کدام فیلم‌ها به اکران دوم نوروز می‌رسند؟

7 April 2017 - 22:58

تعدادی از سینماداران و پخش‌کنندگان فیلم‌های سینمایی در تلاش هستند فیلم‌های خود را در اکران دوم نوروز به نمایش درآورند.  سال ۹۶ برای سینما در حالی شروع شد، که با اکران فیلم‌ها در ژانرهای مختلف چرخ سینما چرخید و در این مدت حدود ۲۳ میلیارد تومان به دست آمد.

فیلم‌هایی چون” آباجان”،” گشت ۲”، “ماجرای نیمروز”، “خوب بد جلف”، “یک روز بخصوص”  و “سه بیگانه” که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند و تعدادی از آن ها از نیمه اسفندماه روی پرده سینماها رفتند، موفق شدند تا پایان تعطیلات نوروز در کل به فروشی معادل ۲۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برسند که این در مقایسه با سال گذشته و با افزایش نرخ بلیت سینماها افزایش ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد.

حالا در آستانه فرارسیدن اردیبهشت و در حالی که شورای صنفی پروانه نمایش در حال انتخاب فیلم‌های اکران دوم نوروزی است گمانه‌زنی‌‌هایی در این زمین صورت گرفته و قرار است از میان فیلم‌هایی که در سال گذشته و یا حتی قبل تر از آن تولید شده‌اند فیلم‌هایی چون “نقطه کور”، “برادرم خسرو”، “تیک آف”، “نهنگ عنبر سلکشن رویا” و “دریاچه ماهی” که به نظر می‌رسد حضور پررنگ‌تری دارند روی پرده سینماها فرستاده شوند

نقطه کور
“نقطه کور” ساخته مهدی گلستانه قصه خسرو است که ۲۳ روزرا  بر پهنه دریا و به دور از خانواده‌اش گذرانده است. او با دنیایی از ابهامات فکری که تمام مدت همراه او بوده وارد خانه‌اش در تهران می‌شود اما تمامی ذهنیت‌هایش عینیت یافته و قادر به مقابله با مسائل پیش آمده نیست.
در این فیلم محمدرضا فروتن، هانیه توسلی، محسن کیایی، شقایق فراهانی، خاطره اسدی، نیکی مظفری، مریم بوبانی، علیرضا زمانی نسب، ادیب قربانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

برادرم خسرو

فیلمی است از  احسان بیگلری که فیلمنامه آن را به همراه پریسا هاشم‌پور نوشته است. فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی مواجه شد، اما برای اکران آن زمان‌های مختلفی اعلام شد که هیچ یک به ثمر نرسید و حالا اعلام شده این فیلم برای اکران دوم نوروز مد نظر قرار گرفته شده است. “برادرم خسرو” روایت خسرو است که به اختلال دوقطبی مبتلاست و بنا بر شرایطی مجبور شده مدتی در منزل برادرش ناصر که یک دندانپزشک است زندگی کند اما در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی خسرو را دستخوش تغییرات می‌کند. در این فیلم شهاب حسینی، ناصر هاشمی، هنگامه قاضیانی و بیتا فرهی به ایفای نقش پرداخته‌اند

تیک آف
ساخته احسان عبدی پور که در سال ۹۴ تولید شد و سال ۹۵ مجوز اکران گرفت، درباره فائز، مسیح، آتنا و حمزه است که  روزهای کسالت‌بار و خمودهٔ حوالی سی سالگی‌شان را پشت سر می‌گذارند. ورود شیرزاد که پنج سال است زندگی‌اش را روی دریا و درون کشتی می‌گذراند، همراه با یک کشتی فرانسوی، اتفاقی و ناخواسته، ریتم زندگی‌شان را عوض می‌کند.
در “تیک آف” مصطفی زمانی، پگاه آهنگرانی، رضا یزدانی، سوگل قلاتیان و حمزه مقدم به هنرنمایی پرداختند.
نهنگ عنبر سلکشن رویا
“نهنگ عنبر، سلکشن رویا” ساخته سامان مقدم دنباله فیلم “نهنگ عنبر” ساخته خود اوست. رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، رضا ناجی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی و على قربان‌زاده بازیگران “نهنگ عنبر ٢؛ سلکشن رویا” هستند و شهلا ریاحى، کتایون امیر ابراهیمى، محسن قاضی مرادى، اسدالله یکتا، احمدرضا اسعدى به عنوان بازیگر مهمان در فیلم حضور دارند.
دریاچه ماهی
اولین ساخته مریم دوستی است که تهیه‌کنندگی آن را سعید سعدی برعهده دارد. “دریاچه ماهی” به قلم مصطفی رستگاری با مضمون دفاع مقدس روایتی  از شهدای هنوز بر جای مانده کانال ماهی دارد. این فیلم نگاهی به وقایع پس از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می‌کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می رسند و در این میان عشق گمشده‌ای پیدا می‌شود. در واقع این فیلم تجلیلی از شهدای جاویدالاثر خواهد بود.
نادر فلاح، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، حسن نجاریان، رهام تدریسی، حدیثه تهرانی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسداللهی، حسین باشه آهنگر، ابراهیم برزیده، علی نجاریان، کاوه احمدی، مهدی الیاسی، گلشید بحرایی، سعید بیات، علی فرهادی، با هنرمندی: علی دهکردی و با حضور افتخاری: افشین هاشمی گروه بازیگران فیلم سینمایی دریاچه ماهی را تشکیل داده اند. سعدی در نظر دارد با نزدیک شدن به سوم خرداد این فیلم در اکران دوم نوروز قرار بگیرد.

منبع:banifilm

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.