گیشه سینمای ایران| از «نهنگ عنبر» ۲۰ میلیاردی تا «ساعت پنج عصر» ۶ میلیاردی

12 August 2017 - 21:28

در پایان هفته گذشته سه فیلم جدید در سینماهای تهران و شهرستان اکران شدند. اما باز هم « ساعت پنج عصر» مهران مدیری» توانست بیشترین فروش را در میان سایر فیلم‌های روی پرده به خود اختصاص دهد. اما سه فیلم جدیدی که از این هفته اکران‌شان آغاز شد، فروش چندان موفقی نداشتند و به نظر می‌رسد در گیشه شکست می‌خورند.

فصل نرگس

فیلم سینمایی «فصل نرگس» ساخته نگار آذربایجانی، با بازی ریما رامین‌فر، یکتا ناصر، امیر آقایی، پژمان بازغی، محمدرضا هدایتی، گوهر خیراندیش و… برای اولین بار در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از روز چهارشنبه هفته گذشته هم در سینماهای تهران و شهرستان به نمایش درآمد. به گفته غلامرضا فرجی مدیر پخش حوزه هنری این فیلم در سه روز اول اکران خود ۲۵ میلیون تومان فروش کرد.

زادبوم

«زادبوم» ابوالحسن داوودی با بازی عزت الله انتظامی، بهرام رادان، مسعود رایگان، رویا تیموریان و پگاه آهنگرانی، پس از ۹ سال توقیف از چهارشنبه هفته گذشته در سینماهای تهران و شهرستان به نمایش درآمد. این فیلم بنا بر اعلام سایت سینما تیکت، تا پایان شب گذشته ۳۵ میلیون تومان فروش کرده است.

سارا و آیدا

«سارا و آیدا» جدیدترین ساخته مازیار میری که در آن غزل شاکری، پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، سعید چنگیزیان، تینا پاکروان و… به ایفای نقش می‌پردازند، پس از حضور نه چندان موفق در جشنواره فیلم فجر، از چهارشنبه هفته گذشته در سینماهای کشور به نمایش درآمد. این فیلم در سه روز ابتدایی اکران خود ۲۳۰ میلیون تومان فروش کرد. فیلم مازیار میری در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب ۷۰ و ۹۰ میلیون تومان در تهران و ۲۰ میلیون تومان در سینماهای شهرستان درآمد کسب کرد.

گذر موقت

آخرین ساخته سینمایی افشین هاشمی، با بازی مسعود کرامتی، اسماعیل محرابی، شقایق فراهانی، شبنم فرشاد جو و… از یازدهم مرداد ماه در سینماهای کشور به نمایش درآمد. حبیب اسماعیلی مدیرعامل «رسانه فیلمسازان» فروش این فیلم تا پایان شب گذشته را ۹۰ میلیون تومان اعلام می‌کند. «گذر موقت» در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته هم به ترتیب ۱۲ و ۱۵ میلیون تومان درآمد کسب کرد.

بیست و یک روز بعد

«بیست و یک روز بعد» اولین ساخته سینمایی محمدرضا خردمندان با بازی ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، مهدی قربانی و… از یازدهم مرداد ماه در سینماهای کشور به نمایش درآمد. این فیلم تا پایان شب گذشته توانسته ۲۱۵ میلیون تومان فروش کند. «بیست و یک روز بعد» در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب ۲۲ و ۲۷ میلیون تومان درآمد کسب کرده است.

پا تو کفش من نکن

جدیدترین ساخته حسین فرحبخش که این روزها با حواشی بسیاری روبرو شده است، تا پایان شب گذشته ۵۱۰ میلیون تومان فروش کرده است. عبدالله علیخانی مدیرعامل «پویا فیلم» فروش کمدی «پا تو کفش من نکن» در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته را ۵۳ میلیون تومان اعلام می‌کند.

ساعت پنج عصر

اولین ساخته سینمایی مهران مدیری در حالی که اخیرا با افت فروش محسوسی مواجه شده، اما همچنان نسبت به سایر فیلم‌های روی پرده، بیشترین فروش را دارد. این فیلم تا پایان شب گذشته ۳ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان در تهران و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان در سینماهای شهرستان فروش کرده که جمع این دو مبلغ از فروش ۶ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومانی این فیلم حکایت می‌کند. «ساعت پنج عصر» در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب ۱۸۷ و ۲۱۰ میلیون تومان درآمد کسب کرد.

اکسیدان

دومین ساخته سینمایی حامد محمدی که با تحریم حوزه هنری نیز مواجه شده، تا پایان شب گذشته ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش کرده است. «اکسیدان» در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته هم به ترتیب توانست ۱۵۰ و ۱۸۰ میلیون تومان درآمد کسب کند. در این فیلم کمدی جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان و لیندا کیانی به ایفای نقش می‌پردازند.

رگ خواب

فیلم سینمایی «رگ خواب» به کارگردانی حمید نعمت الله از بیست و هفتم خرداد ماه در سینماهای کشور به نمایش درآمد. این فیلم تا پایان شب گذشته ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان فروش کرده است.  در این فیلم سینمایی لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا و… به ایفای نقش می‌پردازند. «رگ خواب» در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب ۴۵ و ۵۵ میلیون تومان فروش کرده است.

نهنگ عنبر ۲: سلکشن رویا

در حالی که همچنان بسیاری از سینماهای تهران و شهرستان فیلم «نهنگ عنبر۲» را در سالن‌های خود به نمایش در می‌آوردند، این فیلم تا پایان شب گذشته توانست ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروش کند. این فیلم کمدی در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته هم به ترتیب ۴۵ و ۵۲ میلیون تومان فروش کرد.

منبع: آی‌سینما

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.