جزئیات جدید درباره آغاز و نحوه بازبینی فیلم‌های توقیفی

24 June 2017 - 09:36

در حالی که چند هفته‌ای است، بحث بازبینی فیلم‌های توقیفی به یکی از مهم‌ترین بحث‌های سینمای ایران تبدیل شده، آی سینما به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد جلسات بازبینی فیلم‌های توقیفی از هفته پیش رو به ریاست ابراهیم داروغه زاده معاون جدید نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی آغاز خواهد شد و چندتن از سینماگران و مدیران ارشاد به تماشای فیلم‌هایی می‌پردازند که تاکنون از نمایش آن‌ها جلوگیری به عمل آمده است.

«عصبانی نیستم»، «ارادتمند نازنین، بهاره، بهاره تینا»، «خانه دختر»، «خانه پدری»، «رستاخیز» ازجمله فیلم‌هایی هستند که در چهارسال گذشته هر کدام بنا به دلایل مختلفی از اکران در سینماهای کشور محروم شدند.

پس از اعلام رییس سازمان سینمایی مبنی بر بازبینی فیلم های توقیفی و دستور وزیر ارشاد برای بسته شدن پرونده این فیلم ها تا دو ماه آینده، منبعی که نمی‌خواهد نامش فاش شود به آی سینما می‌گوید از هفته آینده، بالاخره جلسات بازبینی فیلم های توقیفی آغاز خواهد شد. به گفته این منبع، مسئولان سازمان سینمایی برای بازبینی فیلم‌های توقیفی روش جدیدی را به کار می‌برند، به طوری که بازبین‌های هر فیلم با فیلم دیگر متفاوت‌اند و افراد مشخص تمام فیلم‌های توقیفی را بازبینی نخواهند کرد.

پس از بازبینی فیلم‌ها، موارد اصلاحی به صورت گزارش به سازندگان هر فیلم اطلاع داده می‌شود تا آن‌ها با حذف یا فیلمبرداری مجدد برخی از سکانس‌ها، بتوانند مجوز لازم برای نمایش فیلم‌هایشان را بدست آورند. نزدیک به هشت فیلم توقیفی قرار است در هفته‌های آینده توسط سازمان سینمایی مورد بازبینی قرار گیرند.

ریاست بازبینی فیلم‌های توقیفی بر عهده ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی است.

منبع: آی‌سینما

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.