شبکه HBO سریال Who Fears Death را با مشارکت جورج آر.آر مارتین می‌سازد

12 July 2017 - 17:00

شبکه HBO مراحل اولیه ساخت سریال تلویزیونی جدیدی تحت عنوان Who Fears Death را آغاز کرده است که اقتباسی از رمانی فانتزی / علمی تخیلی با همین نام نوشته ندی اُکورافور (Nnedi Okorafor) است. گفته می‌شود که HBO با جورج آر.آر مارتین (George R.R. Martin) – نویسنده سریال موفق دیگر این شبکه تلویزیونی یعنی سری Game of Thrones – در جایگاه تهیه‌کننده اجرایی همکاری می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با سینما گیمفا همراه باشید.

شبکه HBO در چند سال اخیر با ساخت سریال‌هایی از جمله Game of Thrones، Westworld و The Leftovers عمدتاً در ژانرهای فانتزی و علمی تخیلی به موفقیت قابل توجهی دست یافته و عصر طلایی تلویزیون را شکل داده است. بنابراین دور از ذهن نیست که آن‌ها بخواهند دست به خلق تجربه‌های تازه‌ترین در این زمینه بزنند.

یکی از این تجربه‌های جدید، ساخت اقتباس تلویزیونی رمانی به نام Who Fears Death است که در سال ۲۰۱۱ میلادی بر روی پیشخوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت و با استقبال بالای منتقدان روبرو شد. اُکورافور با انتشار نوشته‌ای در توییتر خود خبر ساخت سریال تلویزیونی رمان خود را به صورت رسمی اعلام کرد و بیان داشت که جورج آر.آر مارتین نیز به شبکه HBO در این زمینه در جایگاه تهیه‌کننده اجرایی این سریال کمک خواهد کرد.

بستر اصلی حوادث رمان Who Fears Death در سودانِ آفریقا در دوره پساآخرالزمانی جریان دارد؛ جایی که نه تنها نژاد، بلکه رنگ پوست نیز باعث ایجاد فاصله طبقاتی بین انسان‌ها شده است. افرادی با پوست روشن Nuru نامیده می‌شوند و به پوست‌های تیره نیز Okeke گفته می‌شود. قهرمان اصلی داستان کودکی به نام Onlyesonwu است که رنگ پوستش به واسطه پدری از دسته Nuru و مادری از گروه Okeke مخلوط است. پدر وی جادوگری قدرتمند به نام Daib است که Onlyesonwu تلاش دارد به خاطر بی‌عدالتی‌هایش او را سرنگون کند.

Who Fears Death رمانی تحسین شده است که توانسته جوایزی از جمله بهترین رمان فانتزی رویداد World Fantasy Award در سال ۲۰۱۱ و همچنین بهترین رمان علمی تخیلی جشنواره Carl Brandon Kindred Award در سال ۲۰۱۰ را بدست آورد. از سوی دیگر، این کتاب در جشنواره‌هایی از جمله Nebula Award در سال ۲۰۱۰ و Locus Award در سال ۲۰۱۱ به ترتیب به عنوان بهترین رمان و بهترین رمان فانتزی نیز کاندید دریافت جایزه شده است. بی‌شک داستان فانتزی و غم‌انگیز این رمان می‌تواند اثری خوش‌ساخت را شکل دهد و امید می‌رود که همکاری دوباره شبکه HBO با جورج آر.آر مارتین نتیجه نهایی خوبی داشته باشد.

متاسفانه تاکنون جزئیاتی از عوامل و دست‌اندرکاران این پروژه در دست نیست.

منبع : ScreenRant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.