رخشان بنی اعتماد داور جشنواره فیلم ونیز شد

24 July 2017 - 08:27

پس از این‌که آکادمی اسکار از رخشان بنی اعتماد برای عضویت در این آکادمی دعوت به عمل آورد، امروز جشنواره فیلم ونیز نام هفت داور بخش افق‌های این جشنواره را اعلام کرد که در میان آنها نام بنی اعتماد کارگردان معتبر سینمای ایران هم دیده می‌شود. سه سال پیش رخشان بنی اعتماد برای «قصه‌ها» جایزه بهترین فیلمنامه را از این جشنواره دریافت کرده بود.

سایت رسمی جشنواره فیلم ونیز، نام داوران بخش‌های مختلف این جشنواره را اعلام کرد. به گزارش ایسنا در هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز، ریاست هیات داوران بخش افق‌ها را جیانی آملیو، کارگردان ایتالیایی بر عهده دارد و رخشان بنی‌اعتماد در کنار آبی کینن مان، کارگردان آمریکایی، مارک کازینز کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرلندی-اسکاتلندی، آندرس دوپارت فیلمنامه‌نویس و معمار آرژانتینی، فین تروش سینماگر بلژیکی و ربکا زلوتوفسکی کارگردان فرانسوی از دیگر اعضای هیئت داوران این بخش از جشنواره ونیز هستند.

هییت داوران بخش افق‌های جشنواره ونیز اهدای جایزه افق‌ها برای بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد و زن، فیلمنامه، فیلم کوتاه و همچنین جایزه ویژه هیات داوران این بخش را بر عهده دارد.

در بخش رقابتی و اصلی جشنواره ونیز آنت بنینگ بازیگر آمریکایی به عنوان رئیس داوران انتخاب شده بود و امروز نام سایر اعضای داوران این بخش اعلام شد. ایلدیکو انیادیکارگردان مجارستانی، مایکل فرانکو تهیه‌کننده، فیلمنامه‌نویس و کارگردان اهل مکزیک، ربکا هال بازیگر انگلیسی، آنا کوگلالیس چهره سرشناس سینمای هنری فرانسه، دیوید استراتون منتقد سینمای استرالیا و رئیس با سابقه و پیشین جشنواره فیلم سیدنی، یاسمینه ترینکا بازیگر مطرح ایتالیایی، ادگار رایت کارگردان و فیلمنامه نویس انگلیسی و یونفان فیلمساز و عکاس تایوانی چهره‌هایی هستند که به همراه آنت بنینگ مسئولیت داوری بخش رقابت اصلی جشنواره و انتخاب برنده شیر طللای بهترین فیلم را بر عهده دارند.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.