برندگان جوایز جشنواره فیلم کن ۲۰۱۷ مشخص شدند

28 May 2017 - 23:07

هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن با معرفی برندگان جوایز به پایان راه رسید و نخل طلایی به فیلمی رسید که کمتر کسی فکرش را می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن با حضور اعضای هیات داوران بخش رقابت اصلی یکشنبه هفتم اردیبهشت برگزار شد.

در این دوره از جشنواره فیلم کن ۱۹ فیلم برای رقابت در بخش اصلی جشنواره و رسیدن به نخل طلایی انتخاب شدند. نخستین جایزه شب پایانی جشنواره کن دوربین طلایی بود که به فیلم «زن جوان» به کارگردانی لئونور سرای اهدا شد و نخل طلای فیلم کوتاه هفتادمین جشنواره فیلم کن به فیلم «یک شب آرام» رسید. «یک شب آرام» ساخته کی یانگ فیلمساز اهل کشور چین است.

جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره فیلم کن امسال به صورت مشترک به یورگوس لانتیموس و افتیمیس فیلیپو برای فیلمنامه «کشتن گوزن مقدس» و لین رمزی برای فیلمنامه «هرگز واقعا اینجا نبودی» اهدا شد. سال گذشته اصغر فرهادی برای فیلمنامه «فروشنده» برنده این جایزه شد.

فیلم «بی عشق» به کارگردانی آندری زویاگینتسف جایزه هیات داوران هفتادمین دوره جشنواره کن را از آن خود کرد.

دیانه کروگر برای بازی در فیلم «در محوشدگی» به کارگردانی فاتح آکین برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کن شد. فیلم جدید فاتح آکین چندان به مذاق منتقدان سینمایی خوش نیامده بود اما هیات داوران بازی کروگر در این فیلم را پسندیدند.

جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره کن را واکین فینیکس برای بازی درخشان در «هرگز واقعا اینجا نبودی» دریافت کرد.

بهترین کارگردان هفتادمین دوره جشنواره کن به انتخاب هیات داوران کسی نبود جز سوفیا کاپولا. کاپولا امسال با فیلم «فریب خورده» با بازی نیکول کیدمن در جشنواره کن حضور یافته بود.

فیلم «۱۲۰ تپش در دقیقه» به کارگردانی ربان کامپیلو که تا پیش از این شانس اصلی دریافت نخل طلا بود برنده جایزه بزرگ هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن شد. این جایزه از نظر اعتبار بعد از نخل طلا قرار می‌گیرد.

نیکول کیدمن که در هفتادمین دوره جشنواره کن با چهار فیلم حضوری پررنگ داشت جایزه ویژه هفتادمین دوره جشنواره کن را دریافت کرد.

اما شگفتی بزرگ هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن در پایان مراسم رقم خورد و نخل طلا به فیلمی رسید که هیچ کس فکرش را نمی‌کرد. نخل طلایی به فیلم «مربع» به کارگردانی روبن اوستلوند سوئدی اهدا شد.

جسیکا چستین، مارن آده، ویل اسمیت، آگنس ژویی، پارک چان ووک، پائولو سورنتینو، فن بینگ‌بینگ و گابریل یارد اعضای هیات داوران هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن بودند. ریاست این هیات داوری را پدرو آلمودوار کارگردان سرشناس اسپانیایی بر عهده داشت.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم کن از ۲۷ اردیبهشت تا هفتم خرداد برگزار شد.

منبع: خبرآنلاین

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.