هانس زیمر به تیم موسیقی فیلم Blade Runner 2049 پیوست

1 August 2017 - 20:08

هانس زیمر (Hans Zimmer) درحال همکاری با بنجامین والفیش (Benjamin Wallfisch)، بر روی موسیقی زمینه‌ی اصلی فیلم Blade Runner 2049 «بلید رانر ۲۰۴۹» است که توسط یوهان یوهانسون (Jóhann Jóhannsson) برای این فیلم نوشته شده است؛ این فیلم قرار است تا به زودی منتشر شود. یوهانسون تا به‌حال با کارگردان این فیلم، یعنی دنیس ویلنوو (Denis Villeneuve) در سه فیلم مستقلش (فیلم‌های Prisoners «زندانیان»، Sicario «سیکاریو» و Arrival «ورود») همکاری داشته است، و اکنون آن‌ها درحال کار بر روی فیلم Blade Runner 2049 هستند که ادامه‌ی نسخه‌ی قبلی همین فیلم است. جالب است بدانید که یوهانسون، به خاطر کارش در فیلم Sicario، نامزد اسکار نیز شد. اگرچه که اکنون تکمیل این پروژه برای ادامه‌ی فیلم Blade Runner، قبل از انتشار این فیلم در ماه اکتبر، به دست هانس زیمر و بنجامین والفیش افتاده است. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

زیمر از ماه می است (اگر قبل‌تر از این نباشد) که در پروژه‌ی فیلم Blade Runner 2049 درگیر است. این فیلم ادامه‌ی داستان ریک دکارد (Rick Deckard) را درحالی که سی سال از اتفاقات نسخه‌ی قبلی این فیلم می‌گذرد، دنبال می‌کند و هم‌چنین یک شخصیت جدید را نیز به نام کی (K) معرفی می‌کند که رایان گوسلینگ (Ryan Gosling) نقش او را ایفا می‌کند. اکنون اعتقاد بر این است که یوهانسون از همکاری چهارم خودش با ویلنوو کنار کشیده است، تا کار خود را بر روی فیلم Mother! «مادر!» متمرکز کند. فیلم Mother! که ژانر درام دارد نیز به نویسندگی و کارگردانی دارن آرونوفسکی (Darren Aronofsky) است که قرار است تا در اواسط ماه سپتامبر بر پرده سینما برود.

ویلنوو در طی مصاحبه با خبرنگاران موسیقی فیلم، این خبر را تایید کرد که یوهانسون هم‌چنان با پروژه‌ی Blade Runner 2049 درگیر خواهد بود و زمینه‌ی اصلی موسیقی این فیلم را که یوهانسون نوشته است، توسط زیمر و والفیش استفاده می‌شود. این دو نفر پیش از این نیز در فیلم Hidden Figures «ارقام پنهان» که فیلمی با مضمون درام و تاریخی بود و هم‌چنین نامزد اسکار بود، با هم همکاری کرده‌اند. برای آشنایی بیشتر شما با این دو نفر، والفیش معمولا در فیلم‌های ترسناک، مانند فیلم A Cure for Wellness «درمان سلامتی» که اوایل امسال منتشر شد و هم‌چنین فیلم‌های Annabelle: Creation «آنابل: خلقت» و IT «آی‌تی» همکاری می‌کند. زیمر نیز هم‌اکنون امتیازات زیادی را از همکاری خودش با فیلم Dunkirk «دانکرک» به کارگردانی کریستوفر نولان (Christopher Nolan) که مربوط به اتفاقات جنگ جهانی دوم است، کسب کرده است.

همکاری ونجلیس (Vangelis) به عنوان آهنگ‌ساز نسخه قبلی فیلم Blade Runner «بلید رانر» نیز برای ریدلی اسکات (Ridley Scott) که کارگردان این فیلم بود، به اندازه‌ی جلوه‌های بصری و نوری این فیلم مهم بود – که این مسئله باعث می‌شود تا انتظار طرفداران از موسیقی فیلم Blade Runner 2049 بالا برود. یوهانسون در همکاری‌های قبلی خودش با ویلنوو نیز، موسیقی‌های مشابهی از نظر فضای موسیقی ساخته است که به‌خاطر آن‌ها جوایز و امتیازات منحصر به فردی را کسب کرده است، بنابراین همکاری او در فیلم Blade Runner 2049 نیز برای این کارگردان بسیار امیدبخش است. به نظر نمی‌رسد که هانس زیمر و بنجامین والفیش، بخشی از رویکرد یوهانسون در ساخت موسیقی این فیلم را تغییر دهند، و در عوض این کار، از آن طرح اصلی که یوهانسون برای آنان باقی گذاشته است، الهام خواهند گرفت.

درحالی‌که جدایی یوهانسون از پروژه Blade Runner 2049 ممکن است برای برخی اتفاق متحیر کننده‌ای باشد، ولی کاملا غیر منتظره نبود. به تازگی، این چالش برای یوهانسون مطرح شد که چگونه قرار است تا هم‌زمان بر روی دو پروژه Mother! و Blade Runner 2049 کار کند، در حالی‌که هر دو فیلم قرار است تا در زمان نزدیک به هم عرضه شوند. براساس این جایگزینی‌ها، هر شخص دیگری ممکن بود که کار نادرست‌تری از این انجام دهد که شخصی مانند هانس زیمر را برای به پایان رساندن کاری بیاورند، که یوهانسون آن‌را شروع کرده است تا دنیای Blade Runner را بازآفرینی کند.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.