آیا ساخت فیلم از کتاب جدید Harry Potter and the Cursed Child عاقلانه است؟

19 August 2016 - 14:00

شایعاتی وجود دارد که شرکت برادران وارنر به دنبال متقاعد کردن جی. کی. رولینگ برای ساخت فیلم از روی جدیدترین کتاب و داستان مجموعه هری پاتر یعنی Harry Potter and the Cursed Child «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» است. در ادامه با سینماگیمفا همراه باشید.

یک کارشناس بریتانیایی کشف کرده‌ است که برادران وارنر (ناشر همیشگی هری پاتر) این ماه یک فرم برای علامت تجاری این اثر پر کرده است. حتی اگر موضوع درباره ساخت فیلم از کتاب Harry Potter and the Cursed Child نباشد شاید یک بلوری از نمایش بعد از آن‌که به پایان برسد منتشر شود.

من شخصا یکی از طرفداران کتاب و سری هری پاتر هستم که هر وقت نوشته جدیدی از جی. کی. رولینگ در درگاه Pottermore منتشر می‌شد با اشتیاق تهیه می‌کردم و می‌خواندم  و از دنیای وسیع جادوگری که رولینگ ساخته لذت می‌بردم. در زمان انتشار این کتاب هم این آن را با شور و اشتیاق زیاد تهیه کردم و شروع به خواندن آن کردم. اما در اینجا قرار نیست درباره خوب و بد بودن کتاب سخن بگوییم، بلکه می‌خواهیم پرسشی را مطرح کنیم.

viom2ypsxfx1pxtsskzf

بازیگران نمایش Harry Potter and the Cursed Child

آیا نیاز به یک اقتباس فیلم از کتاب Harry Potter and the Cursed Child وجود دارد؟

اگر از این نکته صرف نظر کنیم که ساختن فیلم از روی این کتاب می‌تواند کلی سوددهی داشته باشد یک دلیل محکم وجود دارد که این کتاب تبدیل به فیلم نشود و در همان نمایش تئاتری باقی بماند برای همه بهتر خواهد بود.

کتاب یک اثر دو بخشی است که البته مخاطبین هم باید دقت کنند تا اینکه چه کسی بچه نفرین شده است را لو ندهند. کتاب به گونه‌ای نوشته شده‌ که داستان هری، جینی، آلبوس سوروس ( پسر هری و جینی با بازی سم کِلِمت)  بر روی صحنه اجرا شود. این اثر می‌تواند به برادوی برود یا یک اقتباس از آن نوشته و اجرا شود، اما صحنه جایی است که این داستان به آن تعلق دارد. اگر قرار بود فیلمی ساخته شود، راز بزرگ این اثر لو می‌رفت. به طور کلی، ساخت فیلم از روی این اثر به ساختار کلی آن که برای نمایش نوشته شده بود آسیب می‌زند و در نهایت با اثر مطلوبی روبه‌رو نخواهید شد.

همچنین واقعیتی وجود دارد که نشان می‌دهد هم‌اکنون پتانسیل ساخت یک دنباله یا سری فیلم‌های دیگر از دنیای هری پاتر وجود دارد. مرگ وولدمورت در قسمت آخر، پایانی بر داستان طولانی سری بود. حال فرض کنید به زمانی برگردیم که داستان ۴ سازنده هاگوارتز را می‌توانیم ببینیم که درحال ساختن آن هستند و سپس توسط نیروهای تاریکی بین آن‌ها تفرقه می‌افتد. به نظرتان جالب نیست؟ این واقعا ظلم است اگر ما سالازار اسلیترین را بر روی پرده سینماها نبینیم.

البته این به معنی این نیست که دیگر فیلمی درباره داستان‌های آلبوس سوروس، خانواده و اقوام او، هرماینی و رانن و بچه‌هایشان و همین طور دراکو و فرزندش (که هم‌سن هست) را نبینیم؛ ولی لزومی ندارد این داستان بر روی پرده نقره‌ای سینما دیده شود.

به نظر نمی‌رسد که شرکت برادران وارنر به این زودی‌ها دست از سود برداشتن از هری پاتر بردارد چرا که فیلم جدید آن‌ها یعنی Fantastic Beasts and Where to Find Them که اولین قسمت از یک سه‌گانه است قرار است در ۸ نوامبر به روی پرده برود. نظر شما چیست؟ به نظر شما ساخته‌شدن فیلمی از این کتاب کار درستی است یا خیر؟

برچسب‌ها:

مطالب جنجالی

Sorry. No data so far.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published.