Daniel Day-Lewis رسما از بازیگری بازنشسته شده است

22 June 2017 - 21:22

دانیل دی لوییس (Daniel Day-Lewis) برنده‌ی سه جایزه‌ی اسکار، می‌گوید که از بازیگری باز‌نشسته شده است. کارنامه  درخشان او از سال ۱۹۸۲ با بازی در فیلم Gandhi (گاندی) که برنده‌ی جایزه‌ی اسکار نیز شد، آغاز گشت و در دسامبر با بازی در فیلم There Will Be Blood (خون بپا خواهد شد) به کارگردانی پل توماس اندرسون (Paul Thomas Anderson) پایان یافت.

دی لوییس ۶۰ ساله، تنها بازیگر آکادمی هنر‌های تصویری است که برنده‌ی سه جایزه‌ی اسکار شده است. اولین اسکار وی برای بازی در فیلم My Left Foot (پای چپ من) ساخته‌ی جیم شرایدن (Jim Sheridan) است، و دومین اسکار او نیز برای فیلم درامایتک There Will Be Blood(خون بپا خواهد شد) ساخته‌ی اندرسون است. آخرین اسکار بازیگر نقش اول مرد دی لوییس نیز برمی‌گردد به حضور افتخاری در فیلم تاریخی و ریاست جمهوری Lincoln (لینکن) به کارگردانی استیون اسپیلبرگ (Steven Spielberg) که می‌توان از آن بعنوان آخرین باری که دانیل لوییس به صحنه آمده یاد کرد. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

لسلی دارت (Leslee Dart) سخنگوی دی لوییس، بیانیه‌ای را از طرف این بازیگر اعلام کرد که بازنشستگی او از کار را تایید می‌کند:

دانیل دی لوییس از این پس بازیگری را کنار می‌گذارد. او از تمام کسانی که در تمام این سال‌ها به او کمک کردند و همه‌ی هوادارانش تشکر کرد. این یک تصمیم شخصی است و نه او و نه هیچ‌کدام از نمایندگانش نظری درباره‌ی این موضوع نمی‌دهند.

دی لوییس در طول دوره‌ی بازیگری‌اش با اینکه بعضا سالها بین فیلم‌هایش وقفه می‌افتاد منحصرا در هالیوود بود. زمانی که Martin Scorsese (مارتین اسکورسیزی) بعنوان یک کارگردان او را متقاعد کرد تا در نقش رهبر جنایتکاران در فیلم تاریخی Gangs of NewYork (باندهای نیویورک) بازی کند، او یک خرازی در اروپا داشت.

پس از ایفای نقش در فیلم های پرجنب و جوشی مانند Bounty (بونتی) در سال ۱۹۸۴ و A Room With View (اتاقی با یک چشم انداز) در سال ۱۹۸۵، دی لوییس موفق شد در فیلم دراماتیک Unbearable Lightness Of Being (سبکی تحمل ناپذیر هستی) ساخته‌ی فیلیپ کافمن (Philip Kafman) در نقشی کلیدی حضور داشته باشد. دی لوییس جدا از سه اسکاری که برنده شد، نامزد دو جایزه‌ی اسکار نیز برای بازی در فیلم‌های Name Of the Father (به نام پدر) و Gangs of New York ( دارودسته های نیویورکی) نیز بود.

اگر Day-Lewis (دی لوییس) را بهترین بازیگر عصر حاضر ننامیم حداقل یکی از بهترین هاست. یکی دیگر از اعتبارات او بازی در فیلم تاریخی و دراماتیک  Last of the Mohicans (آخرین موهیکان) و همچنین فیلم Nine (ناین) است. دی لوویس همیشه ابتکار عمل خود را برای تبدیل شدن به هر شخصیتی که درآن بازی کرده، حفظ کرده است. به سادگی می‌توان گفت او به هوادارانش بهترین کاری که تا بحال دیده‌اند را تحویل می‌دهد. برای دوست داران فیلم، دیدن دی لوییس تنها دیدن یک فیلم نبود، بلکه یک رویداد بود. اما خوشبختانه هواداران یک بار دیگر جذابیت غیر قابل انکار او را بر روی صحنه خواهند دید.

آخرین فیلم این بازیگر مشهور Phantom Thread ساخته ی اندرسون است که امسال پخش خواهد شد.Variety  می‌گوید که دی لوییس برای کمک به پیشرفت این فیلم برنامه‌هایی مد نظر دارد.

منبع: Screenrnat

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.