باکس‌ آفیس هفته: انیمیشن Cars 3 صدرنشین باکس آفیس شد

20 June 2017 - 09:00

نام دیزنی و پیکسار به اندازه‌ای بزرگ‌ است که با انتشار یک اثر جدید، صدر جدول باکس آفیس را در اختیار بگیرد. این هفته در کنار ادامه‌ی فروش موفقیت‌آمیز فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز»، آثار جدیدی از جمله Cars 3 «ماشین‌ها ۳» در سینماهای آمریکا اکران شد. وجود چند عنوان بزرگ در این هفته، باعث شد تا رقابت نسبتاً خوبی در بالای جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی آمریکا شکل گیرد. برای مشاهده جدول کامل باکس آفیس این هفته و توضیحات تکمیلی، با سایت خبری و تحلیلی سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

جدیدترین اثر شرکت محبوب پیکسار یعنی Cars 3 «ماشین‌ها ۳» این هفته با اکران در سینماهای مختلف توانست جایگاه نخست پرفروش‌ترین فیلم‌های باکس آفیس را در اختیار خود بگیرد. Cars 3 «ماشین‌ها ۳» با فروش ۵۳٫۵ میلیون دلاری در هفته‌ی اول اکران خود توانست این جایگاه را کسب کند. هرچند انتظارات بیش‌تری نیز از فروش این انیمیشن می‌رفت. علیرغم اینکه دو قسمت اخیر انیمیشن سینمایی «ماشین‌ها» نتوانسته در دیدگاه منتقدین موفقیت آثار پیکسار را تکرار کند، اما همواره از نظر فروش مورد توجه طرفداران بوده است. به صورتی که علاوه بر ساخت دنباله‌‌هایی برای آن، دیزنی چند سال پیش تصمیم به اکران یک نسخه‌ی فرعی از این عنوان با نام Planes «هواپیماها» گرفت.

اگر بخواهیم دقیق‌تر به فروش هفته‌ی آغازین انیمیشن Cars 3 «ماشین‌ها» نگاه کنیم، باید گفت که «ماشین‌ها ۳» شانزدهمین اثر پیکسار از ۱۸ اثر آن است که توانسته در هفته‌ی نخست جایگاه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا را در اختیار بگیرد. البته، این یکی از ضعیف‌ترین شروع‌ها در بین انیمیشن‌های شرکت پیکسار هم بوده است. در واقع بین ۱۸ انیمیشن پیکسار، فقط ۴ انیمیشن هستند که کمتر از Cars 3 «ماشین‌ها» فروش داشته‌اند. یعنی فقط انیمشن‌هایی نظیر Toy Story، A Bug’s Life، A Good Dinosaur و Ratatouille از این منظر عقب‌تر از Cars 3 قرار گرفته‌اند. نکته‌ی مهم‌تر این است که مخاطبان سینما در هفته‌ی اول اکران به فیلم‌هایی که از آن‌ها خوششان آمده است، در سایت CinemaScore امتیاز A  را می‌دهند. با این وجود، این چندان عجیب نیست که تنها انیمیشن پیکسار که نتوانستهه امتیاز A یا +A را کسب کند، انیمیشن Cars 2 «ماشین‌ها ۲» بوده است که موفق به کسب امتیاز -A شد.  Cars 3 «ماشین‌ها» هم در سایت CinemaScore از دیدگاه مخاطبان امتیاز A را دریافت کرده است. ۵۱ درصد مخاطبان هفته‌ی نخست این انیمیشن را مردان و ۴۹ درصد آنان را زنان تشکیل داده‌اند. همچنین ۷۵ درصد از مخاطبان انیمیشن به صورت خانوادگی به تماشای این عنوان پرداخته‌اند. در نهایت ۳۵ درصد این مخاطبان هم افراد زیر ۱۳ سال بوده‌اند.

Cars 3 «ماشین‌ها» در بازار بین‌المللی هم توانست به میزان ۲۱٫۳ میلیون دلار فروش کند که بیش‌ترین این فروش مربوط به بازار‌های مکزیک (با ۵٫۹ میلیون دلار فروش) و روسیه (با ۴٫۸ میلیون دلار فروش) بوده است. در ادامه این انیمیشن بازار بین‌المللی خود را با اکران در کشور‌های استرالیا، نیوزیلند، برزیل، کره، اسپانیا، انگلستان، ژاپن و همچنین در ادامه در کشور‌های نظیر فرانسه، ایتالیا و آلمان ادامه می‌دهد. که البته اکران در بعضی از این کشورها با تاخیر مواجه بوده است و تا آگوست شاهد آن نخواهیم بود. با این وجود، اکران این انیمیشن در کشورهای بزرگ دیگر هم می‌تواند این امید را بدهد که فروش فیلم در ادامه با افزایش رو به رو شود و بتواند عملکردی مناسب از خود نشان دهد.

Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» در دو هفته‌ی گذشته فروش خیره‌کننده‌ای داشت و توانست به راحتی صدر جدول باکس آفیس را در اختیار خود کند. این فیلم در سومین هفته‌ی اکران خود، جای خود را به انیمیشن تازه اکران «ماشین‌ها ۳» داد و خود به رتبه‌ی دوم باکس آفیس نزول کرد. هر چند همچنان فروش خوب خود را حفظ کرده است. Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» با کاهش ۳۰ درصدی، توانست فروش ۴۰٫۷ میلیون دلاری را کسب کند که فروش داخلی این عنوان را به ۲۷۵ میلیون دلار می‌رساند. این دومین فیلمی از شرکت DC است که در سومین هفته‌ی اکران خود فروش بزرگی داشته است. از این حیث «شوالیه سیاه» اول و «شوالیه سیاه برمی‌خیزد» سوم است. در گذشته The Dark Knight «شوالیه سیاه» با فروش ۴۲٫۶ میلیون دلاری در هفته‌ی سوم و The Dark Knight Rises «شوالیه سیاه برمی‌خیزد» با فرو ۳۵٫۷ میلیون دلاری در هفته‌ی سوم توانسته بودند به این موفقیت دست پیدا کنند.

فروش بین‌المللی Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز»  در این هفته در ۶۲ بازار مختلف ۳۹٫۵ میلیون دلار بوده است که آمار فروش این اثر در بازار بین‌المللی را به ۲۹۷٫۲ میلیون دلار رسانده است. به این ترتیب، فروش جهانی فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» هم اکنون به ۵۷۱٫۸ میلیون دلار رسیده است. این رقم، فروش کلی واندرومن را در حال حاضر بالاتر از فیلم‌هایی نظیر The Wolverine (با فروش ۲۸۲٫۲ میلیون دلاری)، Thor (با فروش ۲۶۸٫۲ میلیون دلاری) و Iron Man (با فروش ۲۶۶٫۷ میلیون دلاری قرار می‌دهد.

فیلم The Mummy «مومیایی» با بازی تام کروز که نتوانسته بود در حد انتظار ظاهر شود و حتی موفق به کسب رتبه‌ی نخست جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا در اولین هفته‌ی اکران خود شود، این هفته با ۵۶ درصد کاهش فروش مواجه شده است و به رتبه‌ی چهارم سقوط کرده است. The Mummy «مومیایی» در این هفته توانست معادل ۱۳٫۹ میلیون دلاری فروش کند. اکنون فروش داخلی این اثر به ۵۶٫۵ میلیون دلار رسیده است. البته، اوضاع در بازار بین‌المللی بهتر بوده و فیلم The Mummy در بسیاری از بازارهای خارجی همچنان رتبه‌ی اول را در اختیار دارد و این هفته هم در ۶۸ بازار بین‌المللی توانسته ۵۳ میلیون دلار فروش داشته باشد و فروش خود در بازارهای بین‌المللی را به ۲۳۹٫۱ میلیون دلار برساند. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی The Mummy «مومیایی» تا به این لحظه به چیزی نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است. این فیلم هفته‌ی آینده در مصر اکران خواهد شد و تا پایان ماه جولای هم در ژاپن اکران نمی‌شود.

البته این هفته علاوه بر انیمیشن Cars 3 «ماشین‌ها»، عناوین بسیاری در سینماها به صورت گسترده یا محدود اکران شدند که شما می‌توانید آمار دقیق فروش تمامی این فیلم‌ها را در پایین مشاهده کنید.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده شاهد اکران فیلم Transformers: The Last Knight «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» خواهیم بود. این فیلم قرار است که به صورت گسترده در ۳۹۰۰ سالن سینما در آمریکا اکران شود. هر چند نسخه‌های قبلی این سری با واکنش منفی منتقدان مواجه بوده است و حتی این سرنوشت احتمال دارد برای این نسخه هم رخ دهد، اما نمی‌توان منکر فروش بالای آن شد. باید تا هفته‌ی آینده منتظر ماند و مشاهده کرد که رقابت «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» با دیگر فیلم‌های بالای جدول چه سرانجامی خواهد داشت.

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.