهر دیترویت در سال ۱۹۶۷ جریان خواهد داشت.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: کاترین بیگلو بارها توانایی خود را به عنوان فیلم سازی قدرتمند با فیلم‌هایی چون The Hurt Locker و Zero Dark Thirty به اثبات رسانده است، در نتیجه انتظارات به طور طبیعی پیرامون آخرین ساخته او بسیار بالا است مخصوصا که در این پروژه او بار دیگر با نویسنده برنده جایزه اسکار، مارک بُل همکاری کرده است. در بین بازیگران فیلم نام‌هایی چون جان بویگا، جک رینور، ویل پولتر، هنا موری، آنتونی مکی، جیسون میچل و جان کرزینسکی مشاهده می‌شود. با توجه به بازیگران حاضر در فیلم و این موضوع که تا کنون هیچ تصویری از آن منتشر نشده است، باید گفت که فیلم هدف خود را موفقیت در فصل جوایز قرار داده است.

  1. The Beguiled «فریب»

تاریخ اکران: ۲ تیر

داستان: در دوران جنگ‌های داخلی آمریکا سربازی زخمی با بازی کالین فرل به منظور بازیابی سلامتی‌اش در مدرسه‌ای که بر حسب اتفاق تمام کارکنان آن زن هستند پناه می‌گیرد، جایی که حضور او باعث به وجود آمدن تنش‌هایی شدید در بین افراد حاضر در مدرسه می‌شود.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: سوفیا کاپولا پس از عدم موفقیت فیلم آخر خود با عنوان The Bling Ring در سال ۲۰۱۳ قصد دارد بار دیگر قدرت خود را در نویسندگی و کارگردانی به اثبات برساند. اقتباس شده از رمان توماس کالینان با عنوان A Painted Devil «شیطانی نقاشی شده»، که در سال ۱۹۷۱ فیلمی با بازی کلینت ایستوود از روی آن ساخته شد، فریب فیلمی هیجانی و درامی پرتنش است که بازیگرانی در سطح اول هالیوود همچون نیکول کیدمن، ال فنینگ، کریستن دانست، آنگوری رایس و اونا لارنس در آن به نقش آفرینی پرداخته‌اند. باید اعتراف کرد که کاپولا در دوران کاری خود به عنوان کارگردان بالا و پایین‌های بسیاری را تجربه کرده‌است ولی این امید وجود دارد که او با فریب به اوج باز گردد.

  1. Death Note «یادداشت مرگ»

تاریخ اکران: ۳ شهریور

داستان: مرد جوانی به نام لایت ترنر با بازی نت ولف کتابی ماورای طبیعی را به دست می‌آورد. دلیل ماورای طبیعی بودن کتاب این است که صاحب کتاب می‌تواند تنها با نوشتن نام قربانی خود در آن، شخص مورد نظر را بکشد.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: نتفلیکس در سال‌های اخیر به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است و تصمیم آنها برای نشان دادن چراغ سبز به ساخت اقتباسی ۵۰ میلیون دلاری از یک مانگای معروف نشان دهنده ریسک پذیری بالای این غول رسانه است، تصمیمی که هیچ استودیوی معمولی فیلم‌سازی جرات عملی کردن آن را ندارد. کارگردانی فیلم بر عهده آدام وینگارد خواهد بود که در گذشته فیلم خوش ساخت The Guest را کارگردانی کرده است و ویلم دفو صداگذاری روح شیطانیِ فیلم با نام رویک را برعهده خواهد داشت. تیزر منتشر شده از این فیلم توانست با داشتن استایل و سبک بصری مناسب و بدون نقص، نظر بسیاری از طرفداران را به خود جلب کند.

  1. The Big Sick بیماری بزرگ

تاریخ اکران: ۲ تیر

داستان: کمیل با بازی کمیل نانجیانی جوانی مسلمان است که سعی دارد رابطه عاطفی خود را با امیلی با بازی زوئی کازان که خانواده‌اش با آن مخالف هستند مدیریت کند. با این وجود وقتی امیلی ناگهان دچار بیماری سختی می‌شود، کمیل باید پا پیش گذاشته و به والدین امیلی در این لحظات کمک کند.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: بیماری بزرگ از همان زمان اکران خود در فستیوال فیلم سان دنس توانست نقدهای مثبت را یکی پس از دیگری دریافت کند. فیلم قابلیت این را دارد که به موفقیت‌های بسیار بزرگ دست یابد چرا که حق پخش گسترده آن به قیمت ۱۲ میلیون دلار در اختیار شرکت آمازون قرار گرفت. فیلم‌نامه‌ی کار توسط خود نانجیانی و همسر واقعی‌اش که خود داستان نیز از آن برگرفته شده‌است نگارش شده‌است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این فیلمنامه که بسیاری آن را ستایش کرده‌اند شکستن کلیشه‌های موجود پیرامون فیلم‌های کمدی-رومانتیک به منظور بررسی ایده ترکیب فرهنگ‌ها است. اگر شما به داستانی عاشقانه به دور از کلیشه‌های خسته کننده هالیوود در این ژانر علاقه دارید، مشاهد این فیلم برای شما لذت بخش خواهد بود.

  1. Baby Driver «بچه راننده»

تاریخ اکران: ۲۰ مرداد

داستان: راننده‌ی مخصوص فرار با مهارتی غیرقابل باور به نام بیبی با بازی آنسل الگورت قصد دارد زندگی مجرمانه خود را کنار گذاشته و به همراه دختری که تازه با او وارد رابطه شده‌است پا به فرار بگذارد اما رئیس او داک با بازی کوین اسپیسی چندان علاقه‌ای به ایده جدا شدن او از حرفه‌اش ندارد و از هیچ تلاشی برای متوقف کردن او دریغ نمی‌کند.

چرا این فیلم جذاب خواهد بود: این فیلم ساخته اخیر ادگار رایت است، در نتیجه به طور قطع می‌دانید که با فیلمی خاص روبرو هستید جایی که سکانس‌های اکشن فیلم، با سبکی منحصر به فرد و بی پروا طراحی شده‌اند و بازیگران حاضر در آن نیز در هالیوودی ترین حالت ممکن قرار دارند. جان برنتال، جان هم و جیمی فاکس در کنار الگورت و اسپیسی در این فیلم ایفای نقش خواهند کرد. نقدهای اولیه منتشر شده برای فیلم در فستیوال SXSW آن را هیجان انگیز دانسته و کارگردانی بی پروای رایت را ستایش کرده‌ و آن را با سری فیلم‌های سریع و خشن مقایسه کرده‌اند. همچنین آهنگ‌های استفاده شده در فیلم و بازی خوب بازیگران در اکثر نقدها جزو نکات مثبت فیلم قلمداد شده‌اند.

کدام فیلم غیربلاک باستری مد نظر شما قرار دارد که در این لیست حضور ندارد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: WhatCulture

 

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    ازونجا که هرچه از تام هنکس براید خوش است،بشدت منتظر The Circle ِم!