E.T در اصل پایانی متفاوت از آنچه دیده شد، داشت!

19 August 2017 - 17:20

فیلم E.T. The Extra-Terrestrial ( ئی تی موجود فرا زمینی) در اصل فرض میشد که به طور متفاوتی به پایان برسد. استیون اسپیلبرگ (Steven Speilberg) کارگردان این فیلم، در طول دوره‌ی کاری اش فیلم‌های متعددی را کارگردانی کرد، که برخی از آنها رکورد باکس آفیس را نیز شکست. E.T یکی از آن فیلم‌ها بود. شرکت Universal Pictures این فیلم را در سال ۱۹۸۲ منتشر کرد و ادامه داد تا فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) از جورج لوکاس (George Lucas) را منتشر کرد (که بعدها عنوان آن به A New Hope تغییر کرد) و پر درآمد ترین فیلم تمام دوران شد. سپس اسپیلبرگ در سال ۱۹۹۳ با فیلم Jurassic Park (پارک ژوراسیک) رکورد آن را شکست. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

این فیلم (E.T) به دلایل متعددی فرض می‌شد که یک کلاسیک است. جایزه‌ی اسکار جان ویلیام (John William) نیز دلیلی بر همین مدعاست. اما جدای از این، پایان این فیلم است که از آن یک داستان بی انتها ساخته است. برای کسانی که به یاد نمی‌آورند یا با فیلم آشنا نیستند، الیوت و دیگر بچه ها از پلیس خواستند تا E.T را به سفینه بازگرداند. E.T به داخل سفینه رفته، خداحافظی می‌کند و می‌رود؛ (با بازی منحصر به فرد ویلیام در فیلم). این یک پایان احساس برانگیز بود، اما نکته‌ در اینجاست: این پایانی که برای فیلم فرض شده بود نبود!

E.T. The Extra-Terrestrial سی و پنجمین سالگی خود را در ماه ژوئن گذشته جشن گرفت و ماه بعدی نیز به منظور به یادگار گذاشتن این نقطه‌ی عطف به روی پرده‌ی سینما برمی‌گردد. پیش از پخش دوباره‌ی فیلم، Yahoo! Movies با رابرت مک‌ناتون (Robert MacNaughton) که نقش برادر بزرگتر الیوت یعنی مایکل (Michaeal) را بازی می‌کرد صحبت کرد و او اذعان داشت که انتهای فیلم در فیلم‌نامه بسیار متفاوت تر از آنچه نمایش داده شد بود اما او علت این تغییر را متوجه شد. وی گفت:

آخرین صحنه‌ی فیلم صحنه‌ای نبود که برای پایان فیلم در نظر گرفته شده بود. در قسمت آخر فیلم قرار بود همه‌ی ما دوباره Dungeons and Dragons (سیاهچاله و اژدها) بازی کنیم با این تفاوت که این بار الیوت dungeons Master (ارباب سیاهچاله) باشد. اما چون الیوت کسی بود که اول E.T را پیدا کرد، او به نوعی همراه با گروه شد. و درواقع این صحنه‌ی پایانی فیلم بود و در فیلم‌نامه نیز بود. اما در این صحنه‌ی جدید در واقع الیوت هنوز با E.T در ارتباط است. منظورم این است که انتخاب عاقلانه‌ای بود.

هواداران E.T ممکن است به خاطر بیاورند که بازی Dungeons and Dragons (سیاه چاله و اژدها)هسته‌ی اصلی داستان بود. درواقع مک ناتون همچنین گفت یکی از دلایلی که باعث شد او در فیلم بازی کند این بود که او می‌دانست چگونه بازی کند. بنابراین دیدن اینکه الیوت Dungeon Master (ارباب سیاهچاله) جدید باشد، مشخصا یک بار احساسی را به مخاطبان تحویل می‌دهد. مخصوصا برای کسانی که بازی را بلد هستند. اکنون بنظر می‌رسد مک ناتون پایانی که اسپیلبرگ در نهایت انتخاب کرد را، انتخاب درستی می‌داند.

اگر آنها با همان اتمام اصلی، فیلم را تمام می‌کردند، شاید اسپیلبرگ و فیلم‌نامه نویس ملیسا متیسن (Melissa Mathison) برای ساخت دنباله‌ی فیلم ترغیب می‌شدند. (همراه با الیوت و دوستانش که در تلاش برای ارتباط با E.T که توسط بیگانگان ربوده شده بود، هستند) نخستین پایان آنها درواقع درها را برای دنباله‌ی داستان بازگذاشت. با این حال E.T. The Extra Terrestrial امروز دیگر بعنوان یک کلاسیک شناخته نمی‌شود.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.