کوبا به علت مشکل با دولت دونالد ترامپ تولید فیلم‌های آمریکایی را در این کشور متوقف کرد

13 June 2017 - 20:00

پس از این که دونالد تراپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا کار خود را شروع کرد توازن سیاسی دنیا به طور شگفت انگیزی به هم خورد ( البته این مسئله جای تعجب ندارد) ولی تا مدتی خیال هالیوود از این که او برای آن‌ها مشکل ایجاد کند راحت بود ولی حالا سیاست‌های او گریبان هالییود را هم گرفته و تولید فیلم‌های ساخت آمریکا در این کشور به طور کامل متوقف شده است. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

با اینکه تعدادی از طرفداران فیلم Fate of the Furious از سکانس‌های این فیلم که در نیویورک فیلمبرداری شده بود شگفت زده شده بودند. اما این سکانس‌ها نبود که مورد توجه بسیاری ار سینما دوستان قرار گرفت بلکه این سکانس‌های فیلم در کوبا بود که طرفداران این فیلم را به وجد آورد. کارگردان این فیلم F.Gary Gray در مصاحبه‌ای گقته بود که واقعاً حس جالبی بود که کارگردان یکی از اولین فیلم‌های بلاک‌باستر باشد که در این کشور تولید شده است. اما بدون شک فیلم Fate of the Furious اولین فیلمی بود که تولید فیلم در مارکت سینمای کوبا را برای هالیوود فراهم کرد.

اما وقتی پای سیاست به موضوعی باز شود همه چیز به هم می‌ریزد. در دولت باراک اوباما قصد بر این بود که روابط آمریکا و کوبا بهبود یابد اما متأسفانه در ادامه سیاست‌های غلط خود، دونالد تراپ روابط کوبا و آمریکا را بار دیگر سرد کرده است و این باعث شده که کوبا هم به هالیوود اجازه تولید فیلم در این کشور را ندهد و تولید تمام فیلم‌هایی که قرار بود در کوبا ساخته شوند را متوقف کند. در مصاحبه‌ای یک تهیه کننده کوبایی به نام لیلین رودزیگز (Lilianne Rodriguez) به سایت خبری Deadline گفت که دولت کوبا برنامه‌ای برای رفع توقف تولید این فیلم‌ها ندارد.

ما صبر می‌کنیم تا ببینیم در دولت ترامپ چه اتفاقی می‌افتد. نمی‌دانم که آیا آن‌ها(دولت کوبا) برنامه‌ای برای صنعت سینما دارند یا نه. امیدوارم برنامه‌ای برای کشور داشته باشند

همان طور که F.Gary Gray در مصاحبه‌ای با مجله Variety گفته بود کوبا فرصت‌های منحصر به فردی برای فیلمسازان ایجاد کرده است او فیلمبرداری در کوبا را این طور توصیف کرد “انگار دورربین خود را به آسمان پرتاب کنید و با وجود این که دوربین روی هواست بتوانید بهترین سکانس را بگیرید” تعداد زیادی از استودیو‌های فلیمسازی علاقه دارند که فیلم‌هایشان در کوبا تولید شود چون کوبا یک کشور منحصر به فرد از نظر ظاهری است و این باعث می‌شود که فرصت‌های زیادی برای فیلمسازان ایجاد شود اما متأسفانه با توجه به این که دولت جدید آمریکا صادرات و واردات به کوبا را قطع کرده به نظر نمی‌رسد که به زودی این مشکل حل شود.

منبع: Screencrush

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.