باکس آفیس هفته: دیو و دلبر به مرز یک میلیارد فروش نزدیک شد

10 April 2017 - 21:00

سینماها هفته‌ی شلوغی را پشت سر گذاشتند. این هفته، فیلم جدید بسیاری در سینماهای آمریکا به اکران رسید. هر چند که دو رتبه‌ی نخست باکس آفیس نسبت به هفته‌ی گذشته تغییری نداشت، اما در رتبه‌های دیگر جدول شاهد تغییرات زیادی بوده‌ایم. برای جزییات بیش‌تر و مشاهده لیست کامل پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در آمریکا، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

هفته‌ی گذشته انیمیشن The Boss Baby «بچه رئیس» شرکت دریم ورکس توانست به صدر نشینی Beauty and the Beast «دیو و دلبر» در باکس آفیس پایان بخشد. این انیمیشن در این هفته موفق شد با فروش ۲۶٫۳ میلیون دلاری برای بار دوم صدرنشین پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا شود. The Boss Baby «بچه رئیس» در این هفته با ۴۸ درصد کاهش فروش مواجه شد که البته این کاهش فروش مانع از صدرنشینی آن نبود. اکنون در مجموع این دو هفته، فروش داخلی این انیمیشن پس از ده روز به چیزی نزدیک ۹۰ میلیون دلار رسیده است. همچنین The Boss Baby در ۴۶ بازار بین‌المللی نیز ۳۷٫۵ میلیون دلار فروش داشت که این رقم فروش این اثر در بازارهای بین‌المللی در مجموع دو هفته‌ را به ۱۱۰٫۴ میلیون دلار می‌رساند. در نهایت، تا به این لحظه فروش کلی و جهانی The Boss Baby «بچه رئیس» به میزان ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

جایگاه دوم این هفته، در اختیار فیلم Beauty and the Beast «دیو و دلبر» است که توانست با ۲۵ میلیون دلار فروش، مجموع فروش داخلی خود را به ۴۳۰ میلیون دلار برساند. این فیلم لایو اکشن شرکت دیزنی این هفته در بازار بین‌المللی هم ۳۶٫۱ میلیون دلار فروش کرد. به این ترتیب، فروش جهانی و کلی فیلم Beauty and the Beast «دیو و دلبر» به ۹۷۵ میلیون دلار رسید که آمار خیره‌کننده‌ای است. با این وجود، می‌توان گفت دیو و دلبر در هفته‌های بعد می‌توانند به راحتی از مرز ۱ میلیارد دلار فروش عبور کنند. همجنین در ۲۱ آوریل قرار است این فیلم در ژاپن نیز اکران شود.

فیلم Smurfs: The Lost Village شرکت سونی که این هفته اکران شده، مکان سوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس را در اختیار گرفته است. این فیلم با فروش ۱۴ میلیون دلاری توانسته این جایگاه را تصاحب کند. این فیلم از دیدگاه مخاطبان در سایت CinemaScore امتیاز A را دریافت کرده است. همچنین فیلم Smurfs: The Lost Village توانست در ۵۸ بازار بین‌المللی هم ۲۲ میلیون دلار فروش کند که این مسئله فروش این اثر در بازارهای بین‌المللی را به ۴۲٫۱ میلیون دلار می رساند. هم اکنون فروش جهانی این فیلم به ۵۶٫۱ میلیون دلار رسیده است.

دومین فیلم جدید این هفته یعنی فیلم Going in Style، توانسته با فروش ۱۲ میلیون دلاری خود در میان ۳۰۶۱ سالن سینما جایگاه چهارم باکس آفیس این هفته را تصاحب کند. ابتدا انتظار می‌رفت که فروش هفته‌ی نخست این اثر ۸ میلیون دلار باشد. مخاطبان این فیلم در سایت CinemaScore به این اثر امتیاز +B را داده‌اند. ۴۷ درصد مخاطبان فیلم در هفته‌ی اول مرد و ۵۳ درصد آن‌ها زن بوده‌اند که ۹۰ درصد آن‌ها بیش‌ از ۳۵ سال داشته‌اند. بودجه‌ی ساخت این فیلم ۲۵ میلیون دلار بوده‌ است. همچنین فیلم Going in Style در بازار بین‌المللی هم فروش ۴٫۳ میلیون دلاری را تجربه کرد که از این بین بیش‌ترین فروش متعلق به کشور روسیه بوده است.

فیلم Ghost in the Shell «شبح در پوسته» که براساس یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های ژاپنی با همین نام توسط شرکت پارامونت تولید شده است، همچنان به روند ناامیدکننده‌ی خود ادامه‌ می‌دهد. این فیلم در هفته‌ی دوم اکران خود فقط توانست به میزان ۷٫۲ میلیون دلار فروش داشته باشد و به این ترتیب در رتبه‌ی پنجم پرفروش‌ترین‌های باکس آفیس قرار گیرد. Ghost in the Shell «شبح در پوسته» در بازار بین‌المللی عملکرد نسبتاً بهتری داشته و توانست در این هفته در این بازار ۴۱٫۳ میلیون دلار فروش کند. تا به این لحظه، فروش جهانی و کلی این اثر به ۱۲۵ میلیون دلار رسیده است.

در اواسط جدول و میان آثاری که اکران محدود داشته‌اند، می‌توان به انیمه‌ی سینمایی تحسین‌شده‌ی Your Name «نام تو» اشاره کرد. این انیمه در نخستین هفته‌ی اکران خود در آمریکا در ۳۰۰ سالن سینما به نمایش در آمد و توانست در این بین ۱٫۶ میلیون دلار فروش داشته باشد و رتبه‌ی سیزدهم جدول را از آن خود کند. با توجه به آمار فروش این انیمه، می‌توان گفت  میانگین فروش Your Name «نام تو» در هر سالن سینما ۵,۲۸۱ دلار بوده است.

شما می‌توانید نقد و بررسی این اثر را در سینماگیمفا مشاهده کنید.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

لیست برترین ناشرهای این هفته:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده قطعاً هفته‌ی مهمی در باکس آفیس خواهد بود. فیلم The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» در هفته‌ی بعد در سینماهای آمریکا اکران خواهد شد و بدون شک می‌تواند باعث تغییر و تحول در بالای جدول باکس آفیس شود. این فیلم علی‌رغم نقدهای متوسطی که تاکنون دریافت کرده است، طبق انتظار فروش بالایی خواهد داشت. The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» قرار است در ۴۲۰۰ سالن سینما اکران شود که این امر باعث می‌شود تا به احتمال زیاد شاهد یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در ماه آوریل باشیم.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.