جان واتس: مردآهنی همیشه بخشی از Spider-Man: Homecoming بوده است

5 July 2017 - 23:00

رابرت‌داونی جونیور (Robert Downey Jr) یا همان تونی استارک/مردآهنی، ممکن است هنوز‌ هم نقش مربی بی‌انگیزه برای پیتر‌ پارکر (Peter Parker)/ تام هالند (Tom Holland) در Spider-Man: Homecoming ( مردعنکبوتی: بازگشت‌به‌خانه) را داشته‌باشد، اما کارگردان فیلم، جان واتس (Jon Watts)، می‌گوید که اولین ابرقهرمان دنیای سینماتیک مارول (MCU) تاثیر بسیار زیادی بر او قبل از این‌ که مردعنکبوتی شود، داشته‌است. اما اکنون که او در حال واردشدن به اولین ماجرای انفرادی خودش است، همچنان استارک کسی‌ است که او را در این دنیای پر از جرم و جنایت راهنمایی می‌کند. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

علی‌رغم ادعای واتس (Watts)، ما از ارتباط رسمی بین تونی (Tony) و پیتر (Peter) اولین‌بار در فیلم سال گذشته‌ی Captain America: Civil War (کاپتان آمریکا: جنگ داخلی) آگاه شدیم، وقتی که در مبارزه علیه استیو راجرز (Steve Rogers)/ کریس اونز (Chris Evans) ایفای نقش کرد. با این‌حال به‌نظر می‌رسد که حتی قبل از آن نیز تونی با پیتر در ارتباط بوده‌است (به سرعت او را در یک ویدیو در حال متوقف کردن یک اتوبوس با دست‌های بدون لباسش تشخیص داده‌است). چیزی‌که آغاز شد فقط یک فرایند استخدام ساده بود که به یک ارتباط معلم-شاگردی تبدیل شد که بیشتر در Homecoming (بازگشت‌به‌خانه) به آن پرداخته می‌شود.

واتس (Watts) در نشست با Den o Geek در مورد این‌که تونی استارک چطور این‌قدر کامل می‌شود و مسیر عادی او تا تبدیل شدن به‌یک انتقام‌جو، و آموزش‌دادن به پیتر برای تبدیل شدن به یک ابر‌قهرمان گفت:

او همیشه بخشی از داستان بوده‌ است. بخش بزرگی هم بوده‌ است، ایده‌هایش او را تبدیل به یک مربی برای پیتر کرده‌ است (شاید هم مربی ناخواسته). باید بلندهمت باشد تا روزی شبیه او شود.

این کارگردان در مورد مسیر پیش‌فرض اتفاقاتی‌ که‌ تونی برای اولین‌بار به‌عنوان Iron Man (مردآهنی) در سال ۲۰۰۸ ظاهر‌شد را توضیح داد. با تایید این‌که پیتر جوان در نمایشگاه استارک در Iron Man 2 (مردآهنی ۲) حضور داشته‌است، داستان جدید از لحاظ زمان‌بندی بسیار حساس است.

اگر به این فکر کنید که اکنون مرد عنکبوتی در دنیای مارول است، این‌ بدان معناست که پیتر پارکر (Peter Parker) احتمالا هشت ساله بوده که تونی را در تلویزیون در حالی که به دنیا می‌گوید او مرد آهنی است، می‌بییند. و زمانی‌که شما شروع به‌ فکرکردن در‌مورد یک جهان شبیه به آن می‌کنید، واقعا جذاب است. می‌دانید؟ اکنون مشهور‌ترین آدم در جهان پیتر پارکر را انتخاب کرده‌است و او را در این مسیر دیوانه‌وار قرار‌داده‌است، و حالا او را به حال خودش رها می‌کند تا روی پای خودش بایستد. و این‌جا پیتر، روی تخت‌خوابش است، می‌دانید، او بهترین تجربه‌ها را در زندگی‌اش داشته‌است و در عین‌حال نمی‌تواند به‌کسی در مورد آن چیزی بگوید. این دیوانگی است!

درنهایت، تشابه‌های زیادی بین شخصیت تونی و پیتر وجود‌ دارند. هر دو دانشمندان خبره‌ای هستند، هر دو طراحانی هستند که لباس‌های جنگی خودشان را ساخته‌اند و همچنین هر دو به طور غیرمنتظره‌ای توانایی‌های ابر قهرمانانه‌ای را که می‌توانند برای کارهای خوب از آن بهره ببرند، دارا هستند. برخی معتقدند که تونی یک مربی ایده‌آل برای ابرقهرمان جدید نیست، اما در طی تکامل شخصیت وی در دنیای سینماتیک مارول یا MCU، او کسی است که بیش‌ترین تجربه را دارد و در نتیجه او کاملا می‌داند که یک ابرقهرمان بودن به آن سادگی‌هایی که به‌نظر می‌رسد نیست. به همین دلیل است که پیتر نیاز دارد تا خودش را آماده کند اگر واقعا می‌خواهد یک ابرقهرمان باشد.

داونی جونیور (Downey Jr) بازیگر حال‌حاضر و آینده‌ی دنیای مارول، نه تنها تاثیر به سزایی در روایت فیلم دارد، بلکه یک حرکت هوشمندانه در بازاریابی فیلم است. اگر مارول می‌خواهد در این نسخه از مردعنکبوتی تفاوتی قائل‌شود، ترکیب کردن هالند (Holland) و داونی (Downey) بهترین گزینه است. پس‌از همه‌ی این‌ها، این تونی استارک/ مردآهنی است که این بخش بزرگ از جهان سینمایی را در جایگاه نخست قرار‌داده‌است. متاسفانه با توجه به رابطه‌ی خوب بین داونی (Downey) و هالند (Holland) در جلو یا پشت دوربین، این بازیگر برای دنباله‌ فیلم Spider-Man: Homecoming (مردعنکبوتی: بازگشت به خانه) بازنخواهدگشت. اما می‌توان گفت که تونی تاثیر پیوسته‌ای بر پیتر و نحوه‌ی عملکرد او خواهد‌داشت حتی پس از این‌که او برود، همیشه اولین مربی واقعی پیتر، مردآهنی خواهد‌بود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.