جک ترون درحال بازنویسی فیلم‌نامه Star Wars IX است

6 August 2017 - 13:00

جک ترون (Jack Throne) در حال بازنویسی فیلم‌نامه‌ی فیلم Star Wars: Episode IX «جنگ ستارگان: قسمت نهم» به کارگردانی کالین ترورو (Colin Trevorrow) است. جک ترون کسی است که امسال فیلم‌نامه‌ی فیلم Wonder «حیرت» را نوشت. فیلم Wonder ژانری دارم دارد و بازیگرانی مثل جولیا رابرتس (Julia Roberts) و جیکوب ترمبلی (Jacob Tremblay) در آن ایفای نقش می‌کنند. در سال ۲۰۱۵ شرکت لوکاس فیلم، ترورو را استخدام کرد، و درنتیجه‌ی همکاری ترورو و همکار نویسنده‌اش، یعنی درک کنولی (Derek Connolly) با شرکت لوکاس فیلم، سه‌گانه‌ی پایانی سری جنگ ستارگان در دست توسعه افتاد. این دو نفر، اخیرا توانستند اولین پیش‌نویس فیلم‌نامه‌ی فیلم Star Wars: Episode IX را کامل کنند؛ این استودیو بسیار از پیشرفت آنان خوشنود بود و اعلام کرد که این فیلم در تاریخ ۲۰ می سال ۲۰۱۹، منتشر خواهد شد.

در حال حاضر، ترورو قصد دارد تا فیلم‌برداری این فیلم را در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ آغاز کند، که فقط پنج ماه از زمانی که این فیلم‌نامه نوشته شده است، می‌گذرد. فیلم‌سازان هم‌اکنون درحال انجام کارهایی هستند که باید قبل از شروع تولید این فیلم انجام شوند، کارهایی که به‌طور بالقوه شامل طراحی و پردازش هر شخصیت جدیدی که قرار است به فیلم اضافه شود و هم‌چنین جست‌و‌جو و بررسی موقعیت‌های فیلم‌برداری مختلف، می‌شود. حالا، این‌گونه به نظر می‌رسد که یک مورد دیگر نیز به لیست کارهایی که باید قبل از شروع تولید انجام شود، اضافه شده است؛ این کار، بررسی و بازنگری سریع فیلم‌نامه است.

با استناد به هالیوود ریپورتس، جک ترون که به عنوان فیلم‌نامه نویس کارهای زیادی را تا به‌حال انجام داده است، برای کار بر روی فیلم‌نامه‌ی قسمت نهم فیلم Star wars به این پروژه ملحق شد. به علاوه‌ی فیلم Wonder که در کارنامه‌ی جک ترون ثبت شده است، اعتبار او در وهله‌ی اول از برنامه‌های تلوزیونی بریتانیایی می‌آید؛ برنامه‌هایی مثل National Treasure «گنجینه‌ی ملی» و The Cast-Offs «رها شده‌ها».

در حال حاضر این مسئله ناشناخته است که کار ترون چقدر گسترده خواهد بود، ولی از آن‌جا که برنامه زمانی تولید Star Wars 9 هنوز تغییری نکرده است، پس احتمالا بشود حدس زد که کار او چندان گسترده نیست. شرکت لوکاس فیلم احتمالا از ترون می‌خواهد که به عنوان یک پزشک برای این فیلم‌نامه در پروژه باقی بماند، و فیلم‌نامه‌ای را که قبلا نوشته شده است و اکنون در حال ساخت است را مجددا بخواند و اگر لازم بود هرگونه ویرایش جزئی را در آن اعمال کند. با توجه به این‌که قسمت نهم فیلم Star Wars احتمالا قرار است تا آخرین بخش جنگ حماسی Skywalker باشد، پس ضرری ندارد اگر شخص دیگری نیز بر این فیلم‌نامه نظارت داشته باشد تا مطمئن شویم که همه‌چیز درست است. ترون کسی است که تاکنون سه بار توانسته است تا جایزه آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (BAFTA) را به‌دست آورد، پس او حتما مهارت‌های زیادی برای ساختن داستان‌هایی دارد که می‌توانند مخاطب را هیجان‌زده و سرگرم کنند. او برای فرانچایز Star Wars، یک مهره‌ی بسیار ارزشمند است.

از زمانی که فیلم The Book of Henry «کتاب هنری»، که توسط ترورو کارگردانی شده بود، توسط منتقدین بمب‌باران شد، در میان طرفداران فیلم Star Wars برای قسمت نهم این سری فیلم‌ها، نگرانی‌های زیادی وجود دارد. اکنون نیز بازنگری فیلم‌نامه می‌تواند دلایل بیشتری را برای نگرانی تولید کند، ولی باید در نظر داشت که برای فیلم‌های مهمی که انتظار زیادی از آن‌ها می‌رود، این‌گونه بازنگری‌ها و داشتن چند نویسنده، اتفاقی طبیعی است؛ پس اتفاق غیرعادی رخ نداده است. ترورو هم‌چنین از محیط کاری شرکت لوکاس فیلم نیز بسیار خوشنود و راضی است؛ از این موضوع نیز می‌شود به این پی برد، که برای ساخت این فیلم، تمام تیم باهم‌دیگر تلاش کرده‌اند. تا زمانی که قبل از شروع فیلم‌برداری اصلی، ترورو یک صفحه‌ی بزرگ از این فیلم‌نامه را ویرایش نکند، این اتفاقی است که به طور معمول در هالیوود انجام می‌شود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها: ،

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.