همبستگی هنرمندان در برابر حملات روز گذشته: لعنت به تروریسم!

8 June 2017 - 11:03

دو حمله تروریستی تهران در مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر که به صورت همزمان انجام شدند، با واکنش جمعی از هنرمندان سینمای ایران روبرو شد. بیشتر سینماگران با انتشار تصاویری به اتحاد ایرانیان اشاره کردند و برخی نیز با انتشار نکاتی از مردم خواستند به شایعه‌های دامن نزنند و آرامش خود را حفظ کنند.  

وزارت کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در جریان دو حمله تروریستی روز گذشته تهران، ۴۲ نفر زخمی شدند و ۱۲ تن از هموطنانمان درگذشتند. بر اساس این اطلاعیه دو نفر مهاجم حرم امام خمینی و چهار نفری که در حمله تروریستی مجلس شورای اسلامی دست داشتند، به هلاکت رسیده‌اند.

این اتفاق موجی از انتشار اخبار و تصاویر مختلف را در شبکه‌های مجازی به همراه داشت و هنرمندان نیز در کنار مردم به این اتفاق ناگوار واکنش نشان دادند.

بهرام رادان با انتشار تصویری از ایران، در این‌باره نوشت: «ایران به خاک خسته تو سوگند به بغض خفته دماوند. که شوق زنده ماندن من به شادی تو خورده پیوند.»

نوید محمدزاده نیز در صفحه شخصی خود در کنار تصویری مرتبط با این موضوع نوشت: «ما که اطفال این دبستانیم، همه از خاک پاک ایرانیم/ گر رسد دشمنی برای وطن، جان و دل رایگان بیافشانیم»

همچنین محسن کیایی نیز با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «لعنت و مرگ بر تروریسم» و احسان کرمی نیز با چند بیت شعر درباره ایران به این حملات تروریستی واکنش نشان داد.

حامد بهداد نوشت: «لعنت به تروریسم» و کامبیز دیرباز نیز در کنار تصویری مربوط به این حادثه تروریستی این‌طور واکنش نشان داد: «تسلیت می‌گم به خانواده هموطنان بی‌گناهم که امروز طی یک عملیات وحشیانه به دست یک مشت وحشی نامرد از بین رفتند. خیلی متاسفم و غمگین شک ندارم به زودی سزای این دست درازی احمقانه شون رو خواهند دید. آهااای از خدا بی‌خبر داعشی اینجا ایرانه. از این شوخی‌ها با کسی نداریم، از سایه‌تون هم بترسید از الان.»

روشنک عجمیان نیز در این‌باره این‌طور اظهار نظر کرد: «خدایا پناهمان باش امیدوارم بیشتر از این برای عزیزانمان و هموطن‌های نازنینمان اتفاقی نیافتد، لطفا همه دعا کنیم خدایااا لعنت به تروریسم.»

رویا میرعلمی نیز با انتشار تصویری از ایران نوشت: «برای آرامش و امنیت کشورمان دعا کنیم … خدایا خودت به خیر بگذران.»

از دیگر هنرمندانی که با انتشار پستی در صفحات شخصی‌شان با مردم همراه شدند، می‌توان به الناز حبیبی، محسن تنابنده، سحر دولتشاهی، آناهیتا همتی، سارا بهرامی، ستاره اسکندری، شبنم مقدمی، لیلا اوتادی، فریبا نادری، ماهایا پطروسیان، الهام حمیدی، برزو ارجمند، حمیرا ریاضی، اشکان خطیبی، آزاده نامداری، علیرام نورایی، نعیمه نظام‌دوست، پریناز ایزدیار و نرگس آبیار اشاره کرد.

در آخر می‌توانید از یادداشت سینماگیمفا را در این‌باره دیدن نمایید:

ملتی دوباره سوگوار…

منبع: آی‌سینما

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.