فرانچایز Despicable Me در جایگاه نخست پر‌فروش‌ترین مجموعه انیمیشنی جهان قرار گرفت

9 August 2017 - 10:10

با گذشت یک آخر هفته دیگر و ادامه فروش بسیار موفقیت‌آمیز انیمیشن Despicable Me 3 در نهایت مجموعه Despicable Me توانست از سد مجموعه انیمیشن‌‌های Shrek بگذرد و به پر‌فروش‌ترین فرانچایز تاریخ انیمیشن جهان تبدیل شود. قسمت اول این انیمیشن در سال ۲۰۱۰ عرضه شد و داستان Gru (با صدا‌پردازی استیو کارل) که یک نابغه شیطان صفت است و در تلاش تصرف دنیا از طریق ‌همان تفکرات شیطانی خودش است که در این بین مسئولیت نگه‌داری سه کودک یتیم را بر‌عهده می‌گیرد و باعث می‌شود که روحیه خشن و خشک او کمی از بین برود و احساسات در او به وجود آید. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

در‌حالی که سرمایه‌ این فیلم تنها برابر ۶۹ ملیون دلار بود، انیمیشن Despicable Me توانست به فروش ۵۴۳.۱ ملیون دلار دست پیدا کند (۲۵۱.۵ ملیون در آمریکا و ۲۹۱.۶ در دیگر کشور‌های دنیا). فروش فوق‌العاده قسمت اول این انیمیشن باعث شد که دو مجموعه دیگر از این فیلم بسازند که یکی از آن‌ها قسمت دوم این انیمیشن و دیگری انیمیشنی با نام مینیون‌ها (Minions) که فروش این دو انیمیشن نیز بسیار فوق‌العاده بود طوری که Despicable Me 2 توانست ۹۷۰.۷ ملیون دلار (۳۶۸ ملیون دلار در آمریکا و ۶۰۲.۷ ملیون دلار در دیگر مناطق) به فروش برساند، اما انیمیشن Minions توانست فروشی فوق‌العاده‌تر را تجربه کند و از سد دو انیمیشن قبلی نیز بگذرد، فروشی معادل ۱.۱۵۹ هزار ملیون دلار (۳۳۶ ملیون دلار در آمریکا و ۸۲۳ ملیون دلار در دیگر مناطق دنیا) را از آن خود کند.

به‌نظر نمی‌رسد که Despicable Me 3 به اندازه  انیمیشن Minions‌ موفق عمل کند اما می‌تواند سود خوبی را برای کمپانی با ارمغان بیاورد و تا هفته سوم هم فروش خوبی داشت طوری که توانست به این فرانچایز کمک کند تا رکورد جدیدی را در باکس‌آفیس از آن این فرانچایز کند. طبق گزارش Deadline، فرانچایز Despicable Me در حال‌ حاظر پر‌فروش‌ترین انیمیشن تاریخ با ۳.۵۲۸ هزار ملیون دلار در‌آمد بوده است. انیمیشن Despicable Me 3 که در آخر این هفته ۵.۲ ملیون دلار در آمریکا و ۲۱.۲ ملیون دلار در دیگر متطق دنیا به فروش رساند، توانست با همین مقدار فروش از سد شرک بگذرد، مجموعه انیمیشن‌های شرک به همراه انیمیشن Puss in Boots مجموعا به فروش ۳.۵۱ هزار ملیون دلار دست یافتند.

طبق گزارشات‌ Deadline، هنوز انیمیشن Despicable Me 3 در کشور‌های ایتالیا، ترکیه و یونان عرضه نشده است، اما با این حال تا به این لحظه فروشی برابر ۸۷۹.۴ ملیون دلار (۲۴۷.۷ ملیون دلار در آمریکا و ۶۳۸.۷ ملیون دلار در دیگر مناطق) را از آن خود کرده است و با اکران در کشور‌هایی که همچنان منتظر برای عرضه این فیلم هستند می‌توان شاهد بالا رفتن فروش این انیمیشن تا ۹۰۰ ملیون دلار باشیم.

در حال حاظر به‌نظر نمی‌رسد که فرانچایزی بتواند در عرصه انیمیشن‌‌ها از سد مجموعه Despicable Me عبور کند، با توجه به اینکه قرار شده در سال ۲۰۲۰ نیز Minions 2 اکران شود و همچنین امکان ساخت ادامه‌ای بر Despicable Me 3 وجود دارد اما مجموعه انیمیشن Shrek همچنان شانس دارد تا به مقام نخست پر‌فروش‌ترین فرانچایز دنیا در عرصه انیمیشن باز‌گردد از آنجایی که فیلم‌نامه قسمت پنجم آن توسط مایکل مک‌کولرز (Michael McCullers) نوشته شده است و باید منتظر عرضه آن باشیم تا ببینیم چه‌گونه ظاهر خواهد شد.

منبع:Screenrant

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.