سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد ۲» کیست؟

20 June 2017 - 17:38

بعد از ماه‌ها انتظار بالاخره اولین قسمت از «شهرزاد ۲» وارد شبکه نمایش خانگی شد؛ سریالی که فصل اول آن با موفقیت چشم‌گیری به پایان رسید اما تولید فصل دوم با حاشیه‌های بسیاری همراه بود؛ تصویربرداری این فصل در حالی آغاز شد که تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سریال در بازداشت به سر می‌برد و سرمایه‌گذار دوم نیز اعلام کرده بود سریال بدون اجازه او کلید خورده و حتی سعی در متوقف کردن آن داشت. با توجه به مشکلات پیش آمده سوال این‌جاست که «شهرزاد ۲» با چه سرمایه‌ای ساخته شده است؟

پخش فصل اول «شهرزاد» اردیبهشت‌ سال گذشته به پایان رسید و تصویربرداری فصل دوم آن مهرماه آغاز شد اما در همان روزهای اولیه خبر دستگیری محمد امامی تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار سریال نیز منتشر شد. انتظار می‌رفت این موضوع باعث توقف تصویربرداری سریال شود اما عوامل «شهرزاد» در غیاب امامی به کار خود ادامه دادند.

همین موضوع که «شهرزاد ۲» در نبود تهیه‌کننده به تولید ادامه می‌داد جای این سوال را باقی می‌گذاشت که چه کسی حمایت مالی این پروژه را به عهده دارد؟ به خصوص که خبرهای غیر رسمی نیز از کنار گذاشته شدن هادی رضوی سرمایه‌گذار دوم این سریال حکایت می‌کرد. البته بعدا با اعتراض رضوی و تلاشش برای متوقف کردن «شهرزاد ۲»، حضور نداشتن او در این پروژه که نزدیک به ۶۰ درصد آن را متعلق به خود دانسته بود، مسجل شد.

در همین مدت که حسن فتحی همراه با عوامل سریال مشغول تصویربرداری بودند، رسانه‌ها نیز گمانه‌زنی‌های خود را آغاز کردند. یک سایت خبری در مطلبی از حسین هدایتی (مدیرعامل استیل آذین و سرمایه‌گذار مشهور ورزش)، بانک آینده و بانک پارسیان به عنوان گزینه‌های احتمالی برای سرمایه‌گذاری فصل دوم «شهرزاد» نام برد، شایعه‌ای که هیچ‌وقت رد یا تایید نشد. اما مدتی بعد هدایتی نیز به دلیل مشکلاتی دیگر بازداشت شد.

تنها خبر قطعی درباره این‌که منابع مالی از سوی فردی به جز محمد امامی یا هادی رضوی تامین می‌شود به صحبت‌های پرویز فلاحی‌پور بازیگر این سریال باز می‌گردد. دی‌ماه سال گذشته تصویربرداری سریال چند هفته‌ای به دلیل دیسک کمر حسن فتحی متوقف شد (البته چند رسانه احتمال دادند دلیل اصلی مشکلات مالی باشد) در این مدت اظهار نظرهای چندانی درباره سریال شنیده نشد اما فلاحی‌پور در مصاحبه‌ای با برنا درباره پرداخت دستمزدها گفت: «با حسن مصطفوی مدیر تولید این اثر  قرارداد امضا کردم و تاکنون چک‌هایی که از این سریال بابت  دستمزد خود دریافت کردم به نام او بوده است، تصور می‌کنم که بخشی از هزینه‌های ساخت این سریال را مصطفوی تقبل می‌کند.»

در این مدت در شبکه‌های مجازی نیز کمپینی با عنوان «نه به شهرزاد» به راه افتاده بود که از عوامل این سریال می‌خواست پاسخ دهند با وجود نامشخص بودن منابع مالی سریال چرا با آن همکاری می‌کنند. ترانه علیدوستی در واکنش به این پرسش به وضوح در صفحه شخصی خود نوشت مخاطبان نباید به این شایعات توجه کنند و اخبار را از عوامل این سریال پیگیری کنند و روابط عمومی سریال نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد تصویربرداری «شهرزاد ۲» تا زمان اعلام نشدن رای نهایی مراجع قضایی ادامه خواهد یافت. همچنین حسن فتحی که در شبکه‌های اجتماعی به خاطر این کمپین مورد پرسش قرار گرفته بود چند روز بعد از اطلاعیه روابط عمومی سریال -اواخر آذرماه سال گذشته- نامه سرگشاده‌ای نوشت و سرمایه «شهرزاد» را بی ارتباط به ماجرای صندوق فرهنگیان دانست.

اما در میان پاسخ‌هایی که عوامل سریال به پرسش مخاطبان دادند، رضا کیانیان به حضور یک سرمایه‌گذار جدید در این سریال اشاره کردند. کیانیان در بخشی از پست صفحه اینستاگرام خود نوشته بود:

دوستان عزیزم، لطفاً کمی زحمت بکشید و سایت یا صفحه و یا تلفن نماینده تان را در مجلس شورای اسلامی پیدا کنید و از او پاسخ بخواهید! او را به چالش بکشید! به او تذکر دهید که باید برای شما کار کند! تا پرسشگر نباشید، نمی توانید انتظار پاسخ داشته باشید! و اما یک نکته بیرون از موضوع این کمپین: بعضی از همراهانم مدعی هستند، منابع مالی سریال شهرزاد پاک نیست و در نتیجه از من پرسیدند چرا پذیرفتم که در فصل دوم این سریال بازی کنم؟ من ابتدا خواهش می‌کنم، درستى این مطلب را روشن کنند و دلایل مستند خود را مبنى بر این ادعا ارائه کنند. بله، یکی از سرمایه‌گذاران فصل اول سریال دستگیر شده و هنوز حکمی هم برایش صادر نشده! آیا همین خبر برای لگدمال کردن این سریال ارزشمند کافی‌ست؟ از طرفى دیگر، ایشان که نمی‌تواند برای فصل دوم شهرزاد سرمایه‌گذار باشد، بنابراین چرا فصل دوم مورد اعتراض است؟!

با توجه به گفته‌های رضا کیانیان درباره این‌که محمد امامی نمی‌تواند سرمایه‌گذار «شهرزاد» باشد می‌توان این‌طور برداشت که از حضور سرمایه‌گذار جدیدی اطلاع داده است. البته تا کنون تنها نام محمد امامی به عنوان تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار برده شده و هیچ‌ نام و خبری از این سرمایه‌گذار جدید احتمالی وجود ندارد.

منبع: آی‌سینما

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.