دیوید لینچ قصد دارد از سینما بازنشسته شود

6 May 2017 - 23:45

امروزه پیدا کردن کارگردانانی که برای سبک خاصشان محبوب باشند کم پیدا می‌شوند، ولی هرکس که کوچکترین علاقه‌ای به فضاهای مرموز، ژانر وحشت، و روایت تجربی دارد درباره‌ی دیوید لینچ (David Lynch) شنیده است. دیوید لینچ اولین فیلم خود را در سال ۱۹۷۷ ساخته است که Eraserhead نام دارد که داستانی سورئال و ترسناک را روایت می‌کرد و توانست به سرعت سینماها را تحت سلطه‌ی خود درآورد. بعد از آن هم دیوید لینچ فیلم‌های Elephant Man «مرد فیل نما»،Dune «تل‌ماسه» و Blue Velvet «مخمل آبی» را ساخته است. در ادامه‌ی خبر با سینماگیمفا همراه باشید.

بعد از ساخت فیلم Blue Velvet «مخمل آبی»، لینچ تصمیم به ساخت سریال Twin Peaks گرفت که خیلی‌ها آن را بهترین اثر دیوید لینچ می‌دانند. این سریال پله‌ی برای پیشرفت او و ساخت فیلم‌های Mulholland Drive «جاده مالهالند» و Inland Empire «امپراتوری درون مرزی» در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۶ شد.

بر اساس گزارش Sydney Morning Herald، دیوید لینچ قصد بازگشت به سینما را ندارد و وقتی از او درباره‌ی Inland Empire «امپراتوری درون مرزی» سوال پرسیده شد؛ گفت که این فیلم آخرین کار او در سینما است و دلیلش برای گرفتن این تصمیم جریان حاکم بر فرهنگ فیلمسازی در آمریکا هست. لینچ گفت:

همه چیز تغییر کرده است… خیلی از فیلم‌ها که در واقع خوب هستند در باکس افیس عملکرد خوبی ندارند و چیزهایی که در باکس آفیس خوب عمل می‌کنند که من علاقه‌ای به ساختشان ندارم.

واقعا سخت هست که دیوید لینچ در جریان حاکم بر هالیوود تصور کرد. هالیوود توسط دیزنی و استدیوهای زیردست این کمپانی تصرف شده است و در میان پرفروشترین فیلم‌های سال ۲۰۱۶ فقط دو انیمیشن The Secret Life of Pets «زندگیمخفی حیوانات خانگی» و Zootopia داستان اصلی داشتند که از جایی اقتباس نشده بود. البته جای تعجب ندارد که هر دو اثر انیمیشن هستند؛ چون ساخت انیمیشن برای استدیوها خرج کمتری به همراه دارد.

منبع: screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.