افت گیشه آخر هفته؛ فروش «مادر قلب اتمی» نصف شد

10 June 2017 - 23:10

روز گذشته علی سرتیپی رئیس انجمن پخش کنندگان فیلم‌های سینمایی اعلام کرد که پس از حملات تروریستی تهران، مخاطبان فیلم‌های روی پرده در آخر هفته بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافتند. با توجه به این مساله، فروش دو فیلم پردرآمد را با آخر هفته گذشته مقایسه کردیم که نشان می‌دهد «مادر قلب اتمی» در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته نسبت به دو هفته پیش با افت فروش ۵۰ درصدی مواجه شد. از سوی دیگر فیلم «نهنگ عنبر ۲» هم در روزهای پایانی هفته گذشته با کاهش چشمگیر مخاطبان روبرو شده است.

پس از حملات تروریستی روز چهارشنبه، بسیاری از مردم در روزهای گذشته ترجیح دادند که در بسیاری از اماکن عمومی از جمله سینما حضور پیدا نکنند. روز گذشته علی سرتیپی از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مخاطبان سینما پس از حملات تروریستی خبر داد.

دو فیلم «نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا» و «مادر قلب اتمی» در هفته‌های گذشته نسبت به سایر فیلم‌های روی پرده فروش بیشتری داشتند. اما این دو فیلم پس از حملات تروریستی شهر تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به چه اندازه درآمد کسب کردند؟

«نهنگ عنبر۲» تا پایان شب گذشته در مجموع ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان فروش کرده است. اما به گفته روژین میرزایی مدیر پخش «فیلمیران» آخرین ساخته سامان مقدم در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب ۳۱۰ و ۳۷۰ میلیون تومان فروش کرده است.

این در حالی است که «نهنگ عنبر ۲» در روزهای پنجشنبه و جمعه دو هفته پیش که در آستانه تعطیلات چهارهم و پانزدهم خرداد ماه قرار داشت، ۳۷۰ و ۴۱۰ میلیون تومان فروش کرده بود. این فیلم همچنین در روزهای چهارم و پنجم خرداد ماه توانسته بود به ترتیب ۴۵۰ و ۵۱۰ میلیون تومان فروش کند که این موضوع نشان از افت فروش محسوس این فیلم پس از حملات تروریستی شهر تهران دارد.

اما از سوی دیگر فیلم «مادر قلب اتمی» ساخته علی احمدزاده تا پایان شب گذشته در مجموع ۷۶۵ میلیون تومان فروش کرده است. سعید خانی مدیر پخش «نسیم صبا» فروش این فیلم در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته را به ترتیب ۶۵ و ۷۵ میلیون تومان اعلام می‌کند.

این در حالی است که دو هفته پیش «مادر قلب اتمی» توانسته بود در روزهای یازدهم و دوازدهم خرداد ماه به ترتیب ۱۴۰ و ۱۲۵ میلیون تومان درآمد کسب کند. فروش فیلم علی احمدزاده در روزهای پایانی هفته گذشته نشان از افت فروش ۵۰ درصدی این فیلم پس از حملات تروریستی شهر تهران دارد.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.