فیلم‌نامه نویس Blade Runner 2049 از ایده‌های فیلم می‌گوید

26 July 2017 - 16:16

فیلم‌نامه نویس فیلم Blade Runner 2049 یعنی Hampton Fancher این که ایده اصلی ساخت دنباله برای این فیلم را از کجا آورده است، فاش کرد. Hampton در فیلم اصلی Blade Runner (که در سال ۱۹۸۲ توسط Ridley Scott کارگردانی شد) که اقتباسی نه چندان قوی از رمانی علمی تخیلی (با نویسندگی یک آمریکایی به نام Philip K. Dick) بود، به عنوان یکی از نمایشنامه نویسان فعالیت داشت. در نسخه جدید این فیلم نیز که Blade Runner 2049 نام دارد، نیز به عنوان یکی از نمایشنامه نویسان حضور خواهد داشت. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

Ryan Gosling در نقش افسری به نام K بازی می‌کند، که در فیلم Blade Runner 2049 این افسر در جست‌وجوی پیش‌کسوت فیلم اصلی Blade Runner یعنی Rick Deckard (با بازیگری Harrison Ford) است، تا بتواند رازی که در زیر‌زمین پنهان شده را بیابد، رازی که می‌تواند باعث اتفاقی شود که می‌تواند دنیا شکننده او را نابود کند. از Denis Villeneuve (که کارگردان فیلم Arrival هم بوده است) درخواست شده است که Blade Runner 2049 را کارگردانی کند.

Fancher در صحبت با وبسایت Collider، توضیح داد که یکی از ایده‌های اصلی او برای ادامه Blade Runner به دوران جنگ سرد بر می‌گردد که نسخه اصلی هم با همین ایده ساخته شده بود.

در ادامه به صحبت‌های او در این خصوص می‌پردازیم:

وقتی که ما ساخت فیلم اول را به پایان رساندیم، در حدود یکسال درباره ساخت نسخه دوم فیلم حرف می‌زدیم. در همین حال و هوا بودیم که Ridley با من تماس گرفت، من آن موقع در نیویورک بودم و مدت کوتاهی برای رفتن به Los Angles از شهر خارج شدم، در طول این مدت برای نوشتن این داستان‌ها سر و کله می‌زدیم، اما به علت مشکلات قانونی این تلاش‌ها به نتیجه‌ای نرسید. من حدس می‌زنم به دلیل آنچه در روزنامه‌ها خوانده بودم این‌طور فک می‌کردم که قرار است Deckard با شرایط بدی روبه‌رو شود، چرا که به دلیل امضا  یک قرار داد کاری در مسکو چاره‌ای جز کنار آمدن با روس‌ها، سرما، برف و مانند آن را نداشت.

این می‌توانست جذاب باشد که ببینیم Deckard در پی رویداد‌های فیلم اصلی به شوروی رفته است. از قراین چنین بر می‌آید که طرفداران فیلم Blade Runner 2049 می‌توانند تا اواخر اکتبر به تماشا این فیلم بپردازند و به همین دلیل هرکس که طرفدار پر پا قرص نسخه اصلی فیلم Blade Runner است، می‌تواند بسیار خشنود و سپاس گذار باشد.

فیلم Blade Runner که توسط Scott کارگردانی شد هنوز در سطح بالایی از فیلم‌های علمی-تخیلی قرار دارد و ساخت Blade Runner 2049 توسط Villeneuve می‌تواند این میراث را دوباره زنده کند. با بازگشت این فرانچایز، ستاره‌ای که نقش Rick Deckard را بازی کرد یعنی Ford دوباره بر‌خواهد گشت. این فیلم در پاییز امسال اکران خواهد شد.

منبع:Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.