باکس آفیس هفته: درخشش The Fate of the Furious در هفته‌ی اول

18 April 2017 - 19:32

همانطور که در هفته‌ی گذشته اشاره شد، این هفته شاهد اکران یکی از سری فیلم‌های پرفروش این چند ساله اخیر بودیم. بالاخره هشتمین فیلم از سری فیلم‌های سریع و خشن اکران شد و توانست عملکرد بسیار خوبی را در بازار آمریکا و به خصوص دیگر بازارهای جهانی داشته باشد و همچنین توانست رکورد جدیدی را هم به نام خود ثبت کند. برای جزییات بیش‌تر، با سایت سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

فیلم سینمایی The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» در نخستین هفته‌ی اکران خود در کشور آمریکا فقط مقداری کم‌تر از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشت. این فیلم توانست با فروش ۹۸٫۷۸ میلیون دلاری خود در اولین هفته‌ی اکرانش، با اقتدار صدرنشین باکس آفیس آمریکا شود. این در حالی است که عملکرد این فیلم در بازار بین‌المللی بهتر هم بوده است. The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» موفق شد تا در ۶۳ بازار بین‌المللی مجموعاً ۴۳۲٫۲ میلیون دلار فروش کند که آمار کلی و جهانی این فیلم را به ۵۳۲ میلیون دلار فروش در هفته‌ی اول می‌رساند. به این ترتیب، The Fate of the Furious رکورد جدیدی مبنی بر برترین فروش هفته‌ی آغازین در تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد. این رکورد تا چندی پیش در اختیار هفتمین قسمت سری جنگ ستارگان یعنی فیلم Star Wars: The Force Awakens «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» بود.

آمار فروش این فیلم در بازار بین‌المللی، به شرح زیر بوده است:

  • چین – ۱۹۰ میلیون دلار
  • مکزیک – ۱۷٫۸ میلیون دلار
  • انگلستان و ایرلند – ۱۷ میلیون دلار
  • روسیه – ۱۴٫۱ میلیون دلار
  • آلمان – ۱۳٫۶ میلیون دلار
  • برزیل – ۱۲٫۸ میلیون دلار
  • فرانسه – ۱۰٫۵ میلیون دلار
  • کره – ۱۰٫۵ میلیون دلار
  • هند – ۱۰٫۴ میلیون دلار
  • تایوان – ۹٫۷ میلیون دلار
  • اتریش- ۹٫۶ میلیون دلار
  • خاورمیانه – ۹٫۳ میلیون دلار
  • اندونزی – ۹ میلیون دلار
  • آرژانتین – ۸٫۳ میلیون دلار
  • مالزی – ۶٫۸ میلیون دلار
  • ایتالیا – ۶٫۷ میلیون دلار
  • اسپانیا – ۶٫۱ میلیون دلار
  • کلمبیا – ۵ میلیون دلار
  • تایلند – ۴٫۷ میلیون دلار
  • پاناما – ۴٫۶ میلیون دلار

این فیلم هنوز در کشورهایی نظیر فیلیپین، صربستان، لهستان، رومانی و ژاپن اکران نشده است. فیلم سینمایی The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» در دیدگاه مخاطبان در سایت CinemaScore امتیاز A را کسب کرده است. ۵۸ درصد مخاطبان این عنوان مرد و ۴۲ درصد از آن‌ها زن بوده‌اند. همچنین در اولین هفته‌ی اکران فیلم، ۵۰ درصد از مخاطبان را افرادی تشکیل داده است که زیر ۲۵ سال داشته‌اند.

آمار فروش فیلم The Fate of the Furious «سرنوشت خشمگین» خیره‌کننده بوده است و به همین ترتیب سازندگان می‌توانند برای فیلم‌های بعدی سری پرطرفدار سریع و خشن همچنان امید داشته باشند.

در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا، انیمیشن Boss Baby «بچه رئیس» قرار گرفته است. این انیمیشن که به مدت دو هفته در صدر جدول باکس آفیس قرار داشت، بالاخره با اکران فیلم «سرنوشت خشمگین» جایگاه خود را از دست داد و به مکان دوم جدول سقوط کرد. این فیلم با  حدود ۴۰ درصد کاهش فروش، به میزان ۱۶ میلیون دلار در این هفته فروش کرد. اکنون فروش داخلی این انیمیشن به ۱۱۶٫۷ میلیون دلار رسیده است.

Beauty and the Beast «دیو و دلبر» که هفته‌ی قبل به فروش کلی یک میلیارد دلار نزدیک شده بود، این هفته بالاخره به این مقدار دست یافت. فیلم Beauty and the Beast در ادامه‌ی فروش خوب خود، این هفته حدود ۱۳٫۷ میلیون دلار در آمریکا فروش کرد که این مسئله آمار فروش فیلم را در بازار داخلی آمریکا، به ۴۵۴٫۷ میلیون دلار رساند. البته «دیو و دلبر» در بازار بین‌المللی هم توانست ۲۲ میلیون دلار فروش کند. به این ترتیب، فروش جهانی و کلی این اثر اکنون از مرز یک میلیارد دلار عبور کرده است و به همین خاطر به بیست‌ و دومین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شده است.

فیلم Smurfs: The Lost Village شرکت سونی در این هفته با فروشی ۶٫۷ میلیون دلاری توانست جایگاه چهارم باکس آفیس را در اختیار بگیرد. این عنوان حدوداً ۵۰ درصد نسبت به هفته‌ی گذشته کاهش فروش داشته است. هم اکنون فروش داخلی این اثر در آمریکا به ۲۴٫۹ میلیون دلار رسیده است.

فیلم Going in Style هم توانست در رتبه‌ی پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا قرار بگیرد. این فیلم در دومین هفته‌ی اکران خود توانست به میزان ۶٫۳ میلیون دلار فروش داشته باشد که چیزی حدود ۴۷ درصد کاهش نسبت به هفته‌ی گذشته است. با توجه به فروش این هفته، فروش داخلی Going in Style در آمریکا به ۲۳٫۳ میلیون دلار رسیده است.

ششمین مکان جدول باکس آفیس این هفته در اختیار فیلم Gifted «با استعداد» است که با توجه به افزایش تعداد سالن‌های اکران خود، توانست با افزایش فروش نسبت به هفته‌ی گذشته ظاهر شود. این فیلم در این هفته توانست در ۱۱۴۶ سالن سینما، ۳ میلیون دلار فروش داشته باشد. Gifted «با استعداد» هفته‌ی آینده ۱۶۰۰ سالن دیگر را نیز به تعداد سالن‌های نمایش‌دهنده‌ی فیلم اضافه می‌کند.

در بین اکران‌های محدود، می‌توان به فیلم‌های Tommy’s Honour و The Lost City of Z اشاره کرد. فیلم Tommy’s Honour با اکران در ۱۶۷ سالن سینما توانست به میزان ۲۰۸ هزار دلار فروش کند. این در حالی است که فیلم The Lost City of Z با اکران در ۴ سالن سینما توانست چیزی نزدیک به ۱۱۳ هزار دلار فروش داشته باشد.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

لیست برترین ناشرهای این هفته:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده هم چند فیلم جدید در سینماها اکران خواهد شد. یکی از فیلم‌هایی باید که در هفته‌ی آینده منتظر آن باشیم، فیلم Unforgettable شرکت برادران وارنر است. از دیگر فیلم‌های هفته‌ی آینده می‌توان به آثاری همچون The Promise، Phoenix Forgotten، Free Fire و Born in China اشاره کرد.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.