چرا جیمز کامرون نگران به تعویق افتادن دنباله های آواتار نیست؟

31 May 2017 - 16:00

جیمز کامرون (James Cameron) توضیح داد چرا نگران تاخیر طولانی دنباله‌های Avatar نیست. کامرون کارگردانی است که دوست دارد برای فیلم‌هایش وقت بگذارد و خیلی عجله نکند. او از زمان آغاز فعالیت هنری‌اش از سال ۱۹۷۸، تقریباً ۴۰ سال پیش، فقط ۸ فیلم ساخته که تنها یکی از آنها در این قرن اکران شده است: آواتار. این کارگردان ابتدا داستان آواتار را در اوایل دهه ۹۰ نوشت اما می‌دانست که تکنولوژی قادر نیست چیزی که می‌خواهد بسازد را نشان دهد، بنابراین یک دهه صبر کرد تا بتواند این فیلم را روی پرده نقره‌ای به نمایش بگذارد. با سینماگیمفا همراه باشید.

۱۵ سال طول کشید تا کامرون آواتار را اکران کرد و ۱۱ سال دیگر طول کشیده تا دنباله آن راهی سینماها شود. از وقتی آواتار رکورد باکس آفیس را در سراسر دنیا زد و آغازگر عصر فیلم‌های سه بعدی در سال ۲۰۰۹ بود، مردم می‌دانستند که دنباله این فیلم ساخته خواهد شد. اگرچه هیچ کس نمی‌دانست آواتار ۲ این همه مدت به تعویق بیفتد. سرانجام تاریخ اکران آن دسامبر ۲۰۲۰ تعیین گردید.

فاصله طولانی میان آواتار و آواتار ۲ باعث نگرانی‌هایی شده است. وقفه‌های تولید در هالیوود امتیاز منفی حساب می شوند و با این حال کامرون هنوز نگران این مسئله نیست. در شب افتتاحیه Pandora، دنیای آواتار در قلمرو حیوانات دنیای والت دیزنی، کامرون به خبرنگار CNN گفت که نگران تعویق‌ها یا فاصله طولانی میان فیلم اصلی و دنباله‌های آن نیست:

هفت سال میان فیلم‌های The Terminator و Terminator 2: Judgment Day فاصله افتاد، هفت سال هم میان Alien و Aliens فاصله بود. به نظر می‌رسد ۱۰ سال هم بین آواتار و آواتار ۲ فاصله بیفتد. اگر چه آواتار دو نشان دهنده‌ی کاهش این بازه به هواداران نخواهد بود اما قطعاً وجود سه فیلم دیگر بعد از سری دوم آواتار تدبیر (راه کار) دیگری برای مخاطبین این فیلم است. تعویق زیادی در ساخت این فیلم پیش آمده است.

انتظار می‌رفت دنباله آواتار سال ۲۰۱۴ اکران شود اما با از راه رسیدن دنباله دیگری در سال آینده، هر دو فیلم به تعویق افتادند. بنابراین کامرون داستان را با دنباله دیگری توسعه داد و سه دنباله را در دست ساخت قرار داد. این فیلم‌ها قرار بود از سال ۲۰۱۶، دسامبر هر سال اکران شوند اما همه چیز طبق برنامه پیش نرفت و دوباره به تعویق افتادند و این بار سال ۲۰۱۸ برای اکران آنها در نظر گرفته شده است.

سال گذشته کامرون اعلام کرد برنامه‌هایی برای اکران دنباله دیگری از آواتار علاوه بر سه سری که در حال ساخت هستند، دارد. سپس اوایل امسال کامرون اعلام کرد که آنها تا سال بعد آواتار ۲ را اکران نخواهند کرد تا برای کار روی داستان این فیلم زمان بخرد. بعد از این همه سال، همه چیز سرانجام مهیا شده و هر ۴ دنباله آواتار از دسامبر ۲۰۲۰ پشت سر هم اکران می‌شوند.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.