Dora Milaje در فیلم Black Panther چه کسانی هستند؟

1 July 2017 - 10:00

فیلم جدید Wonder Woman (زن شگفت انگیز) زمینه جدیدی برای فیلم های کامیک با حضور جنگجویان زن فراهم کرد و حالا مارول دنباله رو این راه با فیلم جدید Black Panther شده است. Dora Milaje گروهی از بادیگاردهای زن ماهر و کشنده هستند که وظیفه شان محافظت از شاه واکاندا، T’Challa است. اولین بار آن ها را در فیلم Captain America: Civil War (کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی) دیدیم که در آن جا مسئول محافظت از Black Panther در سفرهایش به وینا، جایی که نظر آیو درباره ناتاشا رومانوف به ببیننده نشان داد که چه انتظاری باید از جنگجویان واکاندا داشته باشند و آن ها زن های معمولی نیستند، بود. در فیلم جدید Black Panther شاهد برگشت فلورنس در نقش آیو هستیم و بدون شک جزئیات بهتر و داستان خوبی در انتظار تمامی نگهبانان زن است. لوپیتا نینگو (Lupita Nyong’o) و دانا گوریرا (Danai Gurira) نقش های کلیدی ناکیا و اوکوی را بازی خواهند کرد. با سینماگیمفا همراه باشید.

تاکنون چه چیزهایی درباره مدافعان کشنده Black Panther می دانیم؟ Dora Milaje در انگلیسی به معنی “پرستش شده ها” است و متشکل از زنانی است که اهل قبایل مختلفی از واکاندا هستند و وظیفه شان حفاظت از حاکمشان است و اولین بار در کامیکس ۳۰ سال پیش مارول، بعد از اولین نمایش Black Panther دیده شدند. آن ها ماهرترین جهش نیافته های دنیای مارول هستند که برای سبک های هنرهای رزمی و همچنین تکنیک های جنگیدن خاص برای ملل آفریقایی آموزش دیده اند. آن ها همچنین مجهز به سلاح های پیشرفته ای هستند که کمکشان می کند تا از Black Panther دفاع کنند و نیزه، شمشیر و نانچاکو دارند. در اولین تیزر تریلر این فیلم آن ها را دیدیم.

هرچند آن ها همسران در حال آموزش برای Black Panther هستند، زنان برتر قبیله شان نیز بوده و خون سلطنتی را ارتقا می بخشند. این سنت قبیله ای قدیمی باعث حفظ صلح و آرامش در واکاندا می شود و برای تمامی این قبایل فرصت برابری ایجاد می کند تا بهترین زنان قبایل بتوانند ملکه کشورشان شوند. در کتاب های کامیک مارول، سنت Dora Milaje تا زمانی که T’Challa آن ها را بعد از ارتباط با مونیکا لین آمریکایی آفریقایی به این منصب رساند، ساکن بوده است. شاه واکاندا، ناکیا و اوکوی را به عنوان اولین اعضای Dora Milaje منصوب کرد اما بیشتر به آن ها به چشم دختر و نه پارتنر نگاه می کند و این زنان بیشتر همسران آموزش دیده ی مناسبتی هستند.

دنیای سینماتیک مارول هیچ اشاه ای به این موضوع نکرده که این خط داستانی خاص در فیلم Black Panther ظاهر می شود اما شخصیت نیونگو بعنوان شخصیت محبوب بوزمن توصیف شده است. در کتاب های کامیک، ناکیا آرزوی ازدواج با T’Challa را دارد و به برگشت مونیکا به زندگی او حسودی می کند و رقیب عشقی اش را از هواپیما به بیرون پرت می کند، و این باعث می شود از Dora Milaje اخراج شود. ناکیا از قبیله اش دوری کرده و واکاندا را ترک می کند و توسط دشمنان Black Panther گرفته می شود و شکنجه می گردد. دیگر دشمن واکاندا، اریک کیلمانگر که از روش های محرمانه استفاده می کند، او را پیدا کرده و از قبل قوی تر می کند. ناکیا یکی از مامورین کیلمانگر می شود.

در Black Panther، مایکل بی. جردن (Michael B. Jordan) نقش اریک را بازی می کند و تبهکار اصلی فیلم است، بنابراین رایان کوگلر ممکن است این خط داستانی را به خوبی پیش برده باشد که خوشبختانه عنصر عاشق عقده ای در آن بکار نرفته است. یک کاری که مارول کاملا خوب آن را انجام داده این است که اطمینان حاصل می کند که نمایش زنان کتاب های کامیک مستقیما وارد سینما نمی شوند. خیلی عجیب است که یکی از قوی ترین و کشنده ترین شخصیت های زن Black Panther مثل یک دختر مدرسه ای عاشق T’Challa شده است.

یک داستان عاشقانه Dora Milaje که در دنیای سینماتیک مارول بیشتر دیده می شود، عشق میان آیو و آنکا است. آن ها بعد از اینکه آیو، آنکا را از زندان نجات می دهد اشق هم می شوند. رابطه عجیب آن ها اولین رابطه در کتاب های کامیک مارول است.

شخصیت آنکا در میان بازیگران Black Panther در IMDb هنوز وجود ندارد اما این بدین معنی نیست که او در این فیلم بازی نخواهد کرد. او و آیو تیم فرشتگان نیمه شب را تشکیل می دهند، گروه شورشی متشکل از جنگجویان سابق Dora Milaje که به حفاظت از واکاندا می پردازند و ممکن است در فیلم های بعئی این فرنچایز نیز حضور داشته باشند. عضو دیگر Dora Milaje که احتمال حضورش در فیلم های بعدی هست، ملکه عدالت ربانی، Chanté Giovanni Brown، است. او شاهزاده ی قبیله جباری بود اما توسط ایالت متحده گرفته شد و بعد از کشته شدن والدینش در طول تاج گذاری Black Panther در شیکاگو بزرگ شد. ملکه از میراث واکاندا تا وقتی که T’Challa او را پیدا  و عضو Dora Milaje کرد، خبر نداشت.

این جنگجویان زن کشنده بدون شک نقش مهمی در Black Panther و دنباله های آتی آن خواهند داشت. کسی چه  می داند شاید مارول اسپین اف Dora Milaje را ساخت. باتوجه به موفقیت فیلم زن شگفت انگیز، علاقه به فیلم های ابرقهرمانی با حضور زنان بیشتر شده و این فیلم که زنان سیاه دارد قطعا پیش گام ‍ژانری متفاوت است.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.