Valerian پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ کشور فرانسه است

13 April 2017 - 22:00

در حالی که فیلم جدید لوک بسون (Luc Besson) یعنی Valerian and the City of a Thousand Planets «والرین و شهرِ هزار سیاره» روند تولیدی مشابه فیلم‌های ابرقهرمانی هالیوود (البته کمی عجیب و غریب‌تر از آن‌ها) داشته است اما همچنان به صورت کامل یک فیلم فرانسوی است و به عنوان گران‌ترین فیلم ساخته شده‌ در تاریخ این کشور شناخته می‌شود. با سینما گیمفا همراه باشید.

طبق گزارش «Cineuropa» بودجه‌ی تولید فیلم «والرین و شهرِ هزار سیاره» حدود ۱۹۷٫۴۷ میلیون یورو است که معادل ۲۱۰ میلیون دلار آمریکا می‌شود. در جایگاه مقایسه، بودجه‌ی فیلم مورد بحث تقریباً برابر بودجه‌های دو فیلم Transformers: Age of Extinction «تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه» و X-Men: The Last Stand «مردان ایکس: آخرین پایه» قرار می‌گیرد و البته بیش از دو فیلم نامبرده بر جلوه‌های ویژه‌ی CGI متکی است. گران‌ترین فیلم تاریخ نیز Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides «دزدان دریائی کارائیب: سوار بر امواج ناشناخته» می‌باشد که بودجه‌اش برابر ۳۷۸٫۵ میلیون دلار است.

پیش از این فیلم فانتزی Asterix at the Olympic Games «آستریکس در بازی‌های المپیک» که در سال ۲۰۰۸ میلادی اکران شد به عنوان پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ کشور فرانسه شناخته می‌شد که بودجه‌اش ۷۸ میلیون یورو (۸۲ میلیون دلار) کمتر از فیلم «والرین و شهرِ هزار سیاره» است. لازم به ذکر است که در این فیلم چهره‌های مطرحی از جمله کارا دلوین (Cara Delevigne)، دن دی‌هان (Dane DeHaan)، کلایو اوون (Clive Owen)، اتان هاوک (Ethan Hawke)، جان گودمن (John Goodman) و ریحانا (Rihanna) حضور دارند و به ایفای نقش می‌پردازند؛ بنابراین بودجه‌ی بالای آن امری کاملاً معقول است. بسون پیش از این با ناتالی پورتمن (Natalie Portman) که در آن زمان ۱۳ سال سن بیشتر نداشت، در فیلم Leon: The Professional «لئون: حرفه‌ای» همکاری کرده است و این روزها با ستارگانی مطرح جهت ساخت فیلم‌هایی با بودجه‌ی بالا همکاری می‌کند. لازم به ذکر است که فیلم «والرین و شهرِ هزار سیاره» اقتباسی از سری کمیک‌هایی با همین نام است که در کشور فرانسه انتشار یافته‌اند.

فیلم «والرین و شهرِ هزار سیاره» از روز جمعه ۳۰ تیر ماه (۲۱ جولای ۲۰۱۷ میلادی) به صورت گسترده به روی پرده خواهد رفت.

منبع : ScreenCrush

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.