باکس آفیس هفته: فروش فوق‌العاده و صدرنشینی Spider-Man: Homecoming در نخستین هفته‌ی اکران

10 July 2017 - 18:02

همانطور که در گزارش باکس آفیس هفته‌ی گذشته هم اشاره کردیم، این هفته شاهد اکران یکی از موردانتظارترین فیلم‌های سال ۲۰۱۷ بودیم؛ فیلمی که درباره‌ی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های شرکت مارول است. فیلم Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در اولین هفته‌ی اکران خود توانست موفقیت زیادی را کسب کند و بی رقیب در بالای جدول باکس آفیس قرار گیرد. برای مشاهده گزارش کامل باکس آفیس و لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته، با سینماگیمفا در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

بالاخره بعد از مدت‌ها طرفداران توانستند با فیلم Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» شخصیت محبوب مرد عنکبوتی را در یک فیلم اختصاصی این قهرمان در دنیای سینماتیک مارول ببینند. با توجه به نظر منتقدین و همچنین فروش بسیار خوب فیلم، به نظر می‌رسد که این تصمیم بسیار به نفع سونی هم تمام شده است و این در حالی است که طرفداران نیز احساس خشنودی می‌کنند. Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» در نخستین هفته‌ی اکران خود در ۴۳۴۸ سالن سینما نمایش داده شد و توانست با فروش ۱۱۷ میلیون دلاری رتبه‌ی اول جدول پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته آمریکا را از آن خود کند. این اثر در بین تمامی فیلم‌های مرد عنکبوتی توانسته دومین افتتاحیه برتر در آمریکا را داشته باشد. این در حالی است که فیلم Spider-Man 3 «مرد عنکبوتی ۳» سم ریمی با فروش ۱۵۱ میلیون دلار در افتتاحیه خود در آمریکا، بهترین عملکرد را تجربه کرده است. نکته‌ی قابل توجه اینجاست که بدون احتساب نرخ تورم، در بین فیلم‌های از دنیای سینماتیک مارول که اختصاصاً درباره‌ی یکی از ابرقهرمانان این شرکت است، این فیلم توانسته بزرگ‌ترین افتتاحیه را داشته باشد. این رکورد در گذشته در اختیار فیلم Iron Man بود که در سال ۲۰۰۸ اکران شد و توانست افتتاحیه‌ای ۹۸٫۶ میلیون دلاری را تجربه کند.

همچنین Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» اکنون به عنوان سومین افتتاحیه برتر در سال ۲۰۱۷ تا به این لحظه شناخته می‌شود. رتبه‌های اول و دوم این رکورد به ترتیب در اختیار Guardians of the Galaxy Vol. 2 «نگهبانان کهکشان قسمت ۲» با ۱۴۶٫۵ میلیون فروش در هفته‌‌ی نخست و Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز»  با ۱۰۳٫۲ میلیون فروش در هفته‌ی نخست است.

Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» توانست در این هفته ۶۰ درصد تمام بازارهای بین‌المللی را در اختیار بگیرد. این فیلم در این هفته توانست فروش ۱۴۰ میلیون دلاری را در ۵۶ بازار بین‌المللی تجربه کند. به این ترتیب، فروش جهانی و کلی این اثر در اولین هفته‌ی اکران به ۲۵۷ میلیون دلار رسیده است. بهترین عملکرد این فیلم در کشورهایی نظیر کره جنوبی با ۲۵٫۸ میلیون دلار، مکزیک با ۱۲ میلیون دلار، انگلستان با ۱۱٫۸ میلیون دلار، برزیل با ۹٫۱ میلیون دلار، روسیه با ۷٫۸ میلیون دلار، استرالیا با ۷٫۶ میلیون دلار، هند با ۶٫۵ میلیون دلار و ایتالیا با ۳٫۱ میلیون دلار بوده است. همچنین این عنوان در آینده در کشورهایی نظیر فرانسه، آلمان، اسپانیا، ژاپن و چین هم اکران خواهد شد.

جایگاه دوم این هفته در اختیار انیمیشن Despicable Me 3 «من نفرت‌انگیز ۳» است که در هفته‌ی گذشته صدرنشین باکس آفیس بود. این انیمیشن این هفته با فروش ۳۴ میلیون دلاری توانست فروش داخلی خود در آمریکا را به ۱۵۰ میلیون دلار برساند. همچنین این اثر در بازار بین‌المللی همچنان به فروش خیره‌کننده خود ادامه می‌دهد و این هفته توانسته در ۶۰ بازار بین‌المللی ۱۳۹ میلیون دلار فروش کند که مجموع فروش بین‌المللی این اثر را به ۳۰۰ میلیون دلار می‌رساند. به این ترتیب، فروش کلی و جهانی این انیمیشن تا به این لحظه به رقم ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است.

فیلم Baby Driver شرکت سونی که در هفته‌ی گذشته جایگاه دوم را در اختیار داشت، این هفته با یک پله سقوط، به رتبه‌ی سوم رفته است. این فیلم در این هفته توانست ۱۲٫۷۵ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی خود در آمریکا را به ۵۶٫۹ میلیون دلار برساند.

فیلم Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» همچنان به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و این هفته هم با فروشی معادل ۱۰٫۱ میلیون دلار، جایگاه چهارم باکس آفیس را در اختیار بگیرد و همچنین فروش داخلی خود در آمریکا را به ۳۷۰ میلیون دلار برساند. با توجه به آمار، Wonder Woman «زن شگفت‌انگیز» اکنون به عنوان دهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانانه تاریخ در بازار داخلی آمریکا شناخته می‌شود. «زن شگفت‌انگیز» این هفته در بازار بین‌المللی هم توانست ۶٫۸ میلیون دلار فروش داشته باشد تا در مجموع، آمار فروش کلی آن به ۷۴۵ میلیون دلار برسد.

فیلم Transformers: The Last Knight «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» شرکت پارامونت، این هفته با ۶۰ درصد کاهش فروش مواجه شده و به رتبه‌ی پنجم پرفروش‌ترین فیلم‌های آمریکا سقوط کرده است. «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» در سومین هفته‌ی اکران خود توانست ۶٫۳ میلیون دلار فروش کند و فروش داخلی خود را در آمریکا به نزدیکی ۱۲۰ میلیون دلار برساند. «تبدیل‌شوندگان: آخرین شوالیه» این هفته در ۴۷ بازار بین‌المللی هم ۱۸٫۱ میلیون دلار فروش کرد و مجموع فروش فیلم در بازار بین‌المللی را به ۳۷۵٫۷ میلیون دلار رساند.. به این ترتیب، در حال حاضر فروش کلی این اثر در بازار جهانی به میزان ۴۹۵ میلیون دلار است.

لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته‌ی باکس آفیس:

لیست برترین ناشرهای این هفته:

فیلم‌های هفته‌ی آینده:

هفته‌ی آینده، کمی شلوغ‌تر از این هفته خواهد بود. شرکت فاکس قرار است فیلم  War for the Planet of the Apes «جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها» را در ۳۸۰۰ سالن سینما اکران کند. این فیلم از دید منتقدین هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است و می‌توان امید داشت که فروش خوبی را تجربه کند. به همین خاطر می‌توان گفت که هفته‌ی آینده رقابت جالبی بین دو فیلم «جنگ برای سیاره‌ میمون‌ها» و «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» رخ خواهد داد. همچنین فیلم‌ ترسناک Wish Upon و فیلم Lady Macbeth شرکت Roadside هم در هفته‌ی آینده اکران خواهد شد. لازم به ذکر است که هفته‌ی آینده فیلم  The Big Sick هم تعداد سالن‌های نمایش دهنده‌ی خود را افزایش می‌دهد.

منبع: Box office mojo

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.