با تصمیم معاونت سیما روند ساخت فیلم و سریال تغییر کرد

15 August 2016 - 17:06

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو سیما با اشاره به تغییرات جدید در سیاست‌گذاری های معاونت سیما اعلام کرد که قرار است گروه‌های فیلم و سریال در شبکه‌ها فعال‌تر شوند.

مسعود صباح مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو سیما درباره تغییرات جدیدی که قرار است در گروه‌های فیلم و سریال شبکه ها و همکاری با مرکز امور نمایشی سیما رخ دهد به خبرنگار مهر گفت: این تغییرات براساس تعریف ساختاری جدیدی است که رخ داده است. شبکه‌های تلویزیونی تولیدات خود را خواهند داشت و از این پس مرکز امور نمایشی سیما تولیدات شبکه‌ها را پشتیبانی می‌کند.

وی ادامه داد: اقدامات مرکز امور نمایشی سیما در این ساختار مانع تصمیمات شبکه‌ها نیست. شبکه‌ها با توجه به تعاریفی که دارند از سیاست‌ها و ماموریت‌های کلانی برخوردارند. به‌طور مثال اگر شبکه دو در حوزه موضوعات خانوادگی و اجتماعی ماموریت دارد طبیعتا همه ساختارهای برنامه‌سازی و هم‌چنین سریال سازی‌اش با توجه به این ماموریت تعریف می‌شود.

صباح در توضیح بیشتر درباره ماموریت گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌ها عنوان کرد: مرکز امور نمایشی سیما برای متمرکز‌شدن بخش نمایشی تاسیس شد و طی این مدت به‌دلیل مسایل مالی و بودجه‌ای حمایت‌ها از ساخت سریال‌ها کمتر صورت گرفت. حالا با سیاست‌گذاری های جدید از سوی میرباقری معاون سیما روحیه امیدبخشی در سازمان به‌وجود آمده است و در این تغییرات شبکه‌ها تصمیم‌گیر اصلی در تولید سریال‌ها هستند. هر شبکه‌ای با توجه به نوع ماموریتی که دارد دست به انتخاب می‌زند و مرکز امور نمایشی سیما نیز همان‌طور که گفته شد جنبه حمایتی خود را به‌صورت مالی و حتی معنوی ارایه خواهد کرد.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو اضافه کرد: به طور مثال در شبکه دو غیر از ماموریت اصلی این شبکه سیاست‌های دیگری هم پیگیری می‌شود از جمله اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولیدات داخلی، آسیب‌های اجتماعی و… که در همه شبکه‌ها به‌نوعی وجود دارد و به‌طور خاص شامل این شبکه هم می‌شود. سریال‌ها اکنون در خود شبکه‌ها تصویب می‌‍شود و براساس این سیاستِ  معاون سیما ساخت سریال‌ها تسریع خواهد شد و شبکه‌ها به این ترتیب از نوعی نظم مالی هم برخوردار خواهند بود.

مدیرگروه فیلم و سریال شبکه دو با اشاره به پشتیبانی معنوی مرکز امور نمایشی سیما تصریح کرد: مرکز در این تصمیمات پشتیبانی و غنی‌سازی فکری کار را بر عهده دارد و هم‌چنین جلوی موازی‌کاری‌ها را خواهد گرفت.

صباح در پایان درباره این‌که چه باید کرد که از وضع موجود در حوزه ساخت سریال به وضع مطلوب سوق پیدا کنیم، مطرح کرد: ساختارهای سریال سازی ما نیاز به بازنگری دارد. بخشی از این تغییر ساختار به تولید سریال‌های زودبازده و با کیفیت مربوط می‌شود و باید به سمت کارهای کم‌هزینه برویم که با این شیوه می توان از هنرمندان بیشتری بهره گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر

Save

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.