پوستر IMAX فیلم Dunkirk منتشر شد

18 June 2017 - 22:00

به تازگی پوستر IMAX جدیدترین فیلم کریستوفر نولان (Christopher Nolan’) یعنی Dunkirk «دانکرک» منتشر شده است که نشان‌دهنده شدت این نبرد عظیم و تاریخی است. نولان در طول دوران گارگردانی خود، فیلم‌هایی با مضامینی مختلف ساخته است اما «دانکرک» نخستین فیلم او پیرامون جنگ و به طور مشخص جنگ جهانی دوم است. با این حال، وی اعلام کرده که این فیلم بیشتر در ژانر بقاست تا یک فیلم جنگی. علاوه بر این، فیلم مورد بحث، نخستین اثر نولان است که بر مبنای داستانی واقعی ساخته شده است. با سینما گیمفا همراه باشید.

نبرد دانکرک یکی از مشهورترین نبردهای دوران جنگ جهانی دوم است که در آن حدود ۴۰۰ هزار سرباز بریتانیایی و جبهه متحدین که توسط صدها هزار نازی در ساحلی به نام دانکرک در کشور فرانسه محاصره شده بودند، به طرز معجزه‌آسایی نجات یافتند. نولان تصمیم دارد تا این داستان را با هنرنمایی بازیگرانی همچون کیلین مورفی (Cillian Murphy)، کنت برانا (Kenneth Branagh)، تام هاردی (Tom Hardy)، مارک رایلنس (Mark Rylance)، فیون وایتهد (Fionn Whitehead) و جیمز دایسی (James D’Arcy) به روی پرده ببرد.

نولان از سال ۲۰۰۸ میلادی جهت عملکرد بهتر صحنه‌های به تصویر کشیده، از دوربین‌های IMAX در ساخته‌های خود بهره برد و برای ساخت فیلم «دانکرک» نیز از همین نوع دوربین استفاده شده است. به همین منظور، پوستر IMAX این فیلم منتشر شده است که عده‌ای از سربازان را بر روی کشتی‌ای به همراه ملوانش به تصویر می‌کشد. بر اساس تریلرهای انتشار یافته از این فیلم، می‌توان گفت که یکی از سربازان حاضر بر روی عرشه کیلین مورفی است. پوستر مورد بحث را از زیر می‌توانید مشاهده کنید:

اگرچه تنها برخی از سکانس‌های خاص فیلمهای پیشین نولان با دوربین‌های IMAX فیلمبرداری شده بود، اما فیلم «دانکرک» تماماً توسط دوربین‌های IMAX با کیفیت ۱۵ مگاپیکسلی و لنزی ۱۶ میلی‌متری که از آن‌ها با عنوان با کیفیت‌ترین دوربین‌های حاضر در جهان یاد می‌شود، فیلمبرداری شده است. فیلمبرداری این فیلم توسط هویت ون هویتاما (Hoyte Van Hoytema) انجام شده است؛ کسی که تجربه همکاری با نولان در فیلم Interstellar «بین ستاره‌ای» را نیز داشته است.

فیلم مورد انتظار «دانکرک» در تاریخ جمعه ۳۰ تیر ماه (۲۱ جولای ۲۰۱۷) به صورت گسترده به روی پرده‌های نقره‌ای سینما خواهد رفت.

منبع : ScreenRant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.

  • Matt Murdock says:

    فیلمبرداری این فیلم،در کل آثار نولان منو مجذوب میکنه