جان ویلیامز موسیقی متن Star Wars: Episode VIII را خواهد‌ساخت

15 August 2016 - 21:07

فرنچایز Star Wars «جنگ ستارگان» حدود ۴۰ سال پیش، کار خود را به کارگردانی جرج لوکاس (George Lucas) و بازیگرانی چون مارک همیل (Mark Hamill)، هریسون فورد (Harrison Ford) و کری فیشر (Carrie Fisher) شروع کرد و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین و موفق‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینمای جهان شد. اولین قسمت این فیلم با عنوان Star Wars: Episode IV – A New Hope «جنگ ستارگان: قسمت چهارم – امیدی تاره» موفقیت عمده‌ای در گیشه فروش به دست آورد و نامزد دریافت ۱۰ جایزه اسکار (شامل بهترین فیلم) شد. موفقیت این فیلم به قدری زیاد بود که در سال‌های بعد باعث تولید سه پیش درآمد و سه دنباله جدید با عنوان جنگ ستارگان شد.

هفت فیلمی که تاکنون در دنیای جنگ ستارگان ساخته شده‌ است، یک نقطه اشتراک مهم دارند و آن موسیقی متن قدرت‌مندی است که توسط جان ویلیامز (John Williams) نواخته می‌شود. کار ویلیامز بر روی این مجموعه جوایز زیادی را برای او به ارمغان آورده‌ است و هیچکس نمی‌تواند فیلمی از این سری را بدون به خاطر داشتن موسیقی متن آن به یاد بیاورد. اگرچه ویلیامز بر روی موسیقی متن اسپین‌آف مستقل و مورد انتظار Rogue One «روگ وان» کار نخواهدکرد ولی قرار است موسیقی جاودانه او برای فیلم بدون عنوان جنگ ستارگان: قسمت هشتم دوباره به این دنیای علمی-تخیلی بازگردد.

در طی مراسمی که به‌طور سالانه و با حضور ویلیامز در تنجلوود (Tanglewood) در ایالت ماساچوست برگزار می‌شود، این آهنگساز افسانه‌ای با رهبری ارکستر بوستون‌پاپس چند قطعه به‌یاد‌ماندنی از فیلم‌های جنگ ستارگان از جمله Rey’s Theme و The Jedi Steps And Finale که مربوط به قسمت هفتم فیلم یعنی The Force Awakens می‌شود را اجرا کرد. به گزارش MassLive ویلیامز به حضار در آن مراسم گفت که بعد از دیدن قسمت هشتم این فیلم، به‌زودی و در طی چند هفته، کار خود بر روی موسیقی متن این فیلم را شروع می‌کند.

در حالی که خبر همکاری ویلیامز و آماده شدن او برای ساختن موسیقی متن فیلم جدید برای طرفداران بسیار خوشایند است، ولی دانستن این موضوع که حتی با دیدن قستم هشتم فیلم، ویلیامز هنوز هویت والدین ری را نمی‌داند کمی غافلگیرکننده است. البته امکان دارد این موضوع در قسمت‌هایی از فیلم که او دیده گنجانده نشده‌ باشد. ولی ویلیامز این موضوع را اعلام کرد که او دعوت تهیه‌کننده لوکاس‌فیلم، کتلین کندی (Kathleen Kennedy) را عمدتا به این علت قبول کرده که بازی دیزی ریدلی (Daisy Ridley) تحت عنوان شخصیت ری او را تحت تاثیر قرار داده است و نمی‌خواست کسی جز او بر روی موسیقی سکانس‌های این بازیگر کار کند.

در سن ۸۴ سالگی هنوز هم معلوم نیست که ویلیامز تا چه زمانی کار ساخت موسیقی را ادامه می‌دهد. او هم‌اکنون نیز برای کار بر روی فیلم‌های جنگ ستارگان: قسمت هشتم و نهم، فیلمی از اسپیلبرگ با عنوان Ready Player One در تاریخ ۲۰۱۸، و فیلم Indiana Jones 5 در تاریخ ۲۰۱۹ قرارداد بسته‌است.

فیلم مستقل Rogue One: A Star Wars Story در تاریخ ۱۶ دسامبر ۲۰۱۶، Star Wars: Episode VIII «جنگ ستارگان: قسمت هشتم» در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷، فیلم دوم مستقل Han Solo در مجموعه جنگ ستارگان در ۲۵ می ۲۰۱۸، Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم» در سال ۲۰۱۹ و سومین قسمت مستقل مجموعه جنگ ستارگان در سال ۲۰۲۰ اکران خواهند شد.

منبع: Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.