کارگردان فیلم Uncharted این فیلم را با فرانچایز Indiana Jones مقایسه کرد

20 August 2017 - 20:30

شان لوی (Shawn Levy) اخیرا فیلم اقتباسی خودش یعنی Uncharted (آنچارتد) را با Indiana Jones (ایندیانا جونز) مقایسه کرده است. بازی ویدیویی شرکت Naughty Dog (ناتی داگ) که هم نام فیلم است، یکی از بهترین بازی‌های اکشن ماجراجویانه در تاریخ بازی‌های مدرن است و رویکرد سینمایی داستان آن، می‌تواند بازی را به یک انتخاب خوب برای ساخت فیلم از آن تبدیل کند. کارگردان Stranger Things و تهیه کننده شان لوی، سال گذشته برای بدست گرفتن سکان این پروژه توافق کردند. همچنین کارگردان The Grey نیز فیلم‌نامه را می‌نویسد. در ادامه با سینما گیمفا همراه باشید.

کارناهان (Carnahan) پیش نویس خود را اوایل امسال آماده کرد. فیلم برداری در اصل قرار بود در اواخر بهار آغاز شود. هر چند، شرکت سونی پیکچرز اخیرا تصمیم گرفت که این کار را پس از صحبت با بازیگر فیلم Spider-Man (مرد عنکبوتی) یعنی تام هالند (Tom Holland) انجام دهد. هالند اکنون نقش ناتن دریک (Nathan Drake) جوان را در فیلم Uncharted که اقتباسی از یک بازی ویدیویی است، دارد. هنوز از اینکه چه زمانی فیلم تولید می‌گردد، صحبتی به میان نیامده است، به خصوص با برنامه‌ی زمانی پیش‌بینی نشده‌ی تام هالند؛ اما لوی در مورد فیلمی که می‌خواهد بسازد ایده‌ای دارد.

در یک مصاحبه با Nerdist، لوی از پتانسیل‌های سینمایی برای فرانچایز Uncharted صحبت کرد و برای مخاطبان امروزی گفت که چرا یک داستان اصلی، از یک بازی ویدیویی که در ابتدا برنامه ریزی شده بود، بهتر است. وی گفت:

از نظر من این بازی فوق‌العاده است. روح بازی با صحنه‌های اکشن گره خورده است و از همه مهم‌تر نوع سرکشی خاص ناتان جالب توجه است. بنظر من اینها یک فیلم عالی را رقم خواهد زد. برای من، آن لحظه‌ای که با تام هالند ملاقات کردم بسیار ارزشمند بود. ما در فیلم جنبه‌هایی را می‌توانیم به وجود آوریم که شما تنها با بازی کردن در خانه آن‌ها را تجربه نخواهید کرد.

بنابراین ما داریم تلاش می‌کنیم که روح و لحن و نگرش بازی و همچنین جلوه‌های بصری فوق‌العاده را به نمایش بگذاریم. امیدوارم که بتوانیم این کار را درست انجام بدهیم، کاری که انجام می‌دهید این است: شما درست مثل Uncharted عمل می‌کنید، و همچنین شما یک فرانچایز مثل Indiana Jones به مخاطب ارائه می‌کنید.

برای مقایسه‌ی بین فرانچایز Uncharted و فیلم‌های Indiana Jones چیزی وجود دارد که مردم بر سر آن بحث خواهند کرد، و آن مقایسه‌ی جزئیات دو فیلم خواهد بود که بعد از اکران فیلم انجام می‌گردد. لوی متوجه است که فیلم‌های قبلی که بر اساس بازی‌های ویدیویی ساخته شدند موفقیت زیادی کسب نکردند ولی او معتقد است عناصر کلیدی ساخت فیلم از بازی‌های ویدیویی را شناسایی کرده است. وی اشاره کرد:

خوب، من فکر می‌کنم همگی ما بعنوان تماشاگر فیلم‌های اقتباسی از بازی‌ها را دیده‌ایم. چه خوب چه بد آنها موفق نبوده‌اند. من نمی‌خواهم فقط یک نسخه‌ی لایو-اکشن از قسمت‌هایی که در بازی دیده‌ایم را بسازم؛ من می‌خواهم صحنه‌های جسورانه‌ای که شما بازی نمی‌کنید را بسازم. ثانیا، من فکر می‌کنم تنها چیزی که شما می‌توانید مطمئن باشید که برای ایجاد تغییر انجام می‌دهید، شیرجه رفتن عمیق درون شخصیت است. حال این شخصیت می‌خواهد Sully باشد یا Drake یا Elena و یا Chole. من نمی‌گویم چه کسی درون فیلم است. من بعنوان کارگردان فیلم می‌خواهم شخصیت‌ها را عمیق‌تر جلوه دهم، زیرا این کار فیلم را سینمایی‌تر می‌کند. این نیاز به صحنه‌های بصری و عمیق شدن در شخصیت دارد.

واضح است که استودیوهای فیلم سازی در گذشته با فیلم‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی مبارزه کردند. با این حال Uncharted پتانسیل شروع تازه‌ای برای مخاطبان عمومی را دارد، به ویژه اکنون که Indiana Jones و Tomb Rider در چند سال آینده به بازار می‌آیند. ما تنها باید منتظر باشیم تا ببینیم آیا Uncharted می‌تواند لقب بهترین فیلم اقتباس شده از بازی‌ ویدیویی را بگیرد یا خیر.

منبع: Screenrant

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.