فیلم Spider-Man: Homecoming به فروش جهانی ۷۸۰ میلیون دلاری نزدیک می‌شود

20 August 2017 - 15:00

فیلم Spider-Man: Homecoming «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، قصد دارد تا به فروش ۷۸۰ میلیون دلاری در فروش جهانی‌اش برسد؛ این فیلم هنوز قرار است تا در طی چند هقته‌ی آینده، در تعدادی از بازارهای آسیایی که باقی‌مانده است، منتشر شود. این فیلم که در ماه جولای در کشور آمریکای شمالی و تعدادی زیادی از کشورهای دیگر منتشر شد، اکنون ۷۰۷ میلیون دلار از فروش بلیتش به‌دست آورده است. به نظر می‌رسد که فروش جهانی این فیلم پس از انتشار آن در کشور چین، افزایش قابل توجهی داشته باشد؛ این فیلم در اوایل این ماه، در کشور ژاپن منتشر شد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

این اولین بار است که استودیو مارول (Marvel Studios) قرار است تا فیلم شخصیت مرد عنکبوتی را بسازد. فیلم Homecoming به‌گونه‌ای طراحی شده است تا با فیلم‌های قبلی این شخصیت، متفاوت باشد. برای کسانی که ممکن است زیاد با این فیلم آشنایی نداشته باشند، شخصیت مرد عنکبوتی در این فیلم جوان‌تر از سه‌گانه فیلم‌های Spider-Man به کارگردانی سم ریمی (Sam Raimi)، و دوگانه‌ی فیلم‌های The Amazing Spider-Man است؛ در این فیلم، تام هالند (Tom Holland) که در نقش پیتر پارکر (Peter Parker) ایفای نقش می‌کند، هنوز در مقطع دبیرستان است. علاوه بر این، بخش‌هایی از جهان سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) نیز به این فیلم تزریق شده است و تونی استارک (Tony Stark) یا همان شخصیت مرد آهنی (Iron Man)، با بازی رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) نیز، به این فیلم اضافه شده است تا به طور غیررسمی، مربی این قهرمان جوان باشد. با این حال، باوجود نظرات مثبت و موفقیت‌های این فیلم، Homecoming هنوز نتوانسته است تا به فروشی دست یابد که خیلی از مردم انتظار آن‌را داشتند. این فیلم ممکن بود تا به‌راحتی بتواند رکورد فروش این فرانچایز را با این‌که ششمین فیلم در این فرانچایز است، بشکند. ولی به هرحال، این فیلم یک شکست تجاری محسوب نمی‌شود.

با استناد به مجله‌ی فوربس (Forbes)، فیلم Homecoming منتظر است تا پول زیادی را در طی هفته‌های آینده به‌دست آورد؛ این روند از امروز شروع می‌شود که انتظار می‌رود تا فروش جهانی این فیلم تا ۷۰۹ میلیون دلار افزایش یابد. این فیلم می‌تواند به‌طور رسمی، از فروش جهانی قسمت قبلی فرانچایز مرد عنکبوتی، یعنی فیلم The Amazing Spider-Man 2 «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز ۲»، بگذرد؛ فروش این فیلم با میزان ۷۰۹ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ بسته شد. عملکرد فروش فیلم Homecoming، این‌گونه پیش‌بینی می‌شود که حدود ۲۰-۳۰ میلیون دلار در کشور ژاپن فروش داشته باشد و ۱۰-۱۲ میلیون دلار نیز فروش داخلی حساب نشده است که هنوز منتظر است تا با مقدار مشابهی در دیگر کشورها، محاسبه شود.

هدف تیم بازیگران و سازندگان فیلم Spider-Man: Homecoming، این است تا به فروش ۷۸۰ میلیون دلاری در سطح جهانی برسند.

قرار است تا این فیلم در تاریخ ۸ سپتامبر، در سینماهای کشور چین به نمایش گذاشته شود، که این اتفاق می‌تواند فروش جهانی فیلم Homecoming را بین حداقل ۳۰ تا حداکثر ۱۰۰ میلیون دلار، تقویت کند. تمام این پیش‌بینی‌ها به مارول بستگی دارد که بتواند چه مقدار از مردم کشور چین را با نام تجاری “جهان سینمایی مارول”، برای دیدن این فیلم، ترغیب کند. فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 2 «نگهبانان کهکشان: بخش دوم»، که فیلم قبلی جهان سینمایی مارول، پیش از فیلم Spider-Man Homecoming بود، توانست در کشور چین، بیش از ۹۹ میلیون دلار فروش داشته باشد.

با توجه به این سناریوها، فیلم Homecoming، می‌تواند به حداقل فروش ۷۷۵ میلیون دلاری دست پیدا کند، که در این صورت نه تنها قسمت قبلی خودش، یعنی فیلم The Amazing Spider-Man 2 را پشت سر می‌گذارد، بلکه از فروش جهانی فیلم The Amazing Spider-Man «مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز»، که دو قسمت قبل‌تر از این فیلم است، نیز می‌گذرد؛ این فیلم نیز توانست به فروش ۷۵۸ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۲ دست پیدا کند. این فروش می‌تواند این فیلم را در رتبه‌ی چهارمین فیلم پرفروش شخصیت مرد عنکبوتی در طول تاریخ، قرار دهد. این فروش هم‌چنین، می‌تواند این فیلم را به فروش جهانی فیلم Spider-Man 2 نزدیک کند که در سال ۲۰۰۴، به فروش ۷۸۳٫۸ میلیون دلاری دست پیدا کرد. متاسفانه بعید به نظر می‌رسد که این فیلم بتواند دو فیلم دیگر شخصیت مرد عنکبوتی، یعنی فیلم‌های Spider-Man سال ۲۰۰۲، با فروش جهانی ۸۲۱ میلیون دلار، و فیلم Spider-Man 3 سال ۲۰۰۷، با فروش جهانی ۸۹۰ میلیون دلار را پشت سر بگذارد.

با وجود فروش متوسط این فیلم، نسبت به دیگر فیلم‌های این فرانچایز، فیلم Spider-Man: Homecoming فیلمی است که در خانه‌ی خودش، یعنی استودیو مارول ساخته می‌شود، و اکنون شخصیت مرد عنکبوتی ابرقهرمانی است که بلاخره در جهانی قرار دارد که فیلم‌های The Avengers «انتقام‌جویان» و The Guardians of the Galaxy، در آن ساخته می‌شوند و قرار دارند. ماموریت بعدی مرد عنکبوتی این است که تانوس (Thanos) دیوانه را در فیلم Avengers: Infinity War «انتقام‌جوان: جنگ ابدیت» و فیلم انتقام‌جویان ۴ که هنوز عنوان مشخصی ندارد، متوقف کند؛ پس از آن نیز او یک بار دیگر به ماجراجویی انفرادی خودش بازمی‌گردد و در فاز چهارم جهان سینمایی مارول حضور می‌یابد.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.