مشکل فیلم‌های DC چیست؟ یکی از بازیگران سه‌گانه نولان پاسخ می‌دهد!

11 August 2016 - 10:23

فیلم‌های ابرقهرمانی کمتر از یک دهه است که به‌صورت جهانی جایی در قلب مردم باز کرده‌اند. زمانی طرفداران این فیلم‌ها انقدری خوش‌شانس بودند که هرسال تنها در انتظار یک فیلم ابرقهرمانی بودند اما حال با باز شدن عرصه و آزمایش موفقی که مارول با آن داشت، بسیاری از استودیوها و خلاقان صنعت ساخت این فیلم‌ها را در نظر می‌گیرند. یکی از این سازنده‌های نوپا استودیوهای دنیای سینمایی دی سی است. در یکی از مصاحبه‌های جدیدش، کیلیان مورفی (Cillian Murphy) که در سه گانه بتمن نولان نقش دکتر کرین یا اسکرکرو (Scarecrow) را بازی کرده بود در مورد این فیلم‌ها نظر داد.

او گفت که این فیلم‌ها دیگر محتوای جذاب و منحصربه‌فردی برای به نمایش گذاشتن ندارند و همچنین اعلام کرد که فیلم‌های ابرقهرمانی جدید در حد آثاری که در آن نقش‌آفرینی کرده است، نیستند:

آیا از همه کامیک بوک ها استفاده کرده‌اند؟ جدیداً نمی‌دانم [محتوای] این فیلم‌ها از کجا می‌آید. الان قضیه نسبت به زمانی که فیلم Batman Begins «ظهور بتمن» را ساختیم فرق دارد. نولان برای ساخت آن سه گانه باید تحسین شود. فکر می‌کنم [این فیلم‌ها] در جهان ابرقهرمانان کار خود را به خوبی انجام دادند.

کیلیان شاید نداند که داستان و محوای این فیلم‌ها از کجا می‌آیند اما نگران نباشید، هنوز به‌قدری کامیک بوک و شخصیت‌های مختلف وجود دارند که تا سال‌ها بعد هنوز هم بتوانیم هر سال این فیلم‌ها را در پوسترهای بزرگ تبلیغاتی سینماها ببینیم! مارول و برادران وارنر همین الان هم دهه‌ها شخصیت و داستان برای تبدیل کردن به فیلم دارند و برنامه رسمی عرضه فیلم‌های مارول تا سال ۲۰۲۲ را می‌دانیم. فیلم‌های ابرقهرمانی که بر اساس کامیک بوک هایشان ساخته می‌شوند همه شخصیت‌ها و عناصر داستانی را به فیلم نمی‌آورند که در نتیجه می‌توان گفت بار داستانی و غنای اسطوره‌ای کامیک ها درخشش بیشتری دارد.

مشخص است که آقای مورفی طرفدار فیلم‌های فعلی با آن همه جلوه‌های ویژه و قدرت‌های جادویی ابرقهرمانان نیست و این مسئله هم قابل‌درک است چرا که طبیعت فیلم‌هایی که در آن بازی کرد (سه گانه نولان) به‌هیچ‌وجه این‌گونه نبودند و کریستوفر نولان در آن‌ها سعی کرد به واقعیت بسیار نزدیک باشد. در واقع بسیاری از طرفداران سینما و کامیک بوک ها معتقد هستند که نولان برداشت خودش از بتمن و دیگر شخصیت‌های دنیای دی سی و به‌طور کلی مفهوم ابرقهرمان‌ها را در این فیلم‌ها پیاده کرد که در آن بسیار هم موفق بود. شکست قابل‌توجه فیلم Suicide Squad «جوخه انتحار» در میان منتقدان نتوانست تأثیر بسزایی در فروش فوق العاده قوی آن در باکس آفیس بگذارد و فعلاً طرفداران هم به جای اینکه از فیلم انتقاد داشته باشند، بیشتر منتقدان و نمرات منتشر شده را زیر سؤال می‌برند.

نظر شما در مورد فیلم‌های ابرقهرمانی اخیر چیست؟ فیلم‌های دی سی یا مارول در هسته خود چه مشکلی دارند؟

منیع:‌ Cinemablend

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.