مایکل باند، نویسنده‌ی «خرس پادینگتون» در ۹۱ سالگی درگذشت

29 June 2017 - 17:01

به تأیید BBC، پدیدآورنده‌‌ی کتاب کودکان، مایکل باند (Michael Bond)، بر اثر یک بیماری خفیف در ۹۱ سالگی در خانه‌ی خودش درگذشت.

باند در سال ۱۹۲۶ به‌دنیا آمد. اسم کامل او توماس مایکل باند (Thomas Michael Bond) بود. وی از مدرسه رفتن خوشش نمی‌آمد. آنچنان که در ۱۴ سالگی از مدرسه اخراج شد. بخاطر اینکه در آن زمان جنگ جهانی دوم شروع شده‌بود و بسیاری از مردان به جنگ رفته‌بودند، باند جوان بود و می‌توانست کار پیدا کند. ابتدا در دفتر وکالت و سپس برای BBC مشغول به‌کار شد. در سال ۱۹۴۳ ساختمانی که باند در آن کار می‌کرد، در یک حمله‌ی هوایی تخریب شد. ۴۱ نفر در زیر آوار جان خودشان را از دست دادند اما باند موفق شد جان سالم به‌در‌ ببرد. این موضوع باعث شد تا او به جنگ برود. پس از تلاش برای پیوستن به نیروی هوایی، سرانجام به دلیل مشکلات تنفسی به ارتش پیوست و تا سال ۱۹۴۷ به عنوان یک سرباز باقی‌ماند‌. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

باند هنگامی که در ارتش بود، شروع به نوشتن کرد. وی در سال ۱۹۴۵ اولین داستان کوتاه خود را نوشت و فروخت. او به نوشتن داستان کوتاه ادامه داد و این کار را تا سیزده سال بعد و حتی پس از بازگشت به کار در BBC نیز رها نکرد. وی در سال ۱۹۸۵ فیلم بردار بود. درست زمانی که اولین کتابش تحت عنوان «خرسی به نام پادینگتون» ( A Bear Called Paddington) را منتشر کرد. این اولین کتاب از ۲۶ کتابی بود که در مورد مارمالاد نوشته شده است و در مورد یک خرس دوست‌داشتنی بود. این کتاب بیش از ۳۵ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا فروخته شد. باند نوشتن در مورد پادینگتون را تا سال ۲۰۱۴ ادامه داد.

او در ۱۹۶۵ به چنان موفقیتی در زمینه‌ی نوشتن کتاب‌های پادینگتون رسیده بود که کارش را در BBC رها کرد و تمام وقت مشغول نویسندگی شد. این در حالی‌است که او شروع به نوشتن کتاب‌های دیگر در کنار پادینگتون کرد و تعدادانگشت‌شماری از عناوین غیر داستانی نیز در کارها‌ی او به چشم می‌خورد.

در سال ۱۹۷۱ باند شروع به کار بر‌روی یک مجموعه‌ی جدید در مورد شخصیت اولگا‌دا‌پولگا ( ‌Olga Da Polga) کرد. کتاب‌های اولگا منحصر بفرد هستند و به شکل نیمی تصویر و نیمی متن‌اند که به بچه‌ها اجازه می‌دهد از داستان لذت ببرند. در سال ۱۹۸۳ او نوشتن مجموعه‌ای دیگر به‌نام «مونسیور پاپلموس» (Monsieur Pamplemousse) را آغاز کرد. کتاب نهایی او مونسیور پاپلموس و تنگلید وب (Monsieur Pamplemousse and the Tangled Web) است که در ۲۰۱۵ منتشر شده‌است. اما دوست‌داشتنی ترین شخصیت کتاب‌های باند، خرس پادینگتون است. این کتاب‌ها در طول سال‌ها به سه مجموعه‌ی تلویزیونی مختلف تبدیل شده‌است. در سال ۲۰۱۵ یک فیلم کامل با عنوان Paddington منتشر شد. فیلم که با درخشش ستارگانی مثل نیکول کیدمن (Nicole Kidman)، هاگ بونویل (Hugh Bonneville)،جولی والترز (Julie Walters)، پیتر کاپالدی (Peter Capaldi) و با صدای بن ویشا (Ben Whishaw) به‌عنوان خرس پادینگتون همراه بود، موفقیت بزرگی به‌حساب می‌آمد. در پی آن Paddington 2 در حال حاضر فیلم‌برداری شده‌است همین نوامبر منتشر خواهد شد.

باند صاحب یک همسر، دو فرزند و چهار نوه بود. کتاب‌های او در دهه‌ها و در خانه‌های میلیون‌ها کودک در سرتاسر جهان بوده‌است و میراث گران‌بهایی از وی به جا مانده است.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب مرتبط



مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.