هزینه تولید «به وقت شام» حاتمی‌کیا ۸ میلیارد تومان است

7 August 2017 - 16:53

رئیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج در یک نشست خبری بودجه فیلم «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا را ۸ میلیارد تومان اعلام کرد و از تولید پنج فیلم سینمایی خبر داد که آثار جدید بهرام توکلی و مسعود ده‌نمکی در میان آن‌ها هستند.

موسسه اوج که در سال‌های اخیر فعال شده و تهیه فیلم‌های «بادیگارد» و «ایستاده در غبار» را بر عهده داشته است،‌به گفته احسان محمدحسنی در حال توسعه تولیدات خود است.

او درباره کارهای جدید این موسسه توضیح داد:

امسال نزدیک ۵ فیلم سینمایی را در حال تولید هستیم تا به جشنواره فیلم فجر برسانیم که مهمترینش «به وقت شام» است که توسط ابراهیم حاتمی کیا ساخته می شود. فیلم‌های «تنگه ابوغریب» و «توهم توطئه» و … درحال تولید هستند. «طیب خان» نیز به کارگردانی مسعود ده نمکی از دیگر آثار است. ۱۲ اثر نیز برای سال ۹۷ در حال تولید هستند.

او وعده داده که در میان ۱۲ فیلم سال بعد «نام‌های غافلگیر کننده» دیده می‌شود. اوج اخیرا تهیه سریال «پایتخت ۵» را هم بر عهده گرفته و رئیس این موسسه همچنین خبر داده که ۵ سریال را در حال تولید دارند.

محمدحسنی درباره فیلم «به وقت شام» گفت:

آقای حاتمی کیا خواسته اند که در سکوت  کار پیش برود بخش اعظمی از فیلمبرداری نزدیک به ۷۰ درصد به پایان رسیده است این فیلم یک اثر بسیار سخت و طاقت فرسا است.

او همچنین درباره هزینه زیر مجموعه‌های سازمان اوج توضیح داد:

«همه مجموعه ها به لحاظ قیمت در اتاق شیشه ای هستند. یک اصل کلی داریم، پول هر پروژه را در نهایت ادب به موقع پرداخت می‌کنیم. مدیران فیلم و سریال ما در بیرون اوج دفتری ندارند و این روش در سلامت مالی پروژه ها تاثیر گذار است.  براورد مالی فیلم «به وقت شام» ۸ میلیارد تومان است اما همه در تلاش هستند که این فیلم به این هزینه نرسد.»

فیلم جدید حاتمی‌کیا با موضوع جنگ سوریه از اوایل خرداد در تهران کلید خورده و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان اوج همچنین از مذاکره با مدیران سینمایی خبر داد:

در دو هفته گذشته مسولین سینمایی کشور به موسسه اوج آمدند در آن جلسه بحث های خوبی شد و قرار شد که با همکاری‌هایی که خواهیم داشت مجوز های لازم را برای شرکت های پخش بگیریم که در حوزه اکران بتوان حق مطلب آثار دغدغه‌مند را بیان کرد.

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.