کریستوفر نولان: نتفلیکس شانس بزرگی را از دست داد

23 July 2017 - 22:00
کارگردان و نویسنده‌ی برجسته‌ی سینما، کریستوفر نولان (Christopher Nolan) به دنبال ارتقای صنعت فیلم سازی شبکه‌ای مانند نتفلیکس است. نولان محرک و عامل اصلی سرگرمی زمان خود است. این فیلم ساز آمریکایی-انگلیسی کار خود را از سال ۲۰۰۰ شروع کرد تا به رویای خود برای ساخت سه‌گانه شوالیه تاریکی تحقق ببخشد. با سینماگیمفا همراه باشید.

فیلم علمی-تخیلی موفق او،Interstellar  در سال ۲۰۱۴ فروش فوق‌العاده‌ای داشت و حالا قرار است فیلم جدید او، Dunkirk، که درامی درباره جنگ جهانی دوم است این هفته اکران شود. این فیلم بازخورد و نمرات مثبتی دریافت کرده و ترک نیروهای متحد و بریتانیا از زمین‌های اشغالی نازی‌ها را در سال ۱۹۴۰ نشان می‌دهد که قدرت این فیلم ساز را یک‌بار دیگر به رخ کشیده است.

نو لان در مصاحبه اخیرش با Indiewire به پارامترهای سیستم استودیوهای هالیوود اشاره داشته و توزیع دیجیتالی نتفلیکس را مورد طعن و کنایه قرار داده است. او در این باره گفته:

 

نتفلیکس از حمایت فیلم‌های سینمایی بیزاره. آن‌ها این سیاست و روش احمقانه رو دارن که همه چی باید هم زمان پخش و اکران به شه و این مشخصاً مدل غیرقابل قبولی برای فیلم‌های سینمایی است. برای همین آن‌ها حتی وارد بازی هم نشدن و فرصت بزرگی رو از دست دادن.

نولان بیشتر مدل کاری استودیوی آمازون را می‌پسندد که فیلم‌هایش را قبل از توزیع و پخش، نود روز روی پرده نگه می‌دارد. اما برخلاف جلب توجه فیلم سازانی همچون بانگ جون هو (Bong Joon Ho) به نتفلیکس، این شبکه فیلم علمی تخیلی او را ماه گذشته دور زد. نولان هنوز شیطنت می‌کند و می‌گوید:

فکر می‌کنم سرمایه گذاری که نتفلیکس انجام داده باعث شده فیلم سازان و پروژه‌های جالبی مورد توجه قرار گیرند اما از طرفی هنوز نتوانسته کاری کنه که در سینماها تخته بشن. این خیلی مسخره است. واقعاً دلیل این کار را نمی‌فهمم.

 

چه نتفلیکس سکویی برای توزیع فیلم باشد یا خیر، بحث پیرامون این خبر ادامه دارد. فقط خودتان را جای نولان بگذارید، این همه زحمت بکشید و فیلم بسازید و در آخر فیلمتان همزمان اکران و پخش عمومی شود.

منبع: screenrant

برچسب‌ها: ، ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.