واکنش‌های اولیه به فیلم Alien: Covenant منتشر شد | ستایش عملکرد ریدلی اسکات

6 May 2017 - 13:00

بازخوردها و واکنش‌های اولیه برای فیلم Alien: Covenant «بیگانه: پیمان» منتشر شد. تا دو هفته آینده بار دیگر این موجودات فضایی وارد سینما خواهند شد. «پیمان» با قرار گرفتن بر روی پرده سینما اتفاقاتی را روایت خواهد کرد که در بازه زمانی بین دو فیلم Prometheus و Alien حادث شده‌اند. ترکیب پیش درامد و دنباله‌‌ی ارائه شده در این فیلم به طور قطع طرفدران را برای دانستن بیشتر در مورد منشا پیدایش زنومورف‌ها و سرنوشت مهندسان هیجان زده کرده‌است. همچنین در این فیلم قرار است مایکل فسبندر را در نقش دوگانه‌ی اندرویدِ معروف، دیوید و مدل جدید آن، والتر مشاهده کنیم و جواب‌هایی در مورد سرنوشت شخصیت الیزابت شا (Elizabeth Shaw) به دست آوریم. با سینماگیمفا همراه باشید.

همچنین گروه جدیدی از انسان‌ها در این فیلم معرفی خواهند شد تا مخاطبان به آنها دل بسته و اهمیت نشان دهند در حالی که می‌دانند اکثر آنها نخواهند توانست از اتفاقات فیلم جان سالم به در ببرند. داستان در مورد سفینه‌ای به نام «پیمان» است که سرنشینان آن همگی زوج‌هایی هستند که قصد دارند جامعه‌ای جدید از انسان‌ها را در سیاره‌ای نو بسازند. کاترین واترستون (Katherine Waterston)، دنی مک‌براید (Danny McBride)، جیمز فرانکو (James Franco)، بیلی کودراپ (Billy Crudup)، کارمن ایوگو (Carmen Ejogo) و جوسی اسمالت (Jussie Smollett) از جمله‌ اعضای جدید این سفینه هستند که قرار است در این فیلم با تهدید بیگانه‌ها روبرو شوند.

بازخوردها و واکنش‌های اولیه در مورد این فیلم در فضای مجازی توسط منتقدان انتشار یافته‌است و اکثر آنها مثبت هستند. تعدادی از این واکنش‌ها را می‌توانید در زیر مشاهده کنید:

Paul Shirey:

«پیمان» دنباله‌ای پرتنش، عجیب و کابوس‌وار بر یک فرنچایز است. همراهی شایسته و بزرگ برای فیلم‌ Prometheus و به طور کلی افسانه‌ی بیگانه. خونین، خشن، غریب و رازآلود که گهگاه خیره کننده است و دیوانگی را به نمایش می‌گذارد. ترسناک به روشی غیرمنتظره. دقیقا همان چیزی که طرفدران انتظارش را دارند. فکر نمی‌کنم تمام مخاطبان از فیلم خوششان بیاید. عده‌ای به طور حتم از آن متنفر خواهند بود. فیلم بسیار پیچیده است و پس از مشاهده به آن فکر خواهید کرد.

Pandora:

بله بله! «پیمان» فیلمی سرشار از بالا و پایین‌های رازآلود و خونین است! تا مدت‌ها در مورد آن حرف خواهم زد و احتمالا تا مدت‌ها خواب درست نخواهم داشت.

JAMES INGHAM:

«پیمان» مطمئنا ارزش رفتن به سینما و خرید یک بسته بزرگ پاپ‌کرن را دارد. بسیاری از طرفدران ژانر وحشت از آن لذت خواهند برد.

Jordan Samuel:

«پیمان» قطعا فیلم بهتری نسبت به Prometheus است که این مهم توسط بازگرداندن عناصر کلاسیک وحشت در این سبک حاصل شده‌است. به طرز وحشتناکی زیبا و رمزآلود.

Aaron Percival:

در نگاه اول باید گفت که فیلم بهتر از Prometheus است. پایان کمی شلخته به نظر می‌رسد. بازیگران و شخصیت‌های آنها عملکردی عالی داشتند و از مشاهده آنها لذت بردم.

Eric Vespe:

به طور قطع حرف‌های زیادی در مورد «پیمان» برای گفتن دارم که به محض برداشته‌شدن محدودیت نقدنویسی آنها را منتشر می‌کنم. به اختصار باید بگویم : «پیمان» را دوست داشتم اما عاشق آن نشدم. فسبندر کماکان بدون رقیب و عالی است. بازیگران جدید نیز عالی هستند. حس گیر کردن مابین Prometheus و دو فیلم بیگانه و بیگانگان وجود دارد به نحوی که نمی‌توان این فیلم را بهتر یا بدتر از هرکدام از آنها دانست.

نقدهای منتشر شده عموما مثبت هستند که اکثرشان بازگشت به ریشه‌های وحشت را در این فیلم مورد ستایش قرار داده‌اند. فیلم اوریجینال «بیگانه» کماکان در بین برترین فیلم‌های ژانر وحشت که تا به اکنون ساخته شده‌اند، قرار دارد. اما دنباله‌های فیلم با دور شدن از مسیر وحشت و وارد شدن به دنیای علم و تخیل، لحظه لحظه طرفدران را از دست داده و نقدهای نه چندان مثبت دریافت کردند. با اینکه سفر به دنیای دیگر در سفینه‌ای فضایی تعریفی بر یک فیلم علمی تخیلی است اما به نظر می‌رسد در «پیمان»، ریدلی اسکات تواسته است با احیا کردن عناصر وحشت، اکثر منتقدان و طرفدران ژانر وحشت را به آینده این فرنچایز امیدوار کند.

Alien: Covenant در تاریخ ۲۹ اردیبهشت بر روی پرده‌های سینما قرار خواهد گرفت.

منبع: ScreenRant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.