«گشت ۲» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

30 April 2017 - 18:00

فیلم سینمایی «گشت ۲» ساخته سعید سهیلی که نوروز امسال در سینماهای تهران و شهرستان به نمایش درآمد، با عبور از فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران تبدیل شد.

طبق آمار سایت سینماتیکت، فیلم «فروشنده» سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۷۱۴ میلیون تومان فروش کرد. این درحالی است که فیلم «گشت ۲» در آخرین به‌روز رسانی این سایت به فروش ۱۵ میلیارد و ۷۳۱ دست یافته است.

فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی که اواسط شهریور ماه سال گذشته در سینماهای تهران و شهرستان به نمایش درآمد، با استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد. جدیدترین ساخته اصغر فرهادی آنقدر مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، که تا هفته‌ها این فیلم رکوردهای مختلفی را در گیشه سینماهای کشور جا‌به‌جا می‌کرد و حتی بعد از اتمام اکران ده هفته‌ای آن، باز هم «فروشنده» با استقبال مخاطبان روبرو می‌شد.

اما با نمایش دو فیلم «خوب، بد، جلف» و «گشت ۲» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، بسیار احتمال می‌دادند که این دو فیلم در اکران عمومی با استقبال قابل توجهی از سوی مخاطبان روبرو شوند. «خوب، بد، جلف» ساخته پیمان قاسم‌خانی که پس از جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، تا به امروز به نقل از سینما تیکت ۱۵ میلیارد و ۱۱۴ میلیون تومان فروش کرده است که نشان از فروش بالای این فیلم در گیشه سینماهای کشور دارد.

اما با آغاز اکران فیلم فیلم «گشت ۲» از ۲۵ اسفندماه، این فیلم سینمایی توانست با استقبال چشمگیری از سوی مردم مواجه شد و در پایان هر هفته، عنوان پر‌فروش‌ترین فیلم سینمایی در حال اکران را به خود اختصاص دهد.

امروز، سایت سینما تیکت در آخرین به‌روز رسانی خود، فروش فیلم سعید سهیلی را ۱۵ میلیارد و ۷۳۱ میلیون تومان اعلام کرد که نشان می‌دهد فروش این فیلم از «فروشنده» اصغر فرهادی پیشی گرفته است. البته باید در نظر داشت که بلیت‌های فیلم «گشت ۲» با قیمت ۱۲ هزار تومان در پردیس‌های سینمایی به فروش می‌رسد که ۲۰ درصد بیشتر از بهای بلیت در زمان اکران «فروشنده» است.

اما به هرحال باید از امروز از «گشت ۲» به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینمای ایران یاد کرد.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    «گشت ۲» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران شد

    فیلم!؟
    دوربین از اختراعات مهم بشریته که دست بد ادمایی افتاده،بد ادمایی