دفاع نوید محمدزاده از پیمان معادی و امیر جعفری در اینستاگرام |به‌نام مستضعفین نان نخورید!

25 May 2017 - 09:50

نوید محمدزاده بازیگر سینمای ایران، امروز با انتشار یادداشتی کوتاه، از اشخاصی که در طول برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به امیر جعفری بابت مصاحبه ای که انجام داد حمله کردند، انتقاد کرده و نوشته که برخی با دست بردن در مصاحبه این بازیگر شناخته شده قصد داشتند از محبوبیت او کم کنند، اما نتوانستند. او همچنین خطاب به طرفداران برخی از جناح های سیاسی گفته که محرومان را بازیچه تفکر افراطی خود نکنند و به اسم مستضعفان نان نخورند!

بازیگر فیلم های «عصبانی نیستم»، «ابد و یک روز»، «بدون تاریخ، بدون امضا» و… امروز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود به دفاع از پیمان معادی و امیر جعفری پرداخت. پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، امیر جعفری با اعلام این که پدر معنوی او رییس دولت اصلاحات است، مصاحبه‌ای را انجام داد که در آن به دفاع از عملکرد دولت حسن روحانی و توافق برجام پرداخت.

اما این مصاحبه امیر جعفری بارها در صفحات اجتماعی پخش شد و برخی از کاربران مخالف دولت با بریدن بخش هایی از گفت وگوی جعفری این گونه القا کردند که تنها مشکلی که برجام حل کرده، سفر راحت هنرمندان به جشنواره‌های بین‌المللی با هواپیماهای جدیدی است که پس از توافق برجام به ایران ایر تحویل داده شده است.

در ارتباط با این موضوع، نوید محمد زاده امروز با انتشار عکس آیلان، کودک کردی که سال گذشته بدن بی‌جان او در سواحل ترکیه پیدا شد، در صفجه اینستاگرام خود به تندی از اشخاصی که به پیمان معادی و امیر جعفری حمله کردند، انتقاد کرد.

محمد زاده در جدیدترین پست اینستاگرام خود نوشته است:

 این پُست رو براى آیلان کودک کُرد سورى ،مدت‌ها پیش تو صفحه‌ام گذاشتم. پس سورى، یمنى، فلسطینى، انگلیسى، فرانسوى و ….براى من فرقى نداره. آرام باشید قبل از حمله به آدم‌ها، همه چیو چک کنید که خداى نکرده کوچیک نشید.

اواسط سال ۹۴ پس از حمله تروریستی در پاریس، پیمان معادی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود خواستار دعا برای جانباختگان حادثه تروریستی شهر پاریس شد. اما با گذشت دو سال از این پست معادی، نوید محمدزاده در واکنش به حملاتی که به بازیگر «جدایی نادر از سیمین» شد، نوشت:

به برادرم پیمان معادى براى پُستى که براى مردم فرانسه گذاشته بود،با برچسب روشنفکرى و نژادپرستى حمله کردید.

اما بخش اصلی پست امروز محمد‌زاده به دفاع از امیر جعفری باز می‌گردد. محمد‌زاده که در فیلم «سیزده» هومن سیدی، تجربه همکاری با امیر جعفری داشته، درباره حملاتی که در طول انتخابات ریاست جمهوری به این بازیگر شد، می‌نویسد:

در دوران انتخابات هم به امیر خان جعفرى چون تفکرش با شما هم‌سو نبود، با دست بردن تو مصاحبه و انگ زدن بهش خواستین به اسم دفاع از محرومین از محبوبیتش کم کنید که نتونستین. چون دل امیر خان دریاست و از دل همین مردمى که سنگشو به سینه مى‌زنید به اینجا رسیده.

محمدزاده در بخش پایانی یادداشت خود آورده است:

محرومین و آدماى ضعیفو انقدر بازیچه تفکر افراطیتون نکنید. به اسم آدم‌هاى مستضعف نون نخورید. دوران دسته‌بندى بین طبقه‌هاى مختلف و ملیت‌هاى گوناکون به سر اومده. انسانم آرزوست.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.